• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Air Tube set voor porto of telefoon

F

frans81

Gast
Heeft iemand ervaring met het oa C2000 Kmar audio tube systeem ( Akoestisch air tube )
Het is een origineel NSN type ( 5965-17-121-9259
Ik had al wat gegoogeld maar kon weinig vinden .
Bij MC4U hebben ze het wel te koop gehad maar op site is niets te vinden .
En werkt zoiets ook op de Phone ??
Ik wil zoiets over een tijdje aanschaffen bij dealer die op zakjes vermeld staat .
Deze levert dus aan defensie en Politie .
Ik weet ook niet of dit kostbaar spul is en of ze uberhaupt aan particulieren leveren .
Ik heb al vaker meegemaakt dat ik een botte reactie kreeg wanneer ik vermelde dat ik particulier wou aankopen .


audiotube-set-kmar-2xem-pack-l-r-eartip-35mm.jpg 9d02bf91d6a5a81855b6ffcb2da0e57f838256af.jpg 20170104_010346.jpg Screenshot_20170104-012452.png
 
F

frans81

Gast
Die setjes kan je ook kopen bij bedrijven die porto's leveren. Of motorwinkels, die motormannetjes rijden ook vaak met oortjes.
Voorbeeld: http://www.manutan.nl/nl/mnl/akoestische-luchtslang-en-ptt-voor-g10

Zo'n motor systeem heb ik nog liggen .
Deze zet je echter met Velcro vast in de Helm .
En in een motorzaak is het echt duur .
Ik denk dat ik eens een keer hier in de regio bij een porto zaak binnenloop .
Dat in jou geplaatse link is de goede richting !
 
F

frans81

Gast
Ik heb voor de motor twee sets .
1 van 48 euro en een van ruim 80 in de aanbieding .
Van de goedkopere worden de kabels keihard en onhandelbaar .
Ook het verdeelkastje oogt ala China budget . Geluid is tevens matig .
Doorverbinding met Navigatie is ook niet storingsvrij .
Bij de duurdere werkt alles soepel en storingsvrij .
Connectors en Kabels zijn eersteklas .
Zodoende denk ik dat ik niet online ga kopen maar het toch echt wil zien en beoordelen op gevoel .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik reageerde met links, omdat je je afvroeg of ze wel leveren aan een particulier.
Je geeft nu aan dat je het wilt zien, prima, maar het is dus wel te koop voor de particulier.
 
F

frans81

Gast
Ik reageerde met links, omdat je je afvroeg of ze wel leveren aan een particulier.
Je geeft nu aan dat je het wilt zien, prima, maar het is dus wel te koop voor de particulier.

@Stuudje natuurlijk bedankt voor die links . Via zulke links kom je toch veel te weten . Dit omtrent het aanbod en merk / model gerelateerde artikelen .
Wat ik ook vaak deed met dingen was ze gaan bekijken in een winkel en dan wanneer het mij beviel ! dit zelfde artikel online bestellen . Het scheelde vaak veel geld .
Door jou reactie moest ik meteen aan een filiaal denken hier in de regio waar ze zend apparatuur verkopen .
Zodoende daar eerst info inwinnen en dan gericht aan de slag .
Ik ging helaas weer eens eerst met een NSN aan de slag en dan zit je inderdaad in de verkeerde hoek voor wat betreft particuliere verkoop .
 

QuickFix

Diehard Prepper
Die profi dingen klinken echt goed, maar kosten inderdaad ook wat.

Je hebt ook van die goedkope China dingen (als je er een paar wilt: ik heb er nog een zooi liggen voor
Baofeng/Kenwood porto's), maar die zijn stukken slechter: gaan vrij snel stuk bij professioneel gebruik
en de geluidskwaliteit laat ook te wensen over.

IMG_1934.JPG
 
F

frans81

Gast
Die profi dingen klinken echt goed, maar kosten inderdaad ook wat.

Je hebt ook van die goedkope China dingen (als je er een paar wilt: ik heb er nog een zooi liggen voor
Baofeng/Kenwood porto's), maar die zijn stukken slechter: gaan vrij snel stuk bij professioneel gebruik
en de geluidskwaliteit laat ook te wensen over.

IMG_1934.JPG

Hoe onderscheid je visueel rommel van kwaliteit ?
Dus zonder er een porto bij nodig te hebben .
Kun je dat bij dit spul ergens aan zien of je prularia in handen hebt ?
Morgen moet ik ergens gaan kijken waar ze zoiets hebben liggen .
 

QuickFix

Diehard Prepper
Ja, je kan het voelen... maar dan moet je natuurlijk wel het verschil kennen.

Die profi dingen voelen echt rubberachtig; de goedkope als plastic, maar echt wetenschappelijk verantwoord is deze omschrijving natuurlijk niet. :lol:
Als er een NSN op staat of een bekend merk, zoals Motorola, dan weet je zeker dat je goed spul hebt.

PS. "Topcom" is geen "Merk", maar consumentenspul. ;)
 
F

frans81

Gast
De Audiotube voor Kep series van Kenwood is dat ook consumentenspul ?
Dus lala spul ?
 
Bovenaan