• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Advies nodig

Floshtf

Diehard Prepper
Heb mij een tijdje terug verdiept in het merk Eufy. Dit is een onderdeel van het bedrijf Anker, bekend van de power banks etc.

Het systeem wat ze hebben is draadloos en werkt via wifi en / of een batterij in de camera's zelf. Je hebt eigenlijk 2 typen camera's.
Al heb je ook de pro versie. Deze lijkt mij niet echt de upgrade waard.

Deze camera's sluit je draadloos aan op een basisstation (etje) waarbij je de nieuwste versie (type2) moet hebben welke hoog en smal is.
De sensors / lenzen zijn gelijk bij beide typen, alleen de batterij gaat bij de duurdere / grotere, langer mee. Bij beiden praten we hier over maanden. Deze laad je in bijv 6 uur op.
Erg makkelijk te installeren en goede recensies.
Ook uit te breiden met een slimme/ camera deurbel. Ik denk dat die met batterij het beste is. Deze kun je op de beltravo aansluiten waarna je het gaatje onderop (pinnetje er in en evt bel wegnemen = wat makkelijk te stelen) kan afsluiten met bijv. blokje hout. Zonder trafo moet je namelijk de drukker af en toe opladen. Je verwijderd de drukker dan met dat pinnetje.

Voordeel van dit systeem is geen maandelijkse kosten, erg simpel in gebruik, totaal draadloze camera's.
Al de beelden worden lokaal op het basisstation opgeslagen.
Uit te breiden met deur en bewegingssensors.

Nadeel= via wifi. Kan evt. gestoord worden door een inbrekerhufter. Zou wel eens willen weten of er zijn die al zo een stoorzender mee hebben en hoe de invloed hier op is
Bij wifi kun je bij dikke muren natuurlijk denken aan wifi versterkers.

Nadeel= je hebt internet nodig om de beelden terug te kijken. Je zou denken..mooi, lokale opslag...ja idd maar door beveiliging van de beelden kun je bijv. niet het basisstation aansluiten op een laptop en de beelden uitlezen.
Je kan evt. wel een abbo nemen om de beelden online op te slaan. Ook schijn je de beelden op een nas (lokale opslag apparaat met harde schijven om data te delen binnen de computers in je netwerk thuis) te kunnen opslaan (al weet ik niet hoe dat werkt)

Iemand op youtube heeft er duidelijke review fimpjes van gemaakt.
Is bijv. bij coolblue te koop.

Verder heb je de pan/tilt camera en de niet beweegbare versie.
Deze werkt via losstaand met microsd kaart en op stroom (2 A) maar kan daardoor ook op powerbank.
Ook gewoon via de zelfde app te gebruiken op je mobiel / tablet.
 

Ray

SHTF Expert
@Floshtf Een deauthor kost een habbekrats dus ik ga er van uit dat een beetje inbreker zo'n ding wel in 't assortiment heeft. Je hoeft er ook geen verstand van te hebben om zo'n ding te gebruiken.

Ander alternatief (ook @mrsjones) is een oude laptop met Linux erop en zo'n setje IP-camera's, die kosten geen drol meer. Software is er meer dan afdoende op Linux voor beveiligingscamera doeleinden: https://www.ubuntupit.com/linux-camera-software-ip-webcam-cctv-security-camera-software/

Zelfs al moet je de laptop nog in de kringloop kopen, ben je met 100 euro wel klaar.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@mrsjones en allen, ik heb hier al eens een draadje over geplaatst met (nog steeds) aardige informatie: https://www.preppers-shelter.nl/for...0-batterijen-met-wifi-en-app.4308/#post-90772

Ik neem tegelijk de gelegenheid te baat om iedereen fijne feestdagen en alvast een gelukkig, gezond en voorspoedig 2021 toe te wensen. En dat nog wel vanuit "een" epicentrum van Covid-19.
Mensen, laat straks maar knallen, die trekrotjes! Natuurlijk vergezeld van spectaculaire lichteffecten door een kaars achter een gevuld glas rode wijn heen en weer te bewegen! :)
 

mrsjones

Diehard Prepper
Wij, nou ja, iemand ingehuurd om een camera system optehangen. Het is niet gelukt, mijn buitenmuur zijn 40 cm dik en hij kon daar niet doorheen borgen, en er kan geen WiFi signal doorheen. Hij heeft 3 dagen over gedaan om 6 lampen met beweging sensor op te hangen. Op al bestande buitenlampen, dus als de buitenlampen uit zijn, doen ze ook niks.....
 

wildemossel

Diehard Prepper
Wij, nou ja, iemand ingehuurd om een camera system optehangen. Het is niet gelukt, mijn buitenmuur zijn 40 cm dik en hij kon daar niet doorheen borgen, en er kan geen WiFi signal doorheen. Hij heeft 3 dagen over gedaan om 6 lampen met beweging sensor op te hangen. Op al bestande buitenlampen, dus als de buitenlampen uit zijn, doen ze ook niks.....

