• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ABC Gasmasker?

V

Verwijderd lid 482

Gast
De kans dat er een chemie ongeluk gebeurd is groter dan die op een NBC aanslag of aanval op grote schaal. En dan ( het laatste) heb je aan alleen een masker niet genoeg.
Voor chemie moet je helaas wel weten wat het is en je ABEK, A2 filters moet hebben hoewel ABEK veel afdekken.

NBC filter heb ik gevonden voor 37 Euro maar ook voor 140 Euro, en dan heb ik het over alleen de filterbus. Dat is dus echt een vraag: Drager of Aliexpress?
 
F

frans81

Gast
De kans dat er een chemie ongeluk gebeurd is groter dan die op een NBC aanslag of aanval op grote schaal. En dan ( het laatste) heb je aan alleen een masker niet genoeg.
Voor chemie moet je helaas wel weten wat het is en je ABEK, A2 filters moet hebben hoewel ABEK veel afdekken.

NBC filter heb ik gevonden voor 37 Euro maar ook voor 140 Euro, en dan heb ik het over alleen de filterbus. Dat is dus echt een vraag: Drager of Aliexpress?

Niet de goedkoopste !
Als je niet van plan bent om tig verschillende en al naar gelang type besmetting filterbussen mee te sjouwen dan zou ik toch liever gaan voor een Nato alles in 1 .
Die bussen zijn niet licht wanneer mee in de BOB of ?? .
Eenmaal iets aan de hand kun je niet nog eens gaan wachten op specifieke info omtrent type besmetting . Dan moet je reageren .
En stel men verstrekt de verkeerde info ?! Dan zit je daar met je goedkopere type voor Industrie .
Ook die ABEK moeten de juiste zijn . Veel industrie vergt zelfs een veel hogere beschermingsklasse dan een ABEK Filter .
Dat je niet aan alleen een masker genoeg hebt geld ook voor sommige industrie ongelukje besmettingen .
Zodoende heb je alles nodig . Hoe dan ook en waar dan ook aan gerelateerd . Je gaat voor veilig en niet voor op de gok haha
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tip voor hen die zich willen beschermen tegen NBC / CBRN aanvallen of ongelukken .
Ga voor het hele pakket en niet alleen voor een Masker met een lala goedkoop filter .
Heeft totaal geen zin om te gaan investeren in een duur stuk rubber met Filter als de rest van het lichaam blootgesteld wordt .
Minimaal is

Masker / filters / broek / parka / overschoenen ( Maat gebonden ) / stoffenhandschoenen met rubberen overhandschoenen / speciaal NBC mondkapje en jodium . Huidontsmetting / Gearontsmetting en speciale medicatie is een belangrijke optie om niet te vergeten .
En deze uitrusting moet er dan voor zorgen dat je uit besmet gebied geraakt , en dat zo vlug mogelijk .
Vooral wanneer men zich in open terrein begeeft .
Een pak moet geseald zijn en blijven tot het goed mis is en pas dan eruit . Oefen van te voren met de tig verkrijgbare goedkopere oefen M2000 modellen . ( Is al gebruikt tijdens opleidingen )
Koop goedkoop zo'n set en oefen wekelijks met stopwatch . Wanneer er echt iets gaat spelen dan zorg je ervoor dat het binnen bereik is en niet ergens in de Camper of zolder of onder in een joekel van tas .
In ieder pak zit koolstof en nog wat layers van ?? en wanneer blootgesteld aan oa Traangas tijdens oefeningen is het al blootgesteld aan de lucht en inhoud van die lucht . DERHALVE GELABELD ALS OEFEN ( Sorry voor de hoofd letters )
Het hierboven vermelde is voor diegenen die het serieus willen nemen . Nogmaals ! Anders heeft investeren geen zin .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Koopt iemand nou zo'n Gasmasker omdat ie toevallig in een risico vol gebied woont met veel chemie ?
Of koopt met het in de ruime zin en onderschat wat dat inhoud ?
Dat houd zowiezo in dat er meer uitrusting gekocht moet worden en het geheel een heel andere benadering krijgt ;)
Ik ken best veel mensen die een vorm van CBRN gerelateerd spul hebben gekocht .
En dan heb ik het echt over spul dat linea recta de prullenbak in kan voor wat betreft een vorm van bescherming bieden .
Men krijgt het zulke mensen vaak ook niet aan hun verstand gebracht . Men is voorgelicht of niet , men heeft ervaring of niet ( Militaire Dienst geweest of zoiets ) .
In iedergeval een vorm van oefeningen gehad . En dan hebben we het alleen nog maar over onschuldig spul hahaha zoals Traangas oefeningen .
Maar kijk eens goed naar die filmpjes op verschillende Media en zie wat onder andere een Gifgas aanval teweeg brengt Oa ook Mosterdgas / Zenuwgassen , zie de huid van hen die wel een masker ophadden en verder alleen maar lala kleding . Of zie die talloze lichamen liggen met niet zichtbaar letsel . Oa ook zeer recent in Syria / Syrië enz enz .

