• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen in de winkel (prepspullen)

joepmeloen

Prepper goeroe
96 theelichtjes met 3 banduur voor 2,99

https://www.wibra.nl/assortiment/waxinelichtjes-8-stuks/

Dit is niet zo'n hele hele scherpe aanbieding,
Bij de action is het goedkoper, maar ik plaats hem toch omdat deze in doosjes zitten, dat ruilt makkelijker.

12 doosjes van 8 theelichtjes met 3 branduren voor 2,99.

Dus omgerekend 0,03 per theelichtje is 0,01 per uur.

Vergelijking:
Bij de action 100 theelichtjes voor 3,69 = 0,0036 per stuk voor 4 uur is dat 0,008 per uur of zoiets?
 

Roel

Mankinds only hope
Waxinelichtjes... hoe dan ook...sucks...
Die dingen eh.. behalve dan de echte van Verkade, tegenwoordig Bolsius.
Die gaan echt de helft langer mee.
Ok, duurder, maar het gemak van niet om t uur, anderhalf kaarsjes moeten vervangen is ook wat waard... ;)
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Daarom hebben wij van die grote dikke kaarsen in huis en geen waxinelichtjes. Die dingen zijn leuk om in je backpack te stoppen maar voor thuis/bol gewoon normale kaarsen gebruiken als de zaklampen leeg zijn en de accu's/batterijen op 😂 .
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Waxinelichtjes... hoe dan ook...sucks...
Die dingen eh.. behalve dan de echte van Verkade, tegenwoordig Bolsius.
Die gaan echt de helft langer mee.
Ok, duurder, maar het gemak van niet om t uur, anderhalf kaarsjes moeten vervangen is ook wat waard... ;)

Ja dat klopt, de restjes smelt ik weer om en gebruik een lont van de ali-express. Vaak doe ik een wc-rolletje vullen, dat vind ikzelf een mooi formaatje.
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt, de restjes smelt ik weer om en gebruik een lont van de ali-express. Vaak doe ik een wc-rolletje vullen, dat vind ikzelf een mooi formaatje.

Heb je een linkje naar een type waar je ervaring mee hebt?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Heb je een linkje naar een type waar je ervaring mee hebt?
Ik moest effe zoeken isln m'n bestellingen alweer een 200 stuks tijd geleden;

https://s.click.aliexpress.com/e/_EJLoHBx

Ik gebruik meestal drie touwtjes om er 1 lont van te maken, anders brand het te snel op. Misschien dat ze ook wel dikkere lonten hebben, maar ik vind dit wel goed zo, lontjes van 20 cm x3 = 60 cm haal je ongebeer 100 wc rol kaarsen uit. Alleen ik maak er misschien 2 a 3 per jaar dus ik heb tot ver na m'n dood nog lont over.

Ik zet een oud pannetje op het vuur, afval kaarsvet erin laten smelten en dan de drie lonten er even inhangen en dan draai ik ze om elkaar heen. Dan is die ook meteen recht en laat rusten op een bakpapiertje.

Dan een beetje kaarsvet op het bakpapier, daar duw ik de lege wc rollen in en laat het hard worden, daarna de lont erin aan saté prikkertje beetje het midden hangen en daarna de overige gesmolte kaarsvet erin en af laten koelen.

Karton kan je er omheen laten zitten voor buiten gebruik👹 of er af en dan hopen dat t niet teveel rookt binnenshuis.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Bij Helsport zijn de Pasvik tipi / shelters in de uitverkoop. Met 50% korting heb je naar mijn mening voor niet teveel geld een lichtgewicht en makkelijk op te zetten tipi tent / shelter.

https://www.helsport.com/en/outlet/

Fijn je weer op het forum te zien, ga je zelf een tipi kopen???
Het lijkt ook wel wat voor een bushcrafter gezin.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ik moest effe zoeken isln m'n bestellingen alweer een 200 stuks tijd geleden;

https://s.click.aliexpress.com/e/_EJLoHBx

Ik gebruik meestal drie touwtjes om er 1 lont van te maken, anders brand het te snel op. Misschien dat ze ook wel dikkere lonten hebben, maar ik vind dit wel goed zo, lontjes van 20 cm x3 = 60 cm haal je ongebeer 100 wc rol kaarsen uit. Alleen ik maak er misschien 2 a 3 per jaar dus ik heb tot ver na m'n dood nog lont over.

Ik zet een oud pannetje op het vuur, afval kaarsvet erin laten smelten en dan de drie lonten er even inhangen en dan draai ik ze om elkaar heen. Dan is die ook meteen recht en laat rusten op een bakpapiertje.

Dan een beetje kaarsvet op het bakpapier, daar duw ik de lege wc rollen in en laat het hard worden, daarna de lont erin aan saté prikkertje beetje het midden hangen en daarna de overige gesmolte kaarsvet erin en af laten koelen.

