• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Omdat je wellicht niets te verbergen hebt,... Maar ze niet alles hoeven te weten!

petroman

SHTF Expert
@Mayo, als je die via je werk kan krijgen gewoon doen.
Je bent je bewust van de risico's dat is al wat. Verder gebruik je dit forum dus je bent als bekend als prepper.

Er bestaat geen dienst of wonderlijk iets dat jou onzichtbaar maakt maar wel het systeem laat gebruiken: internet, telefoon etc.
Geen enkele geheime dienst, dus land, staat toe dat mensen anoniem digitaal rondzwerven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Ray

SHTF Expert
Ik kan van mn werk een iPad en iPhone (gratis) krijgen.
Nou heb ik helemáál geen verstand van Apple... is dat beter te beveiligen dan Android en Windows? o_O
Android (Google), IOS (Apple), beide partijen en de apps die je er op installeert, graven diep in al je data voor hun eigen gewin. Net als de bekende 'Social Media'.

Op een PC heb je meer opties de boel dicht te gooien, maar meeste mensen willen een mobiel apparaat en die zijn er feitelijk maar in twee smaken en allebei net zo fout: Google en Apple.
 
J

J.J

Gast
Groninger had wel iets te verbergen, en hij vond dat de politie niet alles hoefde te weten.

Man probeert agent neer te steken
mes-knife.jpeg

Een 52-jarige man uit Groningen is donderdagmiddag aangehouden, nadat hij probeerde een agent neer te steken. Dat gebeurde nadat de man thuis bezoek kreeg van agenten in een onderzoek naar fietsendiefstal.
http://www.gic.nl/nieuws/man-probee...2018&utm_medium=email&utm_source=iMailingtool
 

Highway

Last (wo)man standing
Groninger had wel iets te verbergen, en hij vond dat de politie niet alles hoefde te weten.

Man probeert agent neer te steken
mes-knife.jpeg

Een 52-jarige man uit Groningen is donderdagmiddag aangehouden, nadat hij probeerde een agent neer te steken. Dat gebeurde nadat de man thuis bezoek kreeg van agenten in een onderzoek naar fietsendiefstal.
http://www.gic.nl/nieuws/man-probee...2018&utm_medium=email&utm_source=iMailingtool

Wat is dat voor een mes eigenlijk? of mag ik dat niet weten :D
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Momenteel schuift ook de consumentenbond FNV aan bij de aangespannen rechtszaak tegen SyRI waar al eerder over is gesproken in dit topic. Ik kan niet wachten tot de volgende wakeupcall...

http://platformburgerrechten.nl/2018/07/19/fnv-sluit-zich-aan-bij-rechtszaak-tegen-syri/

De overheid wil haar informatiemacht, die normaal gesproken beperkt blijft tot één specifieke wettelijke taak, collectief kunnen samenvoegen zoals in SyRI al op grote schaal gebeurt in de sociale sector. “Wat wezenlijk anders is aan deze wet”, vervolgt Wisman, “is dat ook informatie uit private bronnen kan worden gehaald. Dan gaat opeens jouw bank of jouw cloud provider of KPN zaken met de Belastingdienst delen.”

Bron: http://platformburgerrechten.nl/2018/07/19/voorzitter-platform-op-bnr-over-super-syri-wet/
Of luister er eens over hier:
https://www.bnr.nl/player/audio/10085630/10347348

Kortom, werp nog eens een blik op de openingspost van TS en kijk of je nog een extra stapje kunt zetten tegen deze identiteitsdiefstal.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Iedereen heeft iets te verbergen, iedereen.

Bekijk bijlage 12745

Daarom hoop ik dat ze mijn schoonmoeder nooit zullen vinden. :oops:


Zelf denk ik dat er een groot verschil is tussen iets verbergen of dat je gewoon vindt dat het niemand wat aan gaat.

Ik heb op zich weinig te verbergen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar alles van van me hoeft te weten.

De overheid heeft de grens van het asociale al overschreden op meerdere terreinen bij hun eigen onderdanen, vind ik althans. Het is wat anders dan wanneer er iets strafbaars gaande is natuurlijk.

Dat terwijl er inmiddels miljoenen illegalen in de EU rondlopen waarvan men nog weinig tot niets weet. Juist hier had de EU het kaf van het koren kunnen scheiden door dna, iris scan en vingerafdrukken van deze nieuwkomers af te nemen. Ze begaan formeel gezien namelijk een of meerdere strafbare feiten.

Nu moeten we ook geen heksenjacht ervan maken want de meeste mensen hebben nog niets misdaan of willen gewoon een beter leven, maar weten wie er rond loopt is een eerste stap.

We zijn in ieder geval op weg naar een totale controle op de burgers.
 

Papillon

Diehard Prepper
Alles moet klaargestoomd worden voor het in de toekomst chippen van mensen. Op deze manier is misschien een fysiek paspoort overbodig, en dat kan als reden aangekaart worden om tot chippen over te gaan.
 

Roel

Mankinds only hope
Natuurlijk gaat iets dergelijks gebeuren, kan je op wachten.
Vrijwillig in het begin en later zal jou worden gevraagd waarom jij een paspoort meent te moeten hebben i.p.v. een chip en heb je min of meer iets uit te leggen.
Alles in het kader van de 'veiligheid' uiteraard....:(
 
J

J.J

Gast
Ik snap soms echt niet wat jij bedoeld te zeggen. Maar ik ben nog niet gechipt, ik word nog niet gechipt, en ik ga mij ook nooit gechipt laten worden. Dus ik weet niet hoe dat bij jou zit?
Wij zijn ons zelf al jaren aan het chippen, wel met verschillende smaken.:D:p
 

petroman

SHTF Expert
Ik snap soms echt niet wat jij bedoeld te zeggen. Maar ik ben nog niet gechipt, ik word nog niet gechipt, en ik ga mij ook nooit gechipt laten worden. Dus ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Harry had hem al door: chip in je paspoort maar ook chip in je ID, chip in je betaalpas etc etc
Natuurlijk pinnen we niet en hebben we een afscherming gekocht of gemaakt om onze pasjes onzichtbaar te maken. Maar je hebt ze niet voor niets dus uiteindelijk gebruik je ze toch. Vaak bewust maar misschien worden ze ook wel onbewust gescand.

NS kan voor je uitloggen als je dat vergeten bent, handig joh.
Gebaseerd op je reisgedrag. Hoe weten ze je reisgedrag ?

Toen wifi opkwam waren er van die docu's en prograama waar mensen een bericht kregen op hun niet goed afgeschermde printer met wifi.
Zal mij niet verbazen asl dit ook al gebeurd op pasjes niveau.

Vandaar: we zijn al gechipt.
Die opmerking van JJ is ook goed: hack een tandarts praktijk en je hebt veel ID's.
 
Bovenaan