Ik kan zoveel plaatsen aan foto materiaal dat een onplezierige aanblik heeft ! Maar dat vind ik niet nodig .
Het kan al eigenlijk niemand ontgaan en velen hebben al wel een confrontatie gehad met Beeldmateriaal .

Maar besef dat het ook hier kan gebeuren ! Of men dan altijd op tijd kan reageren is maar de vraag Pffff .

Zie oa beide Link's met gerelateerde Info :(


https://www.trouw.nl/home/-dit-wijst-op-een-aanval-met-zenuwgas-perfect-uitgevoerd-~a4784996e/

http://www.dailymail.co.uk/wires/af...20th-anniversary-subway-nerve-gas-attack.html

Misschien lijkt het wat overdreven ? Maar aan alleen een Gasmasker heb je ook niets ;)
En dat wil ik gewoon even duidelijk maken .:hug:

Edit

Of het uberhaupt zin heeft om dat spul te kopen dat laat ik aan de Serieus denkende over .
Ik heb zoiets van " Niet Geschoten is altijd MIS " . Maar als je dan wil gaan schieten en je hebt Kwa budged de ruimte ,dan koop een Fatsoenlijk geweer ( CBRN uitrusting ) om te schieten en met fatsoenlijk toebehoren ;);)
 

Niels

Mankinds only hope
Ja, maar dan komt bij mij ook de vraag naar boven, als je ineens een gifgasaanval meemaakt op een openbare plaats,
omdat ik aanneem van een terrorist dat die daar toeslaan, heb je dan je gasmasker bij je?
Ik gok van niet. Ik vermoed dat de meesten hier een gasmasker preppen voor vooral de chemische treinen, en fabrieken enz.

De filters die ik ken voor gasmaskers zijn opgebouwd een een soort ruwen papieren deeltjes filter om grove shit er uit te filteren, en daarna een koolstoffilter.
Dit zijn voor wat ik weet de filters die alle shit uit de lucht filteren.
Maar inderdaad, gassen zijn natuurlijk wat anders, gifgassen...
Als lucht er door kan, dan kan vermoedelijk gifgas ook wel door het koolstof?

Wat voor filters pst men toe voor gifgassen?
 
F

frans81

Gast
Ja, maar dan komt bij mij ook de vraag naar boven, als je ineens een gifgasaanval meemaakt op een openbare plaats,
omdat ik aanneem van een terrorist dat die daar toeslaan, heb je dan je gasmasker bij je?
Ik gok van niet. Ik vermoed dat de meesten hier een gasmasker preppen voor vooral de chemische treinen, en fabrieken enz.

De filters die ik ken voor gasmaskers zijn opgebouwd een een soort ruwen papieren deeltjes filter om grove shit er uit te filteren, en daarna een koolstoffilter.
Dit zijn voor wat ik weet de filters die alle shit uit de lucht filteren.
Maar inderdaad, gassen zijn natuurlijk wat anders, gifgassen...
Als lucht er door kan, dan kan vermoedelijk gifgas ook wel door het koolstof?

Wat voor filters pst men toe voor gifgassen?

Tja dat vermelde ik al pffff , Dan zul je met je EDC en Je CBRN pakket op pad moeten .

Helaas zit je dan al vlug In het Military gebied en het daarin verstrekte Filter materiaal .
En dat is heel wat anders dan hetgeen dat voor de Burger via WWW overal verkrijgbaar is .
Ze gaan zowiezo veel langer mee als ik het goed heb .
Zie Link in ander Topic waarin Oa @Floesh zijn aangekochte spullen vermeld worden . Daar zitten ergens de Spec's bij van deze door hem aangekochte en tevens CBRN type omschreven filters.
Maar Het Militaire type filter staat bij Drager ook in een heel andere gebruikersgroep en niet voor de Consument beschikbaar !