Dit klinkt als een pruser Mrs. Jones. Een buitendoorvoer voor een antenne kan in élk huis door een deskundige in een uurtje gemaakt worden. Dit is belachelijk , maar ik heb het nu druk, maar ik denk na, en kom hopelijk binnen 1-2 dagen terug....
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Een van de standaard lengte maten van een SDS boor is 45 centimeter, daarna 60 cm maar zelfs een meter kun je zo uit de bouwmarkt halen.
Drie dagen voor zes buitenlampen ophangen, pfftttt, hopelijk niet per uur betaald, jammer dat je zo ver weg woont.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Het probleem is niet zo moeilijk. Ik weet wie u bent uit het verleden. Maar ik ben erg druk, dus heb tijden dat ik hier niet kan zijn.
Bent u in Nederland of in Dominica op t moment?
Paar puntjes, zie maar of u er wat mee kan;
Zoals Ray al terecht opmerkte : zo nodig is een gat geen probleem.
Zoek een andere klusser, u wordt besodemieterd, die persoon weet niet wat hij of zij doet.
Als u in NL bent kunt u dit(voorbeeld) systeem overwegen: https://www.bol.com/nl/p/yi-technol...1A_0_26.27.ProductPage#product_specifications
Nachtzicht, draadloos, werkt via de GSM met een app, geen gat nodig als u dekking heeft.
Verwittig de verzekeraar, het heeft voor u veel waarde, claim dat.
Wat voor u veel waarde heeft, hoeft een inbreker niet te zien, dit is niet de meest snuggere "misdadiger", geloof me die kan nog geen wiel wisselen, dus uw systeem is veilig.
En advies: Doe als ik. Als je mijn terrein betreed, ontmoet je zonder aankondiging, 3 zeer goed getrainde herders met standaard een rothumeur. (alleen niet naar mij), betere beveiliging kan je niet wensen, maar tis wel veel werk.
:D
 

mrsjones

Diehard Prepper
Een van de standaard lengte maten van een SDS boor is 45 centimeter, daarna 60 cm maar zelfs een meter kun je zo uit de bouwmarkt halen.
Drie dagen voor zes buitenlampen ophangen, pfftttt, hopelijk niet per uur betaald, jammer dat je zo ver weg woont.
Net een rekening van 1400 voor die kut lampen betaald...
 

PBear

Mankinds only hope
Ik weet niet wat de ergste vorm van diefstal is: dat er wat prepspullen uit je geparkeerde auto gestolen worden, of dat je 1400 euro moet neertellen voor het ophangen van een paar lampen en camera's.
Overigens ondervond ik geen probleem om een gat van 2 cm doorsnee door 60 cm dikke muur te boren om er vochtspermiddel in te kunnen gieten.
De hamerboormachine kostte me 50 euro en de 80 cm lange betonboor c.a. 20 euro.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik weet niet wat de ergste vorm van diefstal is: dat er wat prepspullen uit je geparkeerde auto gestolen worden, of dat je 1400 euro moet neertellen voor het ophangen van een paar lampen en camera's.
Overigens ondervond ik geen probleem om een gat van 2 cm doorsnee door 60 cm dikke muur te boren om er vochtspermiddel in te kunnen gieten.
De hamerboormachine kostte me 50 euro en de 80 cm lange betonboor c.a. 20 euro.
Jammer genoeg was dit enkel een paar lampen.... de camera’s hangen niet, wat hij had mee gebracht was niet geschikt. Het is best lastig om mensen te vinden voor klussen. Ik gun iedereen zijn boterham, dat dit is ook heel slecht gedaan.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Het probleem is niet zo moeilijk. Ik weet wie u bent uit het verleden. Maar ik ben erg druk, dus heb tijden dat ik hier niet kan zijn.
Bent u in Nederland of in Dominica op t moment?
Paar puntjes, zie maar of u er wat mee kan;
Zoals Ray al terecht opmerkte : zo nodig is een gat geen probleem.
Zoek een andere klusser, u wordt besodemieterd, die persoon weet niet wat hij of zij doet.
Als u in NL bent kunt u dit(voorbeeld) systeem overwegen: https://www.bol.com/nl/p/yi-technol...1A_0_26.27.ProductPage#product_specifications
Nachtzicht, draadloos, werkt via de GSM met een app, geen gat nodig als u dekking heeft.
Verwittig de verzekeraar, het heeft voor u veel waarde, claim dat.
Wat voor u veel waarde heeft, hoeft een inbreker niet te zien, dit is niet de meest snuggere "misdadiger", geloof me die kan nog geen wiel wisselen, dus uw systeem is veilig.
En advies: Doe als ik. Als je mijn terrein betreed, ontmoet je zonder aankondiging, 3 zeer goed getrainde herders met standaard een rothumeur. (alleen niet naar mij), betere beveiliging kan je niet wensen, maar tis wel veel werk.
:D
Ik heb nu een Mechelaar, maar mijn auto is onder mijn huis geparkeerd en dat is gewoon open na de straat toe.
 

PBear

Mankinds only hope
Jammer genoeg was dit enkel een paar lampen.... de camera’s hangen niet, wat hij had mee gebracht was niet geschikt. Het is best lastig om mensen te vinden voor klussen. Ik gun iedereen zijn boterham, dat dit is ook heel slecht gedaan.

Mocht je ooit nog eens iemand nodig hebben om professioneel voor je te klussen, dan zou ik aanraden vooraf enkele offertes op te vragen. Dan valt zo'n oplichter als jij trof al snel door de mand met zijn fantasie-prijzen. En mocht het verkeerd uitpakken, dan heb je in elk geval iets op papier waar je juridisch nog iets mee kan.
Misschien dat het ook in dit geval nog kan, als er een opdrachtomschrijving, een factuur en/of een betalingsbewijs op papier staat.
 
Bovenaan