• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

België komt muntgeld tekort, en dat komt deels door de oorlog in Oekraïne

F

frans81

Gast
Wat een positief bericht toch .
Men wil van contant af en men heeft te korten aan harde muntjes. Ik zie probleem niet . Hoogstens een gaspedaal dat verder ingetrapt kan worden en flitspalen buiten werking .
Of wil men in België niet van contant af ?
 

marzman

Diehard Prepper
Gisteren een stokbrood gekocht van 1,50 met 10 en 20 cent munttjes bij de buurtsuper hier (ja belgie).

Ik snap niet helemaal hoe het aan de oorlog in Oekraine ligt, je kan ook zeggen dat het door Corona komt (veel meer betalingen met de bankpas)
 

marzman

Diehard Prepper
Wat een positief bericht toch .
Men wil van contant af en men heeft te korten aan harde muntjes. Ik zie probleem niet . Hoogstens een gaspedaal dat verder ingetrapt kan worden en flitspalen buiten werking .
Of wil men in België niet van contant af ?

Ik denk het wel, 3 jaar geleden had ik hier 3 plaatsen met bankautomaten binnen 500 meter. 1 is 2 jaar geleden verdwenen, de andere was vorige maand opeens weg (waren er 3 van ING met een briefje dat er een nieuwe automaat hangt in het stadcentrum waar ik met de auto niet kan komen, en op een half uur loopafstand is van waar ik was) en degene die over bleef (2 automaten van Belfius) waren in storing.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/30/betalen-we-binnenkort-om-geld-af-te-halen/
 

Raptores

Survivor
Muntjes zat. Laatst hebben de kinderen in de straat alle muntjes opgehaald voor Oekraine. Dat kon dan worden omgesmolten tot een huls van een 155 mm granaat voor een Pzh2000NL met daarin geslagen “Slava het Jan Pieterburenpad” en onze huisnummers. Gaaf toch? Binnenkort gaan ze glas inzamelen voor een verrekijker. De donderstralen…
 
Bovenaan