Zie Link's met Military Range Filters Van Drager en Avon .

https://www.google.com/url?q=https:...1:3212161726&usg=AOvVaw1anZfKv-TAc3py1pQKPeda

https://www.google.com/url?q=https:...1:3212161726&usg=AOvVaw1anZfKv-TAc3py1pQKPeda
 

Niels

Mankinds only hope
Het is overigens ook wel een tip voor als je een gasmasker uitzoekt om na te denken over de aansluiting.
In principe kan een Nederlander een Israelische of Canadese filter, of weet ik veel wat voor een land op zijn/haar masker schroeven omdat alles gestandaarderiseerd is (40mm. NATO aansluiting ofzo?).
Bij particuliere filters is dit meestal anders, en ben je gebonden aan de aansluiting van je leverancier (zodat die zijn eigen filters blijft verkopen).
In een SHTF / oorlog situatie kan het handig zijn dat je filters uit andere landen ook gewoon op je masker passen.
Leuke tip voor mensen die nog willen kopen.
 
F

frans81

Gast
@Niels er staat genoeg op WWW wat dat inhoud , die verschillen tussen het Toch Veiligere Militaire spul en het voor de Burger beschikbare .
 
F

frans81

Gast
Het is overigens ook wel een tip voor als je een gasmasker uitzoekt om na te denken over de aansluiting.
In principe kan een Nederlander een Israelische of Canadese filter, of weet ik veel wat voor een land op zijn/haar masker schroeven omdat alles gestandaarderiseerd is (40mm. NATO aansluiting ofzo?).
Bij particuliere filters is dit meestal anders, en ben je gebonden aan de aansluiting van je leverancier (zodat die zijn eigen filters blijft verkopen).
In een SHTF / oorlog situatie kan het handig zijn dat je filters uit andere landen ook gewoon op je masker passen.
Leuke tip voor mensen die nog willen komen.

IDD gewoon de 40mm . Maar er zijn ook verloopringen verkrijgbaar zodat men andere Filters kan gebruiken .
En die heb zelfs ik ( Nog ) niet :confused: haha .

Er zijn genoeg Filters te verkrijgen met een 40mm aansluiting en gewoon ook op Consumenten spul .
Meestal wel de bekende Merken Oa Drager en Avon . Beide leveren dus ook aan Defensie .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb best veel CBRN spul en ook het juiste . Al tig keer kunnen verkopen maar ik doe het niet .
Alles nog geseald en met de juiste Specs . Onder de zwaarste en gevaarlijkste omstandigheden te gebruiken .

Maar helaas wil dit nog niets zeggen Pfff
Ik heb geen enkele vorm van Garantie .
Maar maak wel wat meer kans dan iemand met een net andere reeks Uitrusting ;)
En geloof mij , het is geen pretje om onder inspanning een volgelaatsmasker te dragen en al die beschermende kleding .
Ala , bij -20 is het lekker warm . Maar in de warmere periodes is het slopend :( .
Ik plaats morgen even een gedeelte van wat het zoal moet zijn ;)

Maar helaas kan ook ik niet aan alles komen Pffff . En dat is vooral het Medisch verstrekte spul .
Dit wordt verstrekt wanneer er zich een situatie voordoet of wanneer men naar risicovol gebied wordt uitgezonden . En waar tevens alle randapparatuur aanwezig is .

Helaas ook zal een zeer grote groep Preppers dit een totaal overbodig Prep Item vinden :(:(

Edit

Een Prepper wil overleven !

Ook snap ik zeer goed dat de kans dat zoiets als een Gasaanval hier in NL relatief klein is ! Gelukkig maar .

Maar iemand die wil overleven zou ook eigenlijk het CBRN gebeuren serieus moeten benaderen en zien als een onderdeel van de Prep uitrusting . Of je nou In je BOL verblijft of op pad gaat , het Is / Kan een net zo belangrijk item zijn als Water en Voedsel en Vuur enz . Helaas kom je daar pas achter wanneer er zich jammer genoeg zoiets voordoet .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij even een gedeelte van de belangrijkste CBRN outfit . Het Ontsmettingspoeder heb ik nog niet en zo ook nog andere Medische niet . Maar dat komt nog op korte termijn erbij .
Ook zal opvallen dat Camelbak met Defensies een totaal ander type Reservoir heeft ontworpen .
Eentje dat totaal is aangepast en ontworpen omdat er een steeds grotere dreiging is ontstaan voor wat betreft een CBRM situatie .
Eentje die dan ook vooral weer gerelateerd is aan Oa ISIS / Taliban enz enz . Al langere tijd is dit nieuwe Chem Bio Reservoir X met Duraflex Barrier in 3 Liter Formaat (Niet een Smal maar breedt type ) bij Defensie in gebruik . Zie CBRN gedeelte via Link .

