• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aansteker die niet uit gaat door wind, de usb aansteker

R

Ronin K.

Gast
http://www.usbvuurtje.nl/opruimdeals.nl/

Ik zie net dit innovatieve aanstekertje, ik kwam net terug vanaf het meer, waar het flink waaide ik kreeg echt slecht het vuur aan met een simpele aansteker, hoe ik ook draaide het waaide zo hard. Uiteindelijk wel gelukt, maar ik zoek simpele alternatieven bij harde wind.

Iemand nog meer ideeën, of ervaring met dit soort aanstekers?
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
R

Ronin K.

Gast
Goede tip! Die dingen zijn navulbaar ook nog. Dus meteen 2 besteld.
Soms probeer ik ook te hannesen met een fire steel, maar savonds in het donker bij harde wind tijdens het vissen is dat een heel gedoe als je niet van te voren een goede tondel hebt meegenomen.

Zon aansteker lijkt mij ideaal, ik ben benieuwd!
 

petroman

SHTF Expert
Onzin, de helft van die goekope dingen werkt niet dus of dit een goede tip is vraag ik mij hardop af !
Loop naar een huishoudwinkel en koop een creme brulee brander. Is hetzelfde ding.
 

Ray

SHTF Expert
De meeste stormaanstekers zijn binnen no-time defect. Easy Torch 8 is de enige voordelige turbo aansteker die het lang uithoudt. Ik koop die hier lokaal bij een winkeltje voor 2,30 per stuk.
d02a84ed14a605b15bc70bcfcede671b.jpg

Andere optie zijn de turbo aanstekers van Wenger, maar dan ben je meteen minimaal 50 euro kwijt. http://www.hiking-site.nl/indekijker-wenger-outdoor-aanstekers.php

Met de USB aanstekers heb ik geen ervaring, vriendin van me heeft er een paar weken eentje gebruikt toen was 'ie ook stuk, maar wellicht zijn andere merken degelijker.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Onzin, de helft van die goekope dingen werkt niet dus of dit een goede tip is vraag ik mij hardop af !
Loop naar een huishoudwinkel en koop een creme brulee brander. Is hetzelfde ding.


Bij mij werkt die na 3 jaar kaarsjes aansteken nog steeds prima, vier maal bijgevuld. Het lock mechanisme (schuifje) alleen niet meer maar dat was ons eigen schuld (vriendin die maar door bleef drukken). De andere twee als back-up liggen gevuld in gereedschapskist.
 

petroman

SHTF Expert
Bij mij werkt die na 3 jaar kaarsjes aansteken nog steeds prima, vier maal bijgevuld. Het lock mechanisme (schuifje) alleen niet meer maar dat was ons eigen schuld (vriendin die maar door bleef drukken). De andere twee als back-up liggen gevuld in gereedschapskist.

Ik heb het meer over: in de schuur liggen, mee op kampeer trips een keer nat worden > gewoon gebruiken buiten huis dus.
En ik schreef de helft van die dingen werkt niet meer, dus als jij de goede helft hebt klopt ook dat weer.
 
R

Ronin K.

Gast
Vaak beetje mazzel hebben met goedkope rommel. Soms werkt het jaren, soms een uur. Het blijft een afweging. Net als simpele aanstekers van 20 stuks voor 5 euro ofzo, dan heb ik voor dat geld liever die 20 stuks dan 1 goede van 5 euro.
 

petroman

SHTF Expert
Het bewust kopen van rommel, die uiteindelijk direct of in ieder geval snel in het milieu terecht komt, versus iets meer uitgeven voor iets goeds, vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Ik lees het wel vaker en vandaar mijn reacties: we zijn wel kien op een mes van een paar honderd euro maar veel andere zaken mogen cheap en milieuvervuilend zijn.
@iedereen: niet persoonlijk bedoeld maar algemeen opgemerkt.
 
R

Ronin K.

Gast
Tijdens een echte shtf zoals in de balkan destijds maak je je daar niet meer druk om, alle principes gaan vrij snel overboord. Wat dan telt is 1 = geen. En met een simpel iets als een aansteker, heb je met meerdere aanstekers ook meer gas, en ja dat is iets zwaarder voor het milieu. Maar veel mensen kan dat op zon moment totaal niet meer boeien.
Ik ben ook weinig kien op een mes van paar honderd euro, ik vind goedkope messen soms zeker zo handig, sterker nog ik heb nog steeds een tientjes golok die ik al jaren mishandel, nu al meer als 15 jaar, paar keer door zon trek ding van de action en hij is weer scherp. (tenminste ik kan ermee doen wat ik wil)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
De meeste stormaanstekers zijn binnen no-time defect. Easy Torch 8 is de enige voordelige turbo aansteker die het lang uithoudt. Ik koop die hier lokaal bij een winkeltje voor 2,30 per stuk.
d02a84ed14a605b15bc70bcfcede671b.jpg

Andere optie zijn de turbo aanstekers van Wenger, maar dan ben je meteen minimaal 50 euro kwijt. http://www.hiking-site.nl/indekijker-wenger-outdoor-aanstekers.php

Met de USB aanstekers heb ik geen ervaring, vriendin van me heeft er een paar weken eentje gebruikt toen was 'ie ook stuk, maar wellicht zijn andere merken degelijker.

De Easy Torch 8 is inderdaad geweldig waar voor z'n geld:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan