• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

advies gezocht over goed slaapmatje

miss-elliot

Survivor
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw slaapmatje en merkte op tijdens het gebruik van de zoek functie dat er eigenlijk hier helemaal geen topic over is.

Tijdens het lezen van soortgelijke topics viel mij wel op dat 2 a 3 mensen het merk Exped gebruiken.
Dit is een goed a merk?

ik heb niet veel ervaring met matjes maar wat denk ik wel belangrijk is dat ze opblaasbaar zijn gezien gezien dit het comfort verbeterd maar ook beter isoleerd dan de dunne matjes zonder lucht.
Ook is belangrijk dat ze hufterproof zijn en dus niet snel lek.
En dan het gewicht... tja ik verwacht dat hoe lichter ze zijn hoe eerder ze kapot gaan maar ik zag ook dat Exped matjes verkoopt rond de 2 kilo.. dat lijkt mij weer wat overdreven..

Budget: Goede nachtrust is cruciaal en denk dat je van 200 euro wel iets goeds kan kopen? en daarboven kwa kwaliteit niet veel meer zal toe doen dus weggegooid geld is?

Dus kortom:
- opblaasbaar vanwege comfort en betere isolatie waarde
- hufterproof
- Wat zijn goede a merken?

En een bonus vraag:
Eigenlijk slaap ik altijd bar slecht als ik op een slaapmatje slaap, puur omdat mijn lichaam gewend is aan een matras.
En die is niet eens zo dik (14cm)
Na een uur liggen voel ik mij altijd snel "beurs" worden, ga dan rollen en woelen... bleh.
ik snap niet hoe mensen op zo'n dun matje kunnen slapen, laat staan op zo'n matje zonder lucht erin.
Ik kan dan wel een heel dik luchtbed kopen maar dat betekend ook snel veel extra gewicht em volume.
Hoe gaan jullie hiermee om?
 

Ray

SHTF Expert
Zo'n opblaasbare variant is denk ik voor jou wel het meest geschikt, je omschrijft iig dezelfde problemen die ik vaak heb met die hele dunne self inflatables, of vast schuim matten.