• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Amerikanen voorspellen: dit gebeurt er bij aanval uit Moskou op Nederlandse haven

phtvs

Sysop
Admin
Nederlandse militairen beveiligen deze week een transport met honderden tanks en pantserwagens uit de VS.
Als de oorlog in Oekraïne escaleert, wapenleveranties doorgaan en zeker als de NAVO rechtstreeks met Rusland slaags raakt, wordt een aanval op zo’n Nederlands logistiek knooppunt minder onwaarschijnlijk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/204...er-bij-aanval-uit-moskou-op-nederlandse-haven

Helaas wel een premium artikel....

De inhoud laat zich raden. Door dit soort transporten is Nederland een potentieel doelwit geworden en mocht Poetin het in zijn hoofd halen om een aanval te plegen op een Nederlandse haven, dan is de kans dat de NAVO keihard ingrijpt, nihil. Het risico op verdere escalatie met het risico op een kernoorlog is te groot om hard terug te slaan. Een paar kruisraketten op Russische troepen in Oekraïne wordt als optie gedacht. Maar daar zal het dan bij blijven. Eigenlijk een serieuze vrijbrief voor Poetin om zijn ongenoegen te laten blijven over de westerse steun aan Oekraïne.
 

Mayo

Last (wo)man standing
de details van het transport:

Mega-wapentransport VS komt aan in Vlissingen, moet Rusland afschrikken​

https://www.telegraaf.nl/nieuws/149...mt-aan-in-vlissingen-moet-rusland-afschrikken

Het gaat om 1275 stuks materieel waarvan ruwweg de helft voertuigen, zegt majoor Paul Ehrismann van de Nederlandse landmacht, die de Amerikaanse goederen en mensen begeleidt en beveiligt. Onder andere M1- tanks, Bradley-infanterie-gevechtsvoertuigen en Paladin-mobiele artillerie gaan van boord: een complete brigade. Die blijft negen maanden in het oosten van Europa om de aanwezigheid van het bondgenootschap daar te versterken. Hun spullen gaan per trein, binnenvaartschip of vrachtwagen naar de bestemming.
 

Mayo

Last (wo)man standing
"
Dit soort zware militaire transporten komen steeds vaker voor, zegt Ehrismann. „Het is een trend aan het worden. Nederland wordt vaker gebruikt als doorvoerland voor de NAVO op de route naar het oosten. Wij pakken dat met beide handen aan en laten zien dat Nederland the place to be is voor doorvoer. We hebben goede infrastructuur en een strategische ligging. Zo laten we zien dat we waardevol zijn als NAVO-partner.”

Kolonel Robert Kellam is verantwoordelijk voor de Amerikaanse kant van het transport. ,,De samenwerking met Nederland is fantastisch, beter kan niet. Ze leveren de beveiliging, ze helpen met alles van boord brengen. Het is geweldig.’’
"
 

marzman

Diehard Prepper
Waar gaat het artikel over? Wat Rusland kan doen, of wat de NAVO / VS dan doet als reactie? Alles is een doelwit. Het transport op zee, Nederland, Duitsland, Polen. Die 'tanks' leggen een hele weg af waarvan ze ook even aanleggen in Vlissingen.

Ik heb ook gehoord, dat het transport ook bedoeld is voor Duitsland wakker te schudden (voor Leopard tanks te mogen leveren).
 
F

frans81

Gast
Eens lang geleden stikte het hier van het vele materieel, materiaal. Alles in beweging. Normaal.
Heb zoveel spulletjes gezien. Zien staan, zien staan langzaam verstoffen.
Zien verhuizen naar terug. Naar andere landen. Naar schrotbakken.

En plots
 

phtvs

Sysop
Admin
Wordt weer lekker uit elkaar getrokken cq. gecombineerd: transport gaat naar Polen. Althans dat is de bedoeling.
Oekraine heeft er niet mee te maken.

