• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Omdat je wellicht niets te verbergen hebt,... Maar ze niet alles hoeven te weten!

petroman

SHTF Expert
Voor intermediairs, de mensen tussen jou en een baan, is het een goudmijn, en de afhankelijkheid van hun algoritmen is ongewenst.
Beetje vreemde benadering volgens mij.
Afhankelijkheid onstaat alleen als jij er gebruik van gaat maken. En je krijgt dezelfde afhankelijkheid als je naar een uitzendbureau gaat. Misschien een niet helemaal goede vergelijking maar je valt pas op als je gaat bewegen (je muis gebruiken dus ipv je hoofd) net als de prooi in een spinnenweb.

Ik heb werk en linkedin, waarom zou ik last hebben van een headhunter algoritme ?

Ik heb facebook en like verder niemand of belangrijker iets. ja ik zie allerlei "ken je deze ook?" meldingen voorbij komen maar ik klik er niet op.
Of ik interessant ben ? geen idee, ik heb er verder ook geen last van.
Wie ik ben ? mwah je kan er alleen uithalen dat ik interesse heb in historische verdedigingswerken. Nou daar is geen geld in te verdienen.

Mail ? ik gebruik de mailoptie van mijn website hoster en dus geen gratis hotmail, google etc account.
Zie en krijg geen spam, ook al heb ik een catchall account. Ook al gebruik ik dat bij allerlei fora.

En o ja ik gebruik ook windows.
En ja ik heb ooit een driedaagse cursus gedaan linux een met de red hat distri gewerkt. Werktechnisch is dat overboord gegaan.
We draaiden toen ook nog onder/met unix systemen.

Dus ? beter ? Slechter ?
Die pastoor in dat how to YT filmpje hierboven verwoord dat heel goed: niet wat je gebruikt beschermd je, maar hoe je iets gebruikt.
Als je gewoon via je on-vindbare TOR pipeline alles gewoon aanklikt middels google ben je net zo te vinden als ieder ander.

Ik krijg nooit aanbiedingen te zien van (koude oorlog) bunkerbouwers, oude lampen aanbieders etc. Trouwens ook niet van prep spullen.
 

Jasje

Prepper goeroe
Helaas zie je ook je profilering niet altijd terug in reclameblokjes. Ook mensen zonder fb en dergelijke worden geprofileerd door sites enkel te bezoeken met like-knopje of LinkedIn-button. We hebben maar nauwelijks besef van wat er over ons verzameld wordt ook al krijg jij die 'aanbiedingen' niet. Dat hoef je nu niet beter of slechter of 'maakt mij niet uit' te vinden. Het wordt pas eng als je premies er op afgestemd gaan worden of je uitgesloten wordt van iets of je anders in een hokje wordt geplaatst wat negatief uitvalt zonder dat je daar een keuze in krijgt. Die kant gaan we wel op.
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

Papillon

Diehard Prepper
Hier een leuk filmpje over hoe alles wat je op internet dumpt, ook tegen je gebruikt kan gaan worden als het mis gaat:



Volgende stap is dat de robotten ook een gender eisen haha, maar het is onomkeerbaar wat er voor technologie is. Ik hoorde in 1996 al dat er electronische mieren uit een vliegtuig gedropt kunnen worden die op zoek gaan naar een menselijk lichaam en dan ontploffen als ze op temperatuur gekomen zijn. Dat is 21 jaar geleden..
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Best mooi gemaakte documentaire (38min.) van Havo-5 scholieren die het gegluur van google etc. zat zijn.


En daarop een aansluitend artikel voor een stukje digitale-SHTF.
Facebook, Google en de andere grote techbedrijven sleuren ons mee naar een totalitair systeem, volgens jurist, filosoof en schrijver Maxim Februari: 'We zitten midden in een revolutie en die is ingrijpender dan de industriële.'
Het begon met koppeling... 'Koppeling houdt in dat alle gegevens die instanties over je hebben aan elkaar worden verbonden - over je partner, je gedrag, je gezondheid, je prestaties en je verdiensten - en dat je op grond daarvan wel of niet toegang krijgt tot iets. Toegang was iets wat mij ook al langer interesseerde; toegang krijgen tot gezondheidszorg, tot onderwijs, tot diensten van de overheid. Toegang kun je afhankelijk maken van criteria, die weer zijn gebaseerd op gegevens, op data. Die data kunnen overheden en het bedrijfsleven tegenwoordig heel gemakkelijk verzamelen. En dan heb je een totalitair systeem.' lees verder....

 

dubbel0

Diehard Prepper
De NPO app.. van ons belastinggeld

https://www.bof.nl/2018/01/04/npo-crasht-tegen-de-tracking-wall/

Om überhaupt toegang te krijgen tot de app moet je toestaan dat een lange (en steeds wisselende) waslijst van commerciële partijen je kijkgedrag kunnen volgen en je kunnen profileren. Volgens de NPO is dit nodig om je ‘gepersonaliseerde’ Ster-advertenties te laten zien.

even ter overvloede... niet installeren :D
 

Ray

SHTF Expert
Telegram moet encryptiesleutels afstaan aan Russische overheid

http://www.geotrendlines.nl/telegram-moet-encryptiesleutels-afstaan-aan-russische-overheid/
https://www.bloomberg.com/news/arti...d-to-stop-russia-from-getting-encryption-keys

Het is de tegenhanger van Whatsapp, dat in 2014 werd overgenomen door Facebook en dat sinds 2016 ook alle gespreksgegevens met de servers van Facebook deelt.
Idd belangrijk nieuws en ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Momenteel gaat telegram tegen het vonnis in beroep en dat kan nog tot ver in de zomer duren. Ook hebben ze reeds aangegeven niet de encryptie sleutels te willen geven, dus wellicht vertrekt Telegram uit Rusland, maar daar is dan ook weer een aparte rechtszaak voor nodig.

Als Rusland idd de sleutels zou krijgen, kunnen we Telegram in de prullenbak gooien.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ik kan van mn werk een iPad en iPhone (gratis) krijgen.
Nou heb ik helemáál geen verstand van Apple... is dat beter te beveiligen dan Android en Windows? o_O
 

Niels

Mankinds only hope
Apple heeft ook het achterdeurtje open moeten zetten voor "overheden" laatst.

ALS ze er in kunnen is voor mij persoonlijk de knop al om, omdat ik er verder geen controle over of inzicht meer in heb.
Ik denk niet dat er momenteel veel te koop is wat nog "veilig" is.
Als je e.e.a. een beetje af wilt schermen lijkt het dat je al e.e.a. kennis nodig hebt, en actie's moet doen.

Ik wacht op de LibrePhone 5.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
Bovenaan