Karton kan je er omheen laten zitten voor buiten gebruik👹 of er af en dan hopen dat t niet teveel rookt binnenshuis.

Zou het lukken om het bakpapier aan de binnenkan van het wc rolletje te nieten en als het kaarsvet is afgekoeld alles er omheen weg te halen, dan heb je een schone kaars waarvan je steeds het volle licht ziet wat niet word afgeschermd door het karton van de wc rolletje.
Het is maar een ideetje.:D
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Zou het lukken om het bakpapier aan de binnenkan van het wc rolletje te nieten en als het kaarsvet is afgekoeld alles er omheen weg te halen, dan heb je een schone kaars waarvan je steeds het volle licht ziet wat niet word afgeschermd door het karton van de wc rolletje.
Het is maar een ideetje.:D

Kartonnetje gaat sowieso in de fik als je het er niet af haalt, prima als tuin fakkel... anders een ciliconemal of een blikje van tomaten pureé gebruiken, heb je meteen een opvang bakje voor het kaarsvet.
 

Titans Nitro

Elementary prepper
Fijn je weer op het forum te zien, ga je zelf een tipi kopen???
Het lijkt ook wel wat voor een bushcrafter.

Ja leuk om weer eens terug te zijn, insgelijks ;) Heb zelf de 6-8 persoon besteld omdat ik een lichtgewicht en snel op te zetten tipi wil. We hebben al een katoenen maar die is zwaar en lomp om snel mee te pakken. Hij is nog onderweg maar zal laten weten hoe hij bevalt.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ja leuk om weer eens terug te zijn, insgelijks ;) Heb zelf de 6-8 persoon besteld omdat ik een lichtgewicht en snel op te zetten tipi wil. We hebben al een katoenen maar die is zwaar en lomp om snel mee te pakken. Hij is nog onderweg maar zal laten weten hoe hij bevalt.
Dank voor je reactie beste @Titans Nitro

Ik hoop je nog vaker op het forum mee te maken. :thnx:

Wij hebben ook hele degelijke katoenen tenten gehad van het merk Kaarsten, die werden ook voor het leger gemaakt echt geweldig, en ook heel snel op te zetten door de brandweerslagen die kruisling over elkaar lagen, en opgepomt werden met een druk van 6 Admosfeer.
Helemaal leuk als je er foto's van kan maken en op het forum zet.

Voor welk doel heb je de tent aan geschaft? voor een SHTF???
 

RockyFlats

Ruttaan
Beste @joepmeloen een siliconenmal is helemaal mooi die kan steeds weer gebruikt worden om kaarsen mee te gieten, zijn die ook in de handel???
Ik vond er wel @JJ&A , maar kennelijk alleen voor kromme kaarsen met een stabiele voet, zo in de gauwigheid, en om die nu op de schoorsteenmantel te zetten...?😁 Zouden die niet gaan druipen?😆
Screenshot_20240207-214018.png
Zelf een siliconenmal met siliconenkit moet ook mogelijk zijn, dan kan bak folie weer handig zijn of schutpapier van een plakfolie posters.
Dat wordt dan wel een rommeltje en geklieder, en alles plakt vast aan elkaar. En wat denk je dan van het benodigde geduld en uithoudingsvermogen, want siliconenkit is ook niet zomaar hard?😆
 

Titans Nitro

Elementary prepper
Dank voor je reactie beste @Titans Nitro

Ik hoop je nog vaker op het forum mee te maken. :thnx:

Wij hebben ook hele degelijke katoenen tenten gehad van het merk Kaarsten, die werden ook voor het leger gemaakt echt geweldig, en ook heel snel op te zetten door de brandweerslagen die kruisling over elkaar lagen, en opgepomt werden met een druk van 6 Admosfeer.
Helemaal leuk als je er foto's van kan maken en op het forum zet.

Voor welk doel heb je de tent aan geschaft? voor een SHTF???

Daar zou hij voor gebruikt kunnen worden maar dit is meer om met mn kinderen er een keer op uit te kunnen zonder een complete aanhanger mee te hoeven nemen. Dat er een kachel in kan is echt een pluspunt. Ik wil er dan ook zeker een keer mee winter kamperen. Die tent waar jij het over hebt, die maakt gebruik van luchtgevulde compartimenten in plaats van stangen?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Bij Helsport zijn de Pasvik tipi / shelters in de uitverkoop. Met 50% korting heb je naar mijn mening voor niet teveel geld een lichtgewicht en makkelijk op te zetten tipi tent / shelter.

https://www.helsport.com/en/outlet/

Bij mij verschijnt de melding dat ik niet naar de pagina met outlet kan omdat ze niet naar Nederland verzenden. Hoe heb jij dit gedaan @Titans Nitro ?

Edit: ik heb het land aangepast. Nu lukt het wel.
 
Bovenaan