@pjotr78 en
@JJ&A , ik gebruik die Makita 18V accu's (en merkloze clonen) ook graag voor diverse snoerloze apparaten.
En, heb er ook zo'n 5V USB adapter bij, en ook een 230V AC inverter.
De meeste accu's die ik heb die zijn 6Ah gelabeld, en bestaan uit 10 stuks 18650 lithium batterijen, tweemaal 5 stuks in serie (5*3,7=18,5V) parallel. Nu is 3 Ah per batterij vaak wat optimistisch. Vooral bij clonen kan dat eerder 2,1-2,5 Ah zijn denk ik, en dan is het een 4,2-5 Ah batterij.
Stel dat het 5 Ah is, dan is er 5*18,5 = 92,5 Wh aan energie opgeslagen.
Het vermogen is wel een andere kwestie. Een maximale ontlaadstroom van 5A is niet ondenkbaar bij 18650's en dan is het maximaal vermogen 2*5*18,5=185 Watt. In theorie kan het dan een half uur lang een werktuig van maximaal 185 Watt aandrijven, maar dat zal in werkelijkheid wel korter zijn.
Om eerlijk te zijn, vind ik het opladen van een telefoon vanuit een 5V USB opzetstuk vaak teleurstellend. Tweemaal volledig opladen, en dat is dan zo'n 2*5Ah*3,7V=37 Wh en een batterij kan al leeg zijn. Het transformeren van 18,5V naar 5V USB gaat met veel verlies gepaard vermoed ik...
Maar, inderdaad, deze accu's blijven een leuke backup-oplossing. Vooral met een ledlamp-opzetstuk, en vergeet ook zo'n mini
dat nu juist bij jou
@RockyFlats je zoekmachine weigert. Gewoon de tekst volgen en zoekn op balkon versies van zonnepaneel constructies. Die hebben inderdaad een accupack die waterdicht is.
Maar ook de door mij al een keer genoemde
Marstek is waterdicht en
kan je buiten ophangen.
Voor het dievengilde heb jij toch vast wel een passend antwoord.
Mijn auto staat ook buiten op de oprijlaan. net als bij alle buren.
Ook zijn er nooit, nog niet gelezen of gehoord, laadstations gestolen of vernield. Maar misschien wordt dat een nieuwe trend als omschoppen van vullisbakken geen kick meer oplevert.
Bekijk bijlage 28362
Let ook op extra WCD aan de bovenzijde voor noodstroom.
kettingzaag niet.