@PBear , natuurlijk moeten wij ons volgzaam conformeren aan het bedrag dat men onbelast in huis mag hebben.
Dat je het redelijk noemt, dat toont toch wel de verreikende arm van ons Ministerie voor Indoctrinatie en Volksverlakkerij
(grapje!
).
Ongeveer vergelijkbaar moeten wij ons conformeren, zou ik zeggen, zoals de politiek zich volgzaam conformeert aan bijvoorbeeld de wil van het volk (de EU grondwet) de plicht om vrede na te streven en menselijk lijden te voorkomen (de Oekraïne) en de plicht om zich niet met genocide in te laten...
Soms vraag ik mij weleens af waar men het gore lef vandaan haalt in uitgerekend dit land, om mensen te bekeuren voor een kilometer te hard of een vergeten tientje (boven het onbelaste) in een oude sok. Dat valt relatief bezien toch niet meer uit te leggen?!
Het morele kompas is hier niet alleen volledig van slag op de (bovenste) chefetage, maar heeft dit land spoorslags verlaten, zo krijg ik toch werkelijk de indruk.
Maar, de hoop sterft het laatst...
De €650 die je als redelijk minimum voor een gezin veronderstelt, daarmee ben ik het wel eens als het om bestedingen in noodsituaties gaat. En dan in kleine coupures.
Wat men meer aan €€ in huis heeft daarvoor valt in een echt rampscenario niet veel meer te kopen denk ik.
Met
@martin ben ik zeker eens, dat je alleen echt kunt vertrouwen op het handvaste dat we al in huis hebben. En dan is drie dagen ... niets.