• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanschaf open scheermes - tips?

EddyCorleone

Survivor
Full Beard is niet ideaal in mijn optiek. Voedsel blijft er wel eens in hangen, brandgevaar met vuurtje bouwen, condens vorming en daarmee ongewenste verkoeling snachts/sochtends.

Nee zodra er een shtf plaats vind knip ik de mijne er af :wave:
 

Ray

SHTF Expert
Full Beard is niet ideaal in mijn optiek. Voedsel blijft er wel eens in hangen, brandgevaar met vuurtje bouwen, condens vorming en daarmee ongewenste verkoeling snachts/sochtends.

Nee zodra er een shtf plaats vind knip ik de mijne er af :wave:

Tja, hij kan branden, maar biedt ook een isolatie laag zodat kou en vlammen niet zo snel inwerken. Buiten is zo'n baardje zo gek nog niet.
 

JamHard

Prepper goeroe
Ik vrees dat ik hier weinig behulpzaam kan zijn in dit topic, daar ik me weliswaar al jaren met open mes scheer, maar eigenlijk pas sinds de laatste paar jaar met een echt open scheermes,... daarvoor met de losse scheerblaadjes van de hema en/of een stanleymes (net wat ik voor handen had met een scherpe snijkant.
Daarbij scheer ik me al die jaren al zonder zeep, merendeels nat, maar komt ook voor dat ik me zonder water scheer. De laatste tijd scheren tot een minimum, omdat ik mijn baard voller heb laten groeien.
Dus zeker geen goede tips om te beginnen scheren met open mes:fluit:
 
Bovenaan