Het spul gaat naar Polen omdat Rusland in oorlog is met Oekraïne en ze vermoeden dat Poetin Polen als volgend doel kan zien. In het artikel wordt ook gesteld dat Rusland de havens als doelwit kan gebruiken om hun ongenoegen kenbaar te maken over de westerse steun aan Oekraïne. Zonder de oorlog in Oekraïne werd dit materieel niet op transport gezet. Dus ja, het is wel degelijk verbonden met Oekraïne
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Alles heeft op dit moment met de Oekraïne te maken. Maar het transport gaat naar Polen en niet naar het huidige slagveld.

Nee en dat is maar goed ook want dat zou betekenen dat ww3 is uitgebroken als de NAVO zich erin gaat mengen. Een brigade VS-militairen lijkt mij niet verstandig om dat nu naar Oekraïne te sturen.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Het spul gaat naar Polen omdat Rusland in oorlog is met Oekraïne en ze vermoeden dat Poetin Polen als volgend doel kan zien. In het artikel wordt ook gesteld dat Rusland de havens als doelwit kan gebruiken om hun ongenoegen kenbaar te maken over de westerse steun aan Oekraïne. Zonder de oorlog in Oekraïne werd dit materieel niet op transport gezet. Dus ja, het is wel degelijk verbonden met Oekraïne

Zijn ze dan niet een beetje te vroeg?
Rusland is nu nog aan het touwtrekken in Oekraine. De russen veroveren weer wat meters, en verliezen weer wat meter...dat gedoe duurt al veel te lang en zal nog wel veel langer gaan duren helaas.
 

RockyFlats

Ruttaan
Nee en dat is maar goed ook want dat zou betekenen dat ww3 is uitgebroken als de NAVO zich erin gaat mengen. Een brigade VS-militairen lijkt mij niet verstandig om dat nu naar Oekraïne te sturen.

@phtvs , het lijkt me ook niet verstandig om dat naar Polen te sturen. De VS is echter gebaat bij een nieuwe koude oorlog en voortzetting van dit conflict, en handelt gewoon dienovereenkomstig. Waarover we hier discussiëren is m.i. meer "een wetmatigheid".
 

phtvs

Sysop
Admin
@phtvs , het lijkt me ook niet verstandig om dat naar Polen te sturen. De VS is echter gebaat bij een nieuwe koude oorlog en voortzetting van dit conflict, en handelt gewoon dienovereenkomstig. Waarover we hier discussiëren is m.i. meer "een wetmatigheid".

Ik las gisteren in ergens dat een Oekraïense minister heeft gezegd dat zijn land eigenlijk al de facto lid is van de NAVO. Door de steun en de beloftes die gedaan zijn.


EDIT: Gevonden

In feite is Oekraïne al lid van de NAVO. Dat zegt de minister van Defensie van dat land in een interview met de BBC. Volgens Oleksi Reznikov hoort zijn land bij de alliantie 'omdat we de wapens hebben en weten hoe we die moeten gebruiken'.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...raine-lid-navo-rusland-oorlog-reznikov-zandee
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik las gisteren in ergens dat een Oekraïense minister heeft gezegd dat zijn land eigenlijk al de facto lid is van de NAVO. Door de steun en de beloftes die gedaan zijn.


EDIT: Gevonden



https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...raine-lid-navo-rusland-oorlog-reznikov-zandee

Haha, OK, zo worden we niet alleen een oorlog in gerommeld, maar straks ook in een bovenmatig crimineel en corrupt landje. Na de NAVO, dan straks de Eukraïne, waar ons Ruttanië overigens best in zou passen.

De uitlatingen van wat zich daar minister noemt, zijn wel tekenend en realiteitsvreemd. Was dat misschien degene die in een gestolen auto rondreed? Enfin, "mingling with the mob" blijft spannend, en daar kan geen Netflix tegenop ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik las gisteren in ergens dat een Oekraïense minister heeft gezegd dat zijn land eigenlijk al de facto lid is van de NAVO. Door de steun en de beloftes die gedaan zijn.


EDIT: Gevonden



https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...raine-lid-navo-rusland-oorlog-reznikov-zandee

Soms zijn we stront eigenwijs en luisteren we niet naar buienradar.
Extreem weer op komst, ga alleen naar buiten wanneer echt nodig. Sluit u ramen en deuren. Er komen Orkanen ( tja klimaatsverandering he ).

