• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Barbecue-trend (holbewonerssteak) onstaan hier bij kankerverwekkende stoffen?

D

Deleted member 101

Gast
Nou weer een bericht hoe je beter niet kunt roosteren.

Wie hip wil zijn, gooit tegenwoordig zijn malse steak rechtstreeks op de barbecuekolen. Althans, als we de BBQ-goeroes mogen geloven. Anderhalve minuut extreme warmte geeft het lapje vlees een uniek, krokant korstje. "Als je dit goed doet, is er niks ongezonds aan." Al denkt de Stichting tegen Kanker daar toch anders over.
http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-...nd-doet-Stichting-tegen-Kanker-huiveren.dhtml


Nu rijst bij mij gelijk de vraag op is frituren in zonnebloemolie ook niet ongezond? zag ik laatst bij een kennis die dat doet.
 

DeltaFox

Survivor
De ene keer is het gezond, de andere keer is het ongezond. Onderzoek word gedaan met oogkleppen op en anderen roeptoeteren maar wat.

Gebruik je gezond verstand, doe evt onderzoek en geniet van het leven.
Dat is mijn visie
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Al denkt de Stichting tegen Kanker daar toch anders over.

wie wel of geen gelijk heeft ga ik niet op in
dus de mensen die de vingers nu al voelen kriebelen, niet doen :p

maar dat ik al bijna 50 jaar de ene keer dit en dan weer dat hoor, afhankelijk welke gek er een doctoraat nodig heeft of perse een scriptie moet schrijven
of wie voor welk rapport of onderzoek heeft betaald
of welk belang er door de vlees of groen lobby wordt gediend
beide kampen zijn kampioen selectief lezen/uitleggen/vermelden en het betalen van steekpenningen

zo waren lang geleden plots bepaalde groenten in twijfel,
maar ja daar werd niet bij verteld dat de export van die groente het zeer goed deed en die dus daar heen gingen

en zo te horen ben je er gevoelig voor omdat je ook typt over frituren

weetje,
als je lang genoeg leeft, kan en mag je helemaal niets meer of alles
dan weer geen sla, dan weer wel. dan weer geen spinazie dan weer wel, dan weer wel brood dan weer geen brood,
Melk goed voor u - nee weer slecht voor u, breek de dag tik een eitje -- neee niet doen vanwege ... 1 per week hoog op
ik heb ze bijna allemaal voorbij zien komen

doe wat je lekker vindt
en zoals jij het lekker vindt

die bus die net voorbij ging kost je meer dan die keer barbecueën
De rotzooi die ze in je eten gooien ( en strakjes uit de US nog veel meer troep en vergif ) is duizend maal schadelijker dan die steak op de barbie
de leugens die ze je vertellen over de medicatie die je slikt, is veel schadelijker.
het gegeven dat Nederland nog steeds ddt produceert en exporteerd, wat je dan weer lekker oppeuzeld met de import groente en fruit .....

er zijn een paar simpele regels
alles wat verbrand is, is slecht ( maar in de sju vaak wel weer lekker )
Als je olie te vaak opwarmt is dat slecht

en gooi je dure mooie steak niet in de kolen
 
Bovenaan