Pjotr Prep
Prepper goeroe
Bovenstaande post heb je al eerder geplaatst?
?
?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je @Pjotr Prep
Oké als dat zo is, dan denk ik daar niet meer aan, maar zou het zelf ook kunnen plaatsen, met mijn VW T3 reparatie achtergrond.
Je geeft verwarrende antwoorden !Gekocht 17-12-2025
Nog een auto‑laadkabel gekocht (€39,95) voor onze stroomkrachtpatser.
Handig om de EcoFlow DELTA Pro 3 (4 kWh) ook in het T5‑campertje bij te laden.



Nog een auto‑laadkabel gekocht (€39,95) voor onze stroomkrachtpatser.
Handig om de EcoFlow DELTA Pro 3 (4 kWh) ook in het T5‑campertje bij te laden.
Misschien komt er nog een zwaardere dynamo bij, zodat het laden sneller gaat.
@petroman , van verlies is sprake bij iedere vorm van stroomopslag en bij elke omzetting tussen gelijkstroom en wisselstroom.Ik snap niets meer van je aankopen noch hoe je dat ding nu gaat laden. Aangezien je geen 230V accucellen er in hebt zitten heb je 2x verlies.
230V > celspanning > 230V
@martin , zonder nu voor @JJ&A te willen antwoorden vermoed ik dat hij beide doelen nastreeft.Ik begrijp het niet helemaal.
Het is hopelijk wel duidelijk dat het opladen van die Ecoflow energie zal kosten?
En dat de energie die je erin moet stoppen altijd meer zal zijn dan hetgeen je eruit zal krijgen?
(wet behoud van energie)
Er is met de omzetting redelijk wat verlies (laten we het op 10% afronden, in de winter zit je rond de 15, in de zomer rond de 5 %).
En stel dat je de Ecoflow gaat opladen via een accu-laadkabel, dan zal je auto/bus meer benzine verbruiken om dit voor elkaar te krijgen. De kosten van de benzine zullen een veelvoud zijn met de kosten die je er aan stroom zult in stoppen.
Stel dat brandstof geen probleem zou zijn, dan nog zou het efficiënter zijn om gebruik te maken van een aggregaat. En die uitlaatgassen zijn echt niet anders dan die van een auto/bus.
Wat in mijn ogen een slimmere stap zou kunnen zijn is om deze krachtcentrale op te laden met zonnepanelen (ja, zal nu niet echt lekker werken, maar in 8 van de 12 maanden ga je hier toch wel iets mee kunnen bereiken)
Uiteraard kunnen jullie afwegingen ander zijn. Stel dat je een stroomstoring zou willen doorstaan, dan moet je ervan uit gaan dat je dit ding voor 99% doelloos in de kast heb staan. Want (tot nu toe) zijn er niet veel stroomstoringen. En stel dat je dit ding wil gebruiken om in de camper een dag stroom te kunnen gebruiken, dan is het een prima device. Maar als hij leeg is, zul je hem wel weer moeten opladen.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe jullie dit apparaat in de praktijk gebruiken. Is het voornamelijk om een stoorstoring te overbruggen?
Of wil je het gebruiken om mobiel stroom te kunnen gebruiken als jullie van met die VW Transporter er op uit trekken?
@martin , zonder nu voor @JJ&A te willen antwoorden vermoed ik dat hij beide doelen nastreeft.
Zelf heb je uitgebreide ervaring met zonnepanelen, en jouw suggestie om vooral daarmee op te laden is zeker zinvol. Onderweg of op het balkon kan dat desnoods al via een uitklapbaar zonnepaneel, en wellicht kraait er (in de nood) geen haan naar, zodra Jakob thuis een paneel op het platte dak van het appartementencomplex zou leggen?
Een klein aggregaat zou voor onderweg inderdaad een mooie aanvulling zijn, zolang hij zoiets thuis niet kan draaien. Vooral de mogelijkheid om de accu dan voor tussentijdse energieopslag en distributie te benutten, verlengt enorm het uiteindelijke rendement van een liter benzine. Laden met een aggregaat op (bijna) vol vermogen is het efficiëntst, en omzettingsverliezen verbleken m.i. bij de winst om niet voortdurend een aggregaat te hoeven laten draaien.



