• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Beoordeling van mijn uitrusting

Beste Preppers,

Willen jullie mijn uitrusting beoordelen en eventueel alternatieven geven wanneer jullie denken dat het anders kan! Super bedankt en dit is trouwens mijn eerste post op het forum!



Rugzak: lowe alpine saracan met daypacks

Camelbak: 2.5 liter

Waterzuivering: Mini Works EX Waterfilter

Kleding: Fjalraven broek (winter en zomer), Gevechtsjas nederlands leger (woodland cammo) , thermokleding (broek en shirt), Kaki polo voor de zomer. Verschillende Falke sokken voor de verschillende jaargetijden en een shemag.

Handschoenen: leren handschoenen

Schoenen: Meindl Islands ( Defensie versie)

Eetgerei: mestin setje met titanium spork

Brander: Klein brandertje met propaan/butaan mix. Een benzine brander voor de landen waar gas niet makkelijk verkrijgbaar is.

Mes: Mora Buscraft ( backup mes) en Fallkniven A1. Leatherman tool zit er ook nog bij

Bijl: Husqvarna (65cm) en een gewone klapzaag voor als ik maar een weekendje weg ben

Vuur maken: Firesteel en gewoon een zippo

Touw: Paracord (15 meter)

Onderkomen: Poncho Mariniers ( kan een tarp van gemaakt worden) een Defcon 5 bivi. Ik gebruik nooit een tent.

Slaapspullen: Lamina Z Torch Slaapzak (winter), Vaude Sioux 100 Syn Slaapzak (zomer), Sea To Summit Thermolite Reactor Lakenzak voor als ik het net te koud heb of als het ontzettend heet is en ik geen slaapzak nodig heb.

Slaapmat: Simpel 3 cm slaapmat (ik weet niet wat de r-waarde is)

EHBO: First aid kit Compact EHBO kit van care plus maar aangevuld met eigen materiaal en medicijnen. Hier zit ook materiaal bij om voetblessures en snijwonden te behandelen.

Horloge: Suunto Traverse

Kaart en Compas: Suunto plaatkompas of mijn gps horloge en natuurlijk pen en notitieboekje

Zaklamp: M23 Javelot 1020 Lumen en een petzl hoofdlamp


Een paar andere dingetjes:

-S.A.S survivalboekje compact edition

- Ik neem altijd een ouderwets koolstof handwarmetje mee. Je weet maar nooit wanneer dit van pas kan komen.

-Klein flesje whisky (voor het moraal)

-Kruidensetje

Ik zal vast en zeker nog een paar dingen vergeten zijn!
 

Dreutel

Prepper goeroe
Welkom op het forum @Chris v. Zon . Ziet er goed uit die uitrusting, en als het werkt voor jou, is het prima! Heb je aan een spiegeltje gedacht? Niet alleen voor noodsignalen, maar ook als je iets in je oog hebt, of een wond in je gezicht. Voor noodsignalen werkt een fluitje erg goed, naar het schijnt.
 

AWOL

Prepper goeroe
@Chris v. Zon
Welkom en het ziet er goed uit.
Geen extra batterijen?
Qua leren handschoenen, handig om te hebben als je klusjes moet verrichten maar eenmaal nat blijven ze dat lang en isoleren (mogelijk) niet goed meer. Misschien extra handschoenen mee?
Daarnaast: wat wegen de zomer- en winterversie van je BOB? Kun je daar ook langere tijd mee lopen? Kortom ook je conditie geprept?
Bijl zou ik persoonlijk weglaten, is zwaar. Het mes en de klapzaag zouden (in NL) meestal voldoende moeten zijn. Je hebt dan ook gewicht over voor extra waterzuivering.
Misschien wat eten (al zijn het maar energybars en cup a soup) en koffie en/of thee.

P.S. Als Chris van Zon je echte naam is dan adviseer ik je die niet te gebruiken op het internet, zeker niet in relatie tot preppen. Er zijn vast admins die je eventueel kunnen helpen met een alias wijziging.
 

Flos

SHTF Expert
Welkom hier. Als ik zo een opsomming lees van prepperspullen krijg ik er een punthoofd van. Ik zou nu alles een voor een moeten gaan opzoeken wat het is. Een foto van jou spullen zegt 100x meer dan al die tekst.
De raad die ik jou kan geven is probeer jou spullen uit kijkt wat onbreekt en of faalt vervang het of voeg het toe. En laat het ons weten . Want het liefste wat we lezen zijn de avonturen van onze mede preppers.
 

Jasje

Prepper goeroe
He Chris,
Grappig, je uitrusting komt in grote lijnen overeen met mijn eigen voorkeuren (inclusief moraalboost ;)). Op het eten na kun je hier prima mee uit de voeten lijkt me. Ik zou me vanaf dit punt focussen op gewicht zodat het lopen met uitrusting ook prettiger wordt. Ook niet onbelangrijk. Hoeveel weegt het geheel ongeveer nu?
Net als @Flos al aangeeft; op pad gaan met de handel. Bezoek een SC en je kunt lekker vergelijken met de gear van anderen. Je hebt een mooie start vindt ik:thumbsup:.

Oh ja, misschien nog (staf)kaarten oid.
 

Bur

Elementary prepper
Welke soort gebeurtenis prep je voor? Dekt deze uitrusting die gebeurtenissen af?

Dit klinkt als een BOB. Kies je onder alle omstandigheden voor bug-out? Of zijn er ook omstandigheden waarin je kiest voor bug-in? Welk scenario gaat het dan om? Wat zou je dan nodig hebben?

Heb je dit altijd bij je? Vast niet, heb je dan gedacht aan wat je nodig hebt om thuis (bij je uitrusting) te komen als je onderweg bent en er gebeurt iets?
 
Bovenaan