Neem de Info die Boekje Pienter verstrekt even serieus en trek je conclusie .
Doe ermee wat je wil ;)
Maar iemand met een beetje gezond verstand zal uiteindelijk heel anders tegen het geheel aan gaan kijken !
Nog nooit zijn de CBRN verstrekte goederen in zo'n vaart verder ontwikkeld en verstrekt als de Laatste 17 Jaar . En dat heeft dus een redenen ;)

http://www.boekje-pienter.nl/html/c.htm#cbrn

Dit Reservoir is namelijk ontworpen zodat het 100% Functioneel en Veilig is met jou oa Avon FM12 Gasmasker . Drinkslangetje aan het gasmasker past precies middels speciale Camelbak koppeling . Ook de Avon Veldfles ( Werdt Oa ook gebruikt voordat het Chem Bio Reservoir verstrekt werdt ) is ontworpen voorbij Het FM 12 Gasmasker dit weer in combo met speciale Dop op de Veldfles . Tevens zijn er al langere tijd speciale Filters in gebruik die kwa samenstelling heel anders zijn de dan Jaren 90 en begin Jaren 2000 Reeks . Zie link !

https://www.preppers-shelter.nl/for...met-camelbak-omega-chem-bio-x-reservoir.1381/ .

Ook het huidige
Vanaf medio 2001/2002 voert de krijgsmacht als CBRN-beschermende kleding het type M2000. Is een onmisbaar Item , zonder het Pak heeft het Masker ook weinig zin .
In De bij het masker verstrekte Draagzak ( Zie Foto ) zit , M2000 Parka / M2000 Broek / Binnenhandschoen M2000 / Buitenhandschoen M2000 / Overlaars M2000 .
( M2000, opvolger van de NBC-pakken M78 (1978) en M82 (1982), is een aangepaste versie van de Amerikaanse CBRN-kleding. )
Ik heb een klein gedeelte op de Foto gezet van wat ik in de Prep heb zitten . Sommige dingen zijn dus in Meervoud aangeschaft .

Handboek militair heeft een zeer uitgebreid gedeelte omtrent dit CBRN gebeuren . En dat is niet voor niets zo .
In hoeverre dat de Serieuze Prepper hier in meegaat en of zich erin verdiept ???
Ik neem het in ieder geval serieus , en derhalve ook serieuze uitrusting .

20180107_140011.jpg 20180107_140153.jpg 20180107_140637.jpg 20180107_140620.jpg 20180107_140838.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie deze uitrusting vooral als een hulpmiddel om uit een bepaald gebied te geraken .
Niet om te overleven in een totale besmette zeer wijde landelijke omgeving . Waar reizen naar een niet besmet gebied gewoon niet haalbaar is !
Verder heb ik nog vele oude Filterbussen die Over de Tht zijn maar uitermate geschikt als Criminelen of andere groeperingen met oa Traangas ? Pepperspray gaan gooien . Dan heb je genoeg aan alleen een Masker met goede over Tht Filters . Die dingen zijn in gesealde verpakking nog genoeg voorhanden en voor zeer weinig geld .

In Rumoerige ( SHTF ) tijden een goed gasmasker bij je dragen is nog zo verkeerd niet ;) . Kan met gemak in een ruime EDC of Handtas .



20180107_140928.jpg 20180107_141000.jpg 20180107_141108.jpg 20180107_142609.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Bij jou set komt ook nog een officiele chemical geer bag die al 27 eeuwen bij mij ligt :lol:.
Ik had hem op de SC bij me, maar je was al weg toen ik kwam, helaas, maar die komt dus ook nog om je gasmasker en filters in op te bergen etc.
 
F

frans81

Gast
Bij jou set komt ook nog een officiele chemical geer bag die al 27 eeuwen bij mij ligt :lol:.
Ik had hem op de SC bij me, maar je was al weg toen ik kwam, helaas, maar die komt dus ook nog om je gasmasker en filters in op te bergen etc.

Ik heb dat ding nog niet in dat type Camo haha .
Maar ik heb nog oa 2 nieuw in de plastic en een nieuwe die gevuld is met nieuw gasmasker.
Die jij thuis nog hebt voor mij is voor iemand anders .
Ook een Karma gebeuren van mij naar hun toe .
Ik zie het verschijnen .
Misschien moet jij mij hier nog een keer iets onvrijwillig afhandig maken haha .

1515438822118251006620.jpg
 
D

Deleted member 2099

Gast
Ik heb nog steeds niets gevonden wat van fatsoenlijke kwaliteit is, ik heb niet de juiste contacten hiervoor.

Mocht je iets vinden dan hou ik me aanbevolen.

mocht je nog zoeken dan kom je hier mee wat meer in de buurt van wat je nodig hebt. beetje prijzig maar well allemaal op maat ook eventueel voor kinderen. hoop dat het helpt
 
Bovenaan