• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanhangwagen

Arie

Diehard Prepper
@Harry Nack in nl hoef je geen B+E te hebben om een geremde aanhanger te mogen trekken.
Een caravan van 1200 achter een gemiddelde station wagen mag gewoon als ze samen beladen maar niet meer als 3500kilo wegen en de wagen het trekkende gewicht mag hebben.
En de aanhanger niet zwaarder is als het trekkende voertuig.

Met B+E rijbewijs mag alleen je aanhanger al 3500kilo wegen als het trekkende voertuig dit mag trekken.

Er word wel gekeken naar het max beladen massa.
Dus een lege aanhanger achter een klein autotje mag ook niet.
 

Arie

Diehard Prepper
Kwa advies van de aanhanger.
Ik heb zelf een hoge huif op mijn aanhanger. Ideaal als je het mij vraagt.
Als je zand wil laden trek je in 5min het zeil er af.
En wil moe nieuwe eetkamer stoelen staat het lekker droog.
Bij komend voordeel is de politie die niet zo makelijk naar binnen kijkt. Dus een keer een losse kruiwagen achterin is niet gelijk een bekeruring.
 

Alberto

Senior Prepper
De eerste Bug Out Trailer van Alberto is een feit!
Net afgehaald en het loopt vlot achter de auto.

Het is een wagentje geworden met een laadbak van 150cm op 100cm.
Afgedekt door een huif. Er zit ook een ladderrek op en fietsbeugels (Die beide apart kunnen opgezet worden)
Nu zal het nadenken worden over hoe ik het ga inrichten.
Ik zou er een "losse" inzet (met deurtjes?) voor willen maken voor bij het kamperen het materiaal in te plaatsen, maar voor dagelijks gebruik ware het interessant als die er uit kan.
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd.
Denk bij een opzetcontainer "out of the box", bv een uittrekbare (oner) vloer, deurtjes zijn zijkanten en dakje kan dan doek worden.
Zo kan je hem makkelijk verlengen asl je ergens staat.
Volgens mij op het odue forum al eens uitgebreid langsgekomen de ultieme "snelwegaanhanger" aka SWA.

Denk ook bv aan een (oude) bremkeuken (vouwwagens) of gasfles(sen) plaatsen op de dissel. Em impereaal op het dak.

Denk ook aan het gewicht en hoe je dat ding er op en af krijgt.

Iets anders...
anwb%3Aw760
 

Alberto

Senior Prepper
Vooral daar bij het gewicht zit de moeilijkheid @petroman
Ofwel moet ik de keuze maken om hem enkel als BOT/kampeertrailer te gebruiken en niet voor ander vervoer.

Ik zag ook de BOT van @Flos passeren op het archief van preppers.nl, wat een knap ding!
Vooral dat uitklaptafeltje aan de zijkant vind ik wel handig :)
 

Flos

SHTF Expert
Die op de foto hier is ook wel knap gevonden! Hoe kom je er op? Da' pas "out-of-the-box" denken

Ja kijk dat zijn zo van die dingen waar ik s' nachts van wakker wordt.
Met mijn vingers knip en mompelt dat moet het worden.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste @Flos ik vermoedt dat deze constructie wel heel veel wind vangt, en met de huidige brandstofprijzen die ook nog stijgend zijn.:oops:
Alleen al de Redings band doet het zelfde met lucht, als een drijfanker in het water, achter een varende boot.
 

Flos

SHTF Expert
Beste @J.J . Leuk dat je dat opmerkt. Maar jammer dat je de tekst er onder geĺezen hebt als een blind.
,,Dat was er ook nog een.,,
Dat de kar is verleden tijd.
Ook nog een punt is dat een BOT ( Bug Out Trailer ) niet dient om elke dag mee rond te rijden .
Enkel om er eens mee te oefenen. En hopelijk nooit als de kak de ventilator raakt.
 
J

J.J

Gast
Beste @J.J . Leuk dat je dat opmerkt. Maar jammer dat je de tekst er onder geĺezen hebt als een blind.
,,Dat was er ook nog een.,,
Dat de kar is verleden tijd.
Ook nog een punt is dat een BOT ( Bug Out Trailer ) niet dient om elke dag mee rond te rijden .
Enkel om er eens mee te oefenen. En hopelijk nooit als de kak de ventilator raakt.
Ja @Flos ,,,,, even :off: het woordje was word nog wel een te pas, en te onpas in de Nederland gebruikt,
zoals: héé was jij er ook terwijl de persoon voor hen staat.

Ook telefonistes en mensen aan de balies vragen nog wel eens, en hoe was de naam,,,, terwijl ze opdat moment met de persoon in kwestie spreken, en nog niet tot de verleden tijd behoord.:lol:
 

QuickFix

Diehard Prepper
@J.J je mag niet vergeten dat ik geen Nederlander ben.
Nee, je mag dat woord dan ook alleen maar gebruiken wanneer je je in Nederland bevindt. :fluit:

Een bijbehorend, off-topic, Nederlands raadseltje voor op deze mooie zondagnacht: "Wat was was, eer was was was?"

Eer was was was, was was is. :wave:
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Flos

SHTF Expert
Nee, je mag dat woord dan ook alleen maar gebruiken wanneer je je in Nederland bevindt. :fluit:

Een bijbehorend, off-topic, Nederlands raadseltje voor op deze mooie zondagnacht: "Wat was was, eer was was was?"

Eer was was was, was was is. :wave:
Vuil ondergoed.
 

Marcogs

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben net nieuw hier.

Ik zit dit onderwerp met interesse te lezen, omdat ik ook zoiets van plan ben.
Gezien het feit dat ik twee grote honden heb en die uiteraard mee moeten zat ik te denken aan een drie vaks hondentrailer.
Dan heb je best heel veel ruimte in de spare kooi om spullen kwijt te kunnen, er kan evt een daktent op en ze zijn zeer comfortabel afgeveerd. Daarnaast zijn ze geisoleerd wat voor eten en drinken misschien een voordeel op kan leveren.
Zoiets als op de foto wil ik als uitgangspunt nemen.
 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    339.4 KB · Weergaven: 15

Harry Nack

Last (wo)man standing
Goed idee om er een daktent op te kunnen plaatsen. In dat geval zou ik eerst kijken naar het formaat daktent wat je wenst of in ieder geval de matrasmaat die je wenst.
 
Bovenaan