En toch gaan we eigenwijs mee met de rest want de zon schijnt als nooit tevoren. Geen wolkje te zien..toch ergens
We creëren onze eigen façade.
Ik zie dat werkrljjke lidmaatschap wel als een druk middel verschijnen.

Tja hadden we dat al niet kunnen weten .
Ze roken met zijn allen al langer dure dikke made in Holland rete dure sigaren.

Enjoy life before life is gonna enjoy you in a different way.

Enne kijk niet zoveel nieuws en lees niet zoveel.
Kun je wat langer enjoyen.
Heerlijk toch.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Soms zijn we stront eigenwijs en luisteren we niet naar buienradar.
Extreem weer op komst, ga alleen naar buiten wanneer echt nodig. Sluit u ramen en deuren. Er komen Orkanen ( tja klimaatsverandering he ).

En toch gaan we eigenwijs mee met de rest want de zon schijnt als nooit tevoren. Geen wolkje te zien..toch ergens
We creëren onze eigen façade.
Ik zie dat werkrljjke lidmaatschap wel als een druk middel verschijnen.

Tja hadden we dat al niet kunnen weten .
Ze roken met zijn allen al langer dure dikke made in Holland rete dure sigaren.

Enjoy life before life is gonna enjoy you in a different way.

Enne kijk niet zoveel nieuws en lees niet zoveel.
Kun je wat langer enjoyen.
Heerlijk toch.

@frans81 , helemaal mee eens, geniet van het leven en geloof niet alle voorspellingen.

Het rottige daarbij is wel, dat de Amerikanen erop gebrand lijken om nieuws te maken en hun "voorspellingen" te laten uitkomen.
Het zijn dan eerder kennisgevingen...
En om die te vergeten, kost mij wel meer moeite...
-Rusland wil de Oekraïne aanvallen.
-Nordstream 2 is kwetsbaar voor sabotage.
-Nederland is een mogelijk doelwit...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 , helemaal mee eens, geniet van het leven en geloof niet alle voorspellingen.

Het rottige daarbij is wel, dat de Amerikanen erop gebrand lijken om nieuws te maken en hun "voorspellingen" te laten uitkomen.
Het zijn dan eerder kennisgevingen...
En om die te vergeten, kost mij wel meer moeite...
-Rusland wil de Oekraïne aanvallen. -Nordstream 2 is kwetsbaar voor sabotage.
-Nederland is een mogelijk doelwit...

Dat snap ik allemaal.
Maar ik schiet er geen reet mee op want ik verander niets. Dus elk beetje energie dat de tank verder leegt is pure verspilling.

Er veranderd niets of je nu weet of niet weet.
Waar naar toe ? Nu of over drie maanden. 1 jaar. Zeg het maar! En wat als het met een sisser ( wat ik niet geloof ) afloopt en je hebt verkeerd dus ingeschat.
Ach de stuiterbal is in zijn bewegingen ook voorspelbaar zoals @martin een keer meedeelde In ander topic.
Maar ik ben bang dat de bewegingen nu alleen maar meer en meer verwarrend worden voor de simpele burger. 1, 2 of 3 ..4 juist gekozen woorden en die in de media gooiende ! Die kunnen in no time een hele bevolking in beweging brengen. Hen dat laten doen wat voorspelbaar was
Ik wil rust en heb besloten dit hele gebeuren zoveel als kan in de parkeer garage te gooien.
Ik wacht af en onderga het moment. In het NU. Blijf zitten waar ik zit zolang ik kan en volhoud.
Wordt het hard op hard dan schakel ik over naar personage twee en heb plots geen gevoelens meer die mij belemmeren in het zorgdragen voor hen die niet kunnen voor zichzelf.

