• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

5.11 Rush 72 - De ultieme rugzak?

F

frans81

Gast
Iemand ervaring met de 5.11 Moab 10 slingbag?

images


zou deze willen aanschaffen als reistasje maar vind 110-120 euro beetje veel voor een slingbag

Een flink Formaat Slingbag zoals op foto kan knap irrie zijn wanneer vol . Daar blijf je mee aan het vechten .
Een kleintje dat is nog te doen .
 

easy

Diehard Prepper
@Carismo ...ik heb de 5.11 Moab 10.
Inderdaad moet je daar niet teveel in willen proppen.
Maar er kan verrassend veel in heb ik gemerkt.
Ik ben er zeer content mee.
Ik gebruik m voornamelijk nu voor t woon/werk verkeer.
Een soort van Extra Large EDC...
 

Carismo

Prepper goeroe
@Carismo ...ik heb de 5.11 Moab 10.
Inderdaad moet je daar niet teveel in willen proppen.
Maar er kan verrassend veel in heb ik gemerkt.
Ik ben er zeer content mee.
Ik gebruik m voornamelijk nu voor t woon/werk verkeer.
Een soort van Extra Large EDC...


is deze het geld waard? 1 juni is het 4 dagen 20% af en dat is mooi meegenomen,
 

easy

Diehard Prepper
is deze het geld waard? 1 juni is het 4 dagen 20% af en dat is mooi meegenomen,

Ik vindt het zn geld wel waard...het is degelijk materiaal.
En ik vindt het wel fijn dragen. Je moet er geen 10 kilo in doen en dan de hele dag sjouwen.
Mijn advies is: Als je naar de winkel toegaat...neem wat spullen mee (gewicht) en probeer het uit.
Wat ik standaard meeneem is: edc, EHBO setje, eten & drinken, regenkleding....en dan heb ik ruimte over.

Soms heb ik er foto gear in...en dan zit ik gauw aan de 5 kg.
Ook dat is te doen voor een dag slenteren.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
okay, ff snel wat tikken.. Ik gebruik hem niet als bob maar als werktas, maar eigenlijk is het een ghb..Met een 17 inch heavy duty laptop en werkplek spullen (geen vaste werkplek) sjouw je veel zooi mee. Maar een full size toetsenbord past moeizaam. Waterdichtheid nog niet getest, maar gebruik ook een regenhoes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Alexandra

Survivor
Voor een 72 uurs tas is het misschien teveel . 72 uurs tas is pl/ min 35 Ltr . Als de lekker luie stoel mee moet wordt ie te klein haha .
Een BOB van 55 Ltr is iets te krap . Je wil tenslotte zoveel mogelijk mee . Gewicht aangepast aan jou lichamelijk kunnen .
BOB en 72 uurs tas = 1 gezinswoning en Vrijgezellen flatje haha

Je bedoelt een INCH? Een BOB is een 72h bag ;)
 
F

frans81

Gast
Heel even uit de afdeling Prepper Terminologie geplukt en dan heb ik het alleen over de Tassen haha

BIB: Bug-In Bag. Alle essentiële zaken die je nodig hebt wanneer je je je ergens binnen gaat opsluiten, in een bunker bijvoorbeeld :p
BOB: Bug-out Bag. Alle essentiële zaken die je nodig hebt wanneer je je boeltje gaat nemen en vertrekt.
EDC: Every Day Carry. Wat je elke dag met je meedraagt zoals bv. gsm, multitools?, ...
GHB: Get Home Bag. Alle essentiële zaken die je nodig hebt om bv. thuis te geraken. Kleiner dan een BOB.
INCH: I'm Never Coming Home
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Is een BOB niet bedoeld om de tocht te voet of per fiets naar je BOL te overbruggen?

Ook jij hebt helemaal gelijk ;) Vanuit mijn Visie benaderen BOB en INCH elkaar heel dicht .
Voor mij zit er zelfs geen verschil . ER is veel overkomen waaien vanuit de VS en dat heeft Europa besmet met een veelvoud van , van alles en nog wat .
Ik heb het overgenomen van het forum .
En het kan Idd knap verwarrend zijn . De een snapt het zo en de ander weer zo haha. Dit gerelateerd aan de diverse uitleg via oa ook WWW .
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Potverdorie, al meer dan 100 dagen oud dit topic.

Nu tijd voor een update, de 5.11 doet het nog steeds prima en geen spoor van slijtage te zien. Zoals gezegd, als werktas en gecombineerde GHB prima. Maar eerlijk gezegd... in een SHTF scenario kan die wel voor wat ongewenste aandacht zorgen. Regenhoes erover scheelt, maar het blijft een flinke tas.
 

Red

Senior Prepper
Als grote rugzak hebben wij de condor 3-day pack. Eentje als kant en klare BOB en eentje voor vakantie (en indien nodig snel in te pakken als BOB) Maar aangezien wij voor een BI gaan is het geen echte prio.

Maar mijn GHB/EDC (bijna altijd hetzelfde) is een 5.11 24 en ben daar zeer tevreden mee! Genoeg vakjes voor mij.

Overigens, extra seizoensgebonden GH-spul staat bij ons altijd in de auto. Want heb nog 3 kids waarbij dat van belang is en dat past niet allemaal in mijn tas/ga ik niet altijd meesjouwen.
 
Bovenaan