@petroman , wat een ander doet dat moet die zelf weten, maar ik bezat mij pas op de eerste kerstdag aan de Glühwein en hallucineer en fantaseer pas dan. Fijne kerstdagen iedereen!Arme @JJ&A ,
vroeger konden ze gewoon met hun campertje naar Drenthe. Nu zijn ze prooi geworden voor fanatieke preppers die aggregaten, zonnepanelen en accubanken willen aansmeren.
Ze kunnen zelfs niet meer bewegen in hun campertje omdat er met brandstof gevulde jerrycans staan.
Sterkte @JJ&A met het nemen van beslissingen maar laat je niet gek maken door mensen/reclame die je van alles willen aansmeren.
O beste @phtvs dat is al uitstekend opgelost, de actie is al voorbij, maar ze sturen een accu die een kras heeft voor de korting prijs en nog €200,- er af voor de kras, dat gaan we natuurlijk doen.
Het aangeschafte toestel word al goed gebruikt, het is een geweldig apparaat prachtig mooi en doet het voortreffelijk, dit hadden we beslist niet verwacht.
Ook het laadkabeltje voor de camper hebben we er gratis bij gekregen, dacht eerst dat ik mij vergist had en betaalde het gewoon, maar kreeg daar op de reactie, ik had je belooft het er gratis bij te doen, dus ook nog een stuk eerlijkheid, dat is nog eens een bedrijf waar je graag mee in zee gaat.


Ja een idee om het zelf op te halen, we houden toch van rijden.Jullie zijn toch bij die zaak langs geweest @JJ&A
Is er toen niet gesproken over 'afhalen of opsturen"?!
Voor die € 95,75 had je het anders wellicht zelf kunnen ophalen...
Tja, en dan "verzendkosten €0"?!
Wat zijn koerierskosten dan anders dan verzendkosten?
Als er is afgesproken dat er gratis (geen verzendkosten) wordt geleverd, dan.kan men natuurlijk geen koerierskosten opvoeren.
Ik vind het een uiterst wazig gebeuren zo.
De verkoper had jullie moeten informeren over de kosten inclusief verzending, of had jullie in ieder geval moeten vertellen dat er verzendkosten bij zouden komen tenzij het wordt afgehaald.
Er staat in de advertentie van een vergelijkbaar artikel met een hoger gewicht "Gratis verzending vanaf €75" !!
Die koerierskosten lijken mij ook om die reden niet terecht, tenzij er nadrukkelijk anders is overeengekomen (?).
Bekijk bijlage 29796

Vreemd dat men de koerier apart noemt... Vervoer boven de €75 gratis noemen ze op hun website. Heb je dan een speciale supersnelle koerierlevering in opdracht gegeven? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, en dan bedotten ze de boel...Ja een idee om het zelf op te halen, we houden toch van rijden.
Dit stond nog onder het bericht:
PS: Schik niet van de verzendkosten, want die zijn in dit geval voor jouw rekening. Bezorging per koerier is pas gratis boven de 2490 euro.
Dus nooit we gaan er nooit iets onder de €2490,- kopen.
Na deze koop zijn we klaar met het bedrijf.
Heel goed @RockyFlats dat je mij er op attent hebt gemaakt.
Bekijk bijlage 29797
Vreemd dat men de koerier apart noemt... Vervoer boven de €75 gratis noemen ze op hun website. Heb je dan een speciale supersnelle koerierlevering in opdracht gegeven? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, en dan bedotten ze de boel...
Tja, "hele fijne feestdagen toegewenst"... Humor hebben ze er dan wel @!#
Was het een internet-aankoop of een telefonische aankoop @JJ&A ?
In dat geval kan je het binnen 14 dagen herroepen!!!
Suggestie: Als het nog niet is verzonden of geleverd, herroep het dan meteen telefonisch en schriftelijk (ten minste per email) en weiger om het product in ontvangst te nemen zodra een koerier er mee zou komen opdagen; ze zullen het dan weer mee moeten nemen.
Zo, zou ik met zo'n kwestie omgaan denk ik. (Er is een kans dat er dan toch verzendkosten verschuldigd zijn, maar mij zou het dat in zo'n geval wel waard zijn denk ik). Voor dat geld vindt je m.i. elders ook 4 kWh...als je het al helemaal nodig hebt... Maar houden of niet, is natuurlijk jouw overweging.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-v...-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Op hun site lees ik nog:
Verzendkosten worden op basis van gewicht (en in sommige gevallen omvang) en afstand berekend. Woon je in Nederland, België of Duitsland, dan worden bestellingen van €75 of meer gratis verzonden.
Pakketten zwaarder dan ±35kg kunnen we vaak niet met PostNL versturen, daarvoor wordt vaak een koerier geregeld. De exacte bezorgkosten worden vanzelf berekend en afleveropties zijn heel overzichtelijk te zien voordat je de bestelling afrondt.
Tja, dan rest er dus de vraag of men jullie voorafgaand aan de aankoop over de bezorgkosten heeft geïnformeerd???!!!
Heeft men dat niet, dan is dat m.i. al reden om die koerierskosten te weigeren.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.