Al die regeringen waar dan ook zijn besmet. Nergens deugd het. NERGENS.
Mensen en hun zucht naar macht en luxe
Zielig

Collateral Damage zo normaal voor die groepen
 

PBear

Mankinds only hope
Ik denk dat we er tamelijk gerust op kunnen zijn dat de NATO met conventionele wapens stevig zal terugslaan, mocht Poetin het in zijn hoofd halen, een wapentransport in Nederland aan te vallen.
Dat zou een zgn artikel 5 situatie zijn, waarin het bondgenootschap de verplichting heeft op te treden tegen "de vijand".
Doet de NATO dat niet, dan zullen heel wat bondgenoten eens op het achterhoofd krabben en hun vertrouwen in de NATO opzeggen. Dat wordt dan een "ieder voor zich" situatie, waarbij de ex-bondgenoten toch een verbond zullen moeten sluiten, maar dan met uitzondering van de landen die niets wilden bijdragen om artikel 5 te handhaven. Welke bondgenoot zou in die positie terecht willen komen?
 

RockyFlats

Ruttaan
Dat snap ik allemaal.
Maar ik schiet er geen reet mee op want ik verander niets. Dus elk beetje energie dat de tank verder leegt is pure verspilling.

Er veranderd niets of je nu weet of niet weet.
Waar naar toe ? Nu of over drie maanden. 1 jaar. Zeg het maar! En wat als het met een sisser ( wat ik niet geloof ) afloopt en je hebt verkeerd dus ingeschat.
Ach de stuiterbal is in zijn bewegingen ook voorspelbaar zoals @martin een keer meedeelde In ander topic.
Maar ik ben bang dat de bewegingen nu alleen maar meer en meer verwarrend worden voor de simpele burger. 1, 2 of 3 ..4 juist gekozen woorden en die in de media gooiende ! Die kunnen in no time een hele bevolking in beweging brengen. Hen dat laten doen wat voorspelbaar was
Ik wil rust en heb besloten dit hele gebeuren zoveel als kan in de parkeer garage te gooien.
Ik wacht af en onderga het moment. In het NU. Blijf zitten waar ik zit zolang ik kan en volhoud.
Wordt het hard op hard dan schakel ik over naar personage twee en heb plots geen gevoelens meer die mij belemmeren in het zorgdragen voor hen die niet kunnen voor zichzelf.

Al die regeringen waar dan ook zijn besmet. Nergens deugd het. NERGENS.
Mensen en hun zucht naar macht en luxe
Zielig

Collateral Damage zo normaal voor die groepen
Hee @frans81 , niet zo somber, er zijn er best die deugen. Die maken het leven leuk en de moeite waard, en zijn er in slechter tijden vast ook.
Ik ben optimist en zie ook de positieve kanten. Veel nodig hebben wij niet om gelukkig te leven, en mindere tijden dwingt
het ikke-ikke-ikke vast terug en de mensen dichter bij elkaar. Ik houd de hoop, dat de publieke opinie eindelijk eens een verstandige wordt, en een eind maakt aan veel van de huidige onzin. Die wal zal toch zeker het schip wel keren...
Was 2022 het jaar van het fatalisme, dan is 2023 toch wel het jaar van de hoop! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

RockyFlats

Ruttaan
Ik denk dat we er tamelijk gerust op kunnen zijn dat de NATO met conventionele wapens stevig zal terugslaan, mocht Poetin het in zijn hoofd halen, een wapentransport in Nederland aan te vallen.
Dat zou een zgn artikel 5 situatie zijn, waarin het bondgenootschap de verplichting heeft op te treden tegen "de vijand".
Doet de NATO dat niet, dan zullen heel wat bondgenoten eens op het achterhoofd krabben en hun vertrouwen in de NATO opzeggen. Dat wordt dan een "ieder voor zich" situatie, waarbij de ex-bondgenoten toch een verbond zullen moeten sluiten, maar dan met uitzondering van de landen die niets wilden bijdragen om artikel 5 te handhaven. Welke bondgenoot zou in die positie terecht willen komen?

@PBear , pssst ... niet hardop, want dan is het straks al helemaal een wachten op de "false flag" operatie. Ik vraag me alvast af welke olietank of kade er straks aan moet geloven.
 
Bovenaan