• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Auto opladen zonder grid, maar met zonnepanelen en zo min mogelijk accu's.

martin

Mankinds only hope
Misschien helpen dummycamera's (want je hebt toch geen stroom)

Ik heb ondertussen een prima alarmsysteem met 2 camera's (binnen) en op alle deuren en ramen sensoren.
Het is aangesloten op een alarmcentrale en werkt met een 3/4G sim. En als de stroom zou wegvallen krijg ik een melding en na iets van 24 uur is het systeem down (zonder stroom)
Het kost rond de 50 euro / maand en ik hou helemaal niet van dit soort vaste lasten. Maar het geeft me wel voldoende rust. Het is in mijn ogen het enige wat enigszins werkt. De inbreker weet dat die stikkers op de ramen niet nep zijn. En het risico zal dan te groot zijn. De finca is flink ver van de bewoonde wereld. Als het alarm zou afgaan en de politie zou de moeite nemen om het zandpad op te rijden (van ruim 3 km lang) dan gaat die dief nooit weg kunnen komen want er is geen andere route dan het zandpad. (de overige 3 richtingen eindigen in een ravijn)
 

RockyFlats

Ruttaan
De finca is flink ver van de bewoonde wereld. Als het alarm zou afgaan en de politie zou de moeite nemen om het zandpad op te rijden (van ruim 3 km lang) dan gaat die dief nooit weg kunnen komen want er is geen andere route dan het zandpad. (de overige 3 richtingen eindigen in een ravijn)
@martin , het zou dan wel humor zijn, om aan het begin van het zandpad in vier talen die afloop op een bord te schetsen.😉

Is het niet een idee (zonder dollen) om aan de weg een solide boom of hek te plaatsen zodat er niemand op wielen jouw pad op kan, als je weg bent?

Met ook het prachtige onderstaande bordje nog erop natuurlijk😁
GridArt_20240425_035650017.png
 

martin

Mankinds only hope
Is het niet een idee (zonder dollen) om aan de weg een solide boom of hek te plaatsen zodat er niemand op wielen jouw pad op kan, als je weg bent?

Dat gaan de 3 verschillende boeren (2 rechts, en 1 links) die olijfbomen hebben staan niet kunnen waarderen. Het pad gaat over in een wandelpad en staat op wandelkaarten aangegeven. Waar ik nog wel aan heb gedacht is om op een paar van die fincas die tussen de weg en onze finca (op het zandpad staan) een paar dummy camera's te plaatsen zodat een inbreken met auto/aanhangwagen het risico om al op beeld te staan te groot zal zijn. Maar aan de andere kant krijg je ook weer het effect van aantrekking. Want hoe zwaarder de beveiliging, hoe meer er te halen zal zijn (zal de gedachte van de inbreker zijn)
 

RockyFlats

Ruttaan
Dat gaan de 3 verschillende boeren (2 rechts, en 1 links) die olijfbomen hebben staan niet kunnen waarderen. Het pad gaat over in een wandelpad en staat op wandelkaarten aangegeven.
Als je hen vraagt en een sleutel geeft? Olijvendiefstal is dan ook uitgebannen, en wandelaars kunnen er dan toch wel langs?
Want hoe zwaarder de beveiliging, hoe meer er te halen zal zijn (zal de gedachte van de inbreker zijn)
Camera's gaan ze inspecteren, en dan zijn losse draadjes een uitnodiging. Een zelf dockende bewakingsdrone, of twee, dat zou wel wat zijn, met sirene en zwaailicht!😉
images(72).jpg
 
Bovenaan