• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ARWY Wie is het en Waar zitten ze .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien het mij al een hele tijd niet met rust laat en ik toch telkens weer verwijzingen naar dat merk in labels tegenkom ben ik een andere richting opgegaan en ook weer verder daar waar ik al eens gestopt ben .

ARWY is dus eigenlijk een Belgische Importeur van oa Schoenen die ok de textiel richting op gegaan is voor OA Defensie .

Zie link en een foto van een ABL jas die vervaardigd is door FECSA voor ARWY

Hierbij even een stukje tekst uit de Link ,

This business unit of Arwy currently delivers a wide range of shoe and textile products to goverment agencies like the Belgian and Dutch army, the Belgian Post and others.

Waar ARWY al die producten laat maken is dus nog in de ruime zin een vraagteken .
Ja oa bij FECSA .
Maar het kan dus overal vandaan komen ! En zelfs bij uit de Betere Fabrieken .

Zie tevens link van ander Topic . Mod's mogen het samenvoegen en eventueel binnen het al bestaande plaatsen in de Link .

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/arwy-fabrikant-of-dochter-firma-van.1742/






Arwy 2.jpg Arwy 1.jpg



http://www.arwy.be/
 

FKAGB

Prepper goeroe
Leuk ff speuren.

Een van de bestuurders heeft een holding met de naam Lamaxa bvba. Een andere bestuurder heeft Lamaxa bvba. Beiden doen iets in de financiele dienstverlening. Waarschijnlijk bewijzen ze zichzelf een financiele dienst. Maar nog geen spoor naar Fesca.
 
F

frans81

Gast
Leuk ff speuren.

Een van de bestuurders heeft een holding met de naam Lamaxa bvba. Een andere bestuurder heeft Lamaxa bvba. Beiden doen iets in de financiele dienstverlening. Waarschijnlijk bewijzen ze zichzelf een financiele dienst. Maar nog geen spoor naar Fesca.

Ik heb inmiddels meerdere stukken defensie kleding waarin vermeld staat " Arwy made by FECSA " .
Dat beide nauwe banden met elkaar hebben was mij inmiddels duidelijk .
ARWY is dus als het ware een schakel tussen fabrikant en opdrachtgever .
Maar tevens een voerend Label !
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ik heb al vele van dat soort onder ogen gehad haha .
Helaas geen geduld .
De FECSA is gewoon een klant van ARWY en andersom ook haha .
Zoals ik het even snel zie wel. In de statuten van Arwy staat iets over dat ze in de breedste zin van het woord import- en export bedrijven. Een overheid besteld 10.000 slaapzakken bij Arwy. Die kijkt waar ze dat voor de beste prijs kunnen inkopen en komen dan kennelijk regelmatig bij Fecsa uit. Als je maar genoeg besteld kun je alles op het label laten zetten wat je wilt natuurlijk.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Onderstaand een bekendmaking van een gunning. Gaat om ruim 859000 stuks badlinnen. In de aanbesteding zullen eisen zijn gesteld aan afmetingen en gebruikte materialen. Arwy heeft voorafgaand aan de inschrijving gekeken waar ze dit badlinnen kunnen inkopen en doen een aanbod. Bestel je de hele boel in China dan kun je zelf kiezen welke naam je op het label wilt hebben. Dat kan dan gewoon Arwy zijn omdat je liever niet hebt dat er Quancheng LTD op het label staat. Haal je het bij een andere leverancier dan kan het zijn dat zij wel hun naam op het label vermeld willen hebben al dan niet in combinatie met de naam Arwy, of dat je zelf wil dat de naam op het label staat omdat het gaat om een gerenomeerde fabrikant.

Zo leerde ik al op school. Je hebt merkkleding en gemerkte kleding. Gemerkte kleding is niets anders dan goedkoop in bulk geproduceerd en onder verschillende namen op de markt. De ene aanbieder zal iets kritischer zijn in wat ze doorzetten naar de klant en dan kan er dus wel degelijk een schifting ontstaan. Niet dat de kwaliteit van de ene verkoper beter is dat de ander. De ene gooit gewoon wat makkelijker de slechte exemplaren uit een batch en rekent een hogere prijs.
Heb je een gevestigde naam dan heeft die ofwel een eigen productiecapaciteit (wat Arwy dus kennelijk niet heeft) of je koopt in onder jouw naam. Dan krijg je dus een eigen productielijn in een fabriek al dan niet met eigen mensen ter plaatse die het productieproces controleren. Een mooi voorbeeld is Mini. Eigenaar is BWW maar de productie van de Mini wordt gedaan bij VDL Nedcar maar andere types worden in Engelend gemaakt. Ze dragen echter allemaal de naam Mini.


Gegunde opdracht
1. Naam en adres van de aanbestedende overheid : Krijgsmacht,
Diensten van de Generale Staf, Algemene Aankoopdienst, Onder-
sectie Aankopen Uitrustingen, Leder- en Textielwaren, kwartier
Koningin Elisabeth, Blok 4-B, Eversestraat 1, 1140 Brussel,
tel. 02-701 32 80, fax 02-701 45 22, telex 21339 BE PHQ to SGA (SAE).
2. Gekozen gunningswijze : algemene offerteaanvraag
SAE 148040.
3. Datum van de gunning van de opdracht : 4 januari 2002.
4. Gunningscriteria van de opdracht : het bedrag van de offerte.
5. Aantal ontvangen offertes : negen.
6. Naam en adres van de aannemer(s) : Arwy, N.V., Langepad 1,
2200 Herentals.
7. Aard en hoeveelheid van de geleverde producten : badlinnen
± 859 100 stuks.
8. Betaalde prijs of opgave van de prijzen (minimum/maximum) :
S
± 1.445.000,00 BTW inbegrepen.
9. P.M.
10. P.M.
11. P.M.
12. Datum van de publicatie van de aankondiging van de
opdracht in het
Publicatieblad van de Europese Gemeenschappen
:
19 juli 2001.
13. Datum van verzending van de huidige aankondiging
 
F

frans81

Gast
Onderstaand een bekendmaking van een gunning. Gaat om ruim 859000 stuks badlinnen. In de aanbesteding zullen eisen zijn gesteld aan afmetingen en gebruikte materialen. Arwy heeft voorafgaand aan de inschrijving gekeken waar ze dit badlinnen kunnen inkopen en doen een aanbod. Bestel je de hele boel in China dan kun je zelf kiezen welke naam je op het label wilt hebben. Dat kan dan gewoon Arwy zijn omdat je liever niet hebt dat er Quancheng LTD op het label staat. Haal je het bij een andere leverancier dan kan het zijn dat zij wel hun naam op het label vermeld willen hebben al dan niet in combinatie met de naam Arwy, of dat je zelf wil dat de naam op het label staat omdat het gaat om een gerenomeerde fabrikant.

Zo leerde ik al op school. Je hebt merkkleding en gemerkte kleding. Gemerkte kleding is niets anders dan goedkoop in bulk geproduceerd en onder verschillende namen op de markt. De ene aanbieder zal iets kritischer zijn in wat ze doorzetten naar de klant en dan kan er dus wel degelijk een schifting ontstaan. Niet dat de kwaliteit van de ene verkoper beter is dat de ander. De ene gooit gewoon wat makkelijker de slechte exemplaren uit een batch en rekent een hogere prijs.
Heb je een gevestigde naam dan heeft die ofwel een eigen productiecapaciteit (wat Arwy dus kennelijk niet heeft) of je koopt in onder jouw naam. Dan krijg je dus een eigen productielijn in een fabriek al dan niet met eigen mensen ter plaatse die het productieproces controleren. Een mooi voorbeeld is Mini. Eigenaar is BWW maar de productie van de Mini wordt gedaan bij VDL Nedcar maar andere types worden in Engelend gemaakt. Ze dragen echter allemaal de naam Mini.


Gegunde opdracht
1. Naam en adres van de aanbestedende overheid : Krijgsmacht,
Diensten van de Generale Staf, Algemene Aankoopdienst, Onder-
sectie Aankopen Uitrustingen, Leder- en Textielwaren, kwartier
Koningin Elisabeth, Blok 4-B, Eversestraat 1, 1140 Brussel,
tel. 02-701 32 80, fax 02-701 45 22, telex 21339 BE PHQ to SGA (SAE).
2. Gekozen gunningswijze : algemene offerteaanvraag
SAE 148040.
3. Datum van de gunning van de opdracht : 4 januari 2002.
4. Gunningscriteria van de opdracht : het bedrag van de offerte.
5. Aantal ontvangen offertes : negen.
6. Naam en adres van de aannemer(s) : Arwy, N.V., Langepad 1,
2200 Herentals.
7. Aard en hoeveelheid van de geleverde producten : badlinnen
± 859 100 stuks.
8. Betaalde prijs of opgave van de prijzen (minimum/maximum) :
S
± 1.445.000,00 BTW inbegrepen.
9. P.M.
10. P.M.
11. P.M.
12. Datum van de publicatie van de aankondiging van de
opdracht in het
Publicatieblad van de Europese Gemeenschappen
:
19 juli 2001.
13. Datum van verzending van de huidige aankondiging

Bedankt voor de Medewerking .
Waar ik stop en geen geduld heb ga jij effe verder haha .

Beste @FKAGB bedankt voor de aanvullingen en medewerking .
 

FKAGB

Prepper goeroe
Het leuke is dat dingend oor internet steeds transparanter worden. Vroeger wist je niet waar de spullen vandaan kwamen die je in de winkel zag hangen. Tegenwoordig zie je dingen in de winkel die je ook op Alibaba tegenkomt. Soms onder een ander merk en met een heel andere prijs. Ik kwam laatst zelfs een tear-drop caravan tegen op Alibaba die ik onder dezelfde naam ook ook in Nederland zag. Met een heel andere prijs natuurlijk. Als je maar genoeg afneemt kun je alles vragen en met een order van ruim 859000 stuks heb je wat de eisen natuurlijk.

Ik heb ooit staan praten met een verkoper van Saracen rugzakken. Hij gaf aan dat het ministerie op een gegeven moment een nieuwe rugzak wil. Ze stappen dan meteen naar Lowe Alpine toe met de vraag wat te ontwikkelen. Er wordt dan een batch gemaakt om te testen of het model bevalt. Die worden dan vaak nog onder de naam van de fabrikant (in dit geval Lowe Alpine) geleverd. Als het model dan doorontwikkeld is, dan gaat men een grote bulk bestellen en dan gaat de prijs meespelen. Het ministerie schrijft dan een verplichte aanbesteding uit waarop ook andere fabrikanten kunnen inschrijven. Als de eisen zo scherp zijn dat er op kwaliteit ingeboet moet worden kan het gebeuren dat Lowe Alpine niet meer inschrijft omdat ze hun naar er niet aan willen verbinden. Dan komen dezelfde rugzakken ineens met een andere naam op de markt. Zo heb ik een Saracen liggen die op de buckle MVD (Ministerie van Defensie) heeft staan. Dat is dan weer een nieuwe batch die bij om het even welke aanbieder vandaan kan komen. Kan best Lowe Alpine zijn maar ook een andere fabrikant van rugzakken. Als je er 100.000 besteld en je kunt per rugzak 3 euro uitsparen levert dat flink wat op.

Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat het Ministerie wel in zee wil gaan met Lowe Alpine, maar omdat ze verplicht moeten aanbesteden wegens Europese regels een andere fabrikant een scherpere prijs neerzet. Als die wel voldoen aan de kwaliteitseisen zullen ze wel met hen in zee moeten gaan.
 
Bovenaan