• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AH Basic producten

Peter75

Prepper
Zouden de AH basic producten een goed alternatief zijn om lang op te slaan. T.o.v. de bekende prep merken voor eten ze zijn slechts een fractie van de prijs en goed verpakt. Zou dit een goed of slecht idee zijn?

Mijn idee is om in de kruipruimte van mijn huis voor ca. 800 euro een voorraad aan te leggen van AH basic producten in plastic boxen. De dure nrg bars en het boek overleven in de eu vegitatie is reeds in bezit.

https://www.ah.nl/zoeken?rq=AH+Basic

bv. 500g roggebrood 35 cent, zilvervliesrijst 500g 1.39, 400g tomatenblokjes in blik 44 cent, 500g havermout 39 cent, enz.

Ik heb zelf ook een lading van dit spul in mijn prepvoorraad. een paar jaar geleden heette het anders en waren sommige blikken een stuk goedkoper.
zolang het in blik of pot zit jaren houdbaar. ook de rijst heb ik kiloos van.

Ik zou gewone rijst nemen,de zilvervlies bederft eerder.
Zelf goede ervaring met lang opslaan van roggebrood,havermout en tomatenblokjes van Basic.
Denk ook aan tutti frutti(je krijg op den duur behoefte aan zoete dingen) en augurk(is er ook in Basic)
Augurk is knapperig en dat wil je op termijn echt wel. Ook Elk,de melkpoeder is een favoriet hier. Net zoals peer in blik.Dit is mijn persoonlijke ervaring na een half jaar opeten van mijn voorraad. Tonijn in blik is ook een fijne in de voorraad, blijft langer goed dan bv rookworst.

Naast opslaan moet je ook opmaken wat je in voorraad hebt. Zorg dus ook voor recepten die je regelmatig gebruikt met de ingrediënten die je in voorraad hebt.

Goed bezig @Peter75

Een van de belangrijkste dingen is een goede waterfilter, je kan namelijk niet dagen zonder drinkwater.
Hier over vind je op het forum de beste info ook worden veel dingen door de leden getest en de uitslagen beschreven en over gediscussieerd.

Ook de BOB komt nogal eens ter sprake, en wat goede samen stellingen zijn, en weer met de beste producten.

Boterhamworst in blik, lang houdbaar en geen koeling nodig in blik.

Ook erg goed en als vlees in macaroni of pasta tijdens reis of camping een zgn. campinghap of zoals de Amerkanen dit kant en klaar kopen als Hamburger Helper in veel variaties.

Kan ook gebakken worden of als blokjes vlees bij verjaardag met stukje augurk.
Lang houdbaar en ook als broodbeleg erg lekker.

Goede kwaliteit en 440gram voor 1,30 euro.

https://www.ah.nl/producten/product/wi400377/salland-boterhamworst

Een open deur; het pannenkoekenmeel (of Spam) etc. van
AH, Deen, Deka, Jumbo, Spar, Dirk, Vomar, Hoogvliet enz. komt echt niet allemaal van verschillende fabrieken... net zo min als deze bedrijven allemaal een eigen soepfabriek, hagelslag- of pindakaasfabriek etc. hebben. Of je nou bijv. je huismerk Spam hier of daar haalt maakt qua huismerk Spam niet uit.
Meeste Spam is Spam en prima. Of je de Spam nou bij de ene supermarkt haalt of de ander. Spullen hebben misschien net een andere prijs maar zijn net zo goed. Elke Supermarkt heeft zijn goedkopere huismerken, ook qua Spam.
Andere verpakkingskleur en misschien een paar centen verschil & het zelfde verpakt.

Bekende prep merken? Als je de gevriesdroogde maaltijden bedoeld. Die zijn gewoon langer houdbaar en makkelijk klaar te maken met een relatief laag gebruik van verwarmingsmiddelen. Kosten wel wat meer maar hebben ook voordelen.

Verder wat Stuud heel wijs aangeeft. Je eten in de (vochtige?) kruipruimte zetten lijkt mij wat onhandig zonder een rotatie systeem.
Het boek overleven in de eu vegetatie? Ik kan hem niet vinden op het net? @Peter75

Terug
Bovenaan