• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Beschermbril / Scherfbril / Tactical brillen en Handschoenen

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik plaats dit bewust niet onder het Sub Defensie .
Waarom ? Dit omdat ik er in de ruime zin een vraag over stel ! Een beschermbril type hoeft niet persee Defensie gerelateerd te zijn .
En ik bemerk dat er weinig animo is voor de Rivision Desert Locust Bril ( https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/rivision-desert-locust-beschermbril-nieuw.2219/ ) .

Het gaat mij er dus niet om dat die bril weg moet ! Dat maakt mij niet uit .

Hoe belangrijk vind je een Beschermbril ;) . Vooral wanneer je toch echt aan verschillende omgevingen wordt blootgesteld en het mogelijke aanwezige gevaar . Zand in de ogen is al vervelend laat staan iets anders . Thuis kan het al belangrijk zijn met klussen maar in een SHTF en On the Move situatie lijkt mij zoiets toch echt onmisbaar .
Om voor zoiets nou meteen een onbeschofte hoge prijs te betalen :confused: dat zou ik ook niet doen en heb ik dus ook niet gedaan .
Deze Rivision Desert Locust Brillen heb ik destijds met 5 tegelijk gekocht . Er zat 1 Rivision Sawfly bij en dat is een heel ander type . En dat ding bevalt mij ontzettend . Vooral het comlete systeem en het te verwaarlozen gewicht .

20161206_165918.jpg





Ik had eerst de oude Bolle' Brillen ! Maar dat vind ik geen vergelijk .

Nou heb ik oa deze en nog een paar speciale van UVEX , de 2 - 1.2 W1F Astrospec met blauw montuur ( Zie Foto ) . Deze kunnen over een bril heen gedragen worden door verstelbaar montuur . Deze zijn tevens afkomstig van Defensie !

20161206_165706.jpg 20161206_165542.jpg

Laatst genoemde Code staat voor Type lens . En dit type lens en Montuur lijkt sprekend op iets wat kwa specs niet in de buurt komt .
Dat wil zeggen " Het zijn normale beschermbrillen .

Hieronder een complete set van de Sawfly .

http://www.tactical-kit.co.uk/revis...kit-eyewear-system-3-lenses-blkyel-1522-p.asp

Sawfly-2.jpg
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Yep, ik heb er ook meerdere. In de EDC, de bob, in de schuur... Waaronder een aantal van dezelfde Uvex brillen en een paar die rondom afsluiten (skibril achtig). Als je een stofmasker overweegt, zou ik zeker ook een bril aanschaffen. Ik vind het onmisbaar, ook omdat ik regelmatig in de (petro)chemie zit of doorheen moet, kan je het maar beter bij je hebben.

Om nou een tactical bril aan te schaffen, tja, dat hangt af van waar je het voor wilt gebruiken.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, ik heb er ook meerdere. In de EDC, de bob, in de schuur... Waaronder een aantal van dezelfde Uvex brillen en een paar die rondom afsluiten (skibril achtig). Als je een stofmasker overweegt, zou ik zeker ook een bril aanschaffen. Ik vind het onmisbaar, ook omdat ik regelmatig in de (petro)chemie zit of doorheen moet, kan je het maar beter bij je hebben.

Om nou een tactical bril aan te schaffen, tja, dat hangt af van waar je het voor wilt gebruiken.

Het gros van die Tactical / defensie brillen lijken toch wel heel veel op Skibril modellen .
Verschil is dat veel lenzen van Tactical brillen van High impact Polycarbonate zijn gemaakt en GROEN haha .
Mij Skibril destijds en lang geleden net voor de wintersport gekocht was twee keer zo deur als ik nu voor een oa Desert Locust moet betalen .
Ding was over de 100 Gulden .

Zijn die Uvex die je hebt met dezelfde Lenscode ?? Ik kan het mij bijna niet voorstellen daar deze Uvex types met door mij vermelde code op de schietbaan zijn gebruikt .

Maar het kan ;)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Geen idee :) deze komen uit de erfenis van mijn pa, die heeft ze toen geregeld (kuch).

In ieder geval waren deze afkomstig uit de bio tech hoek. De andere skibrillen (wil nu ff de bob niet uit elkaar halen, dan wordt @Kanina boos) komen uit een chemisch lab. Die heb ik zelf geregeld (kuch).
 
F

frans81

Gast
Geen idee :) deze komen uit de erfenis van mijn pa, die heeft ze toen geregeld (kuch).

In ieder geval waren deze afkomstig uit de bio tech hoek. De andere skibrillen (wil nu ff de bob niet uit elkaar halen, dan wordt @Kanina boos) komen uit een chemisch lab. Die heb ik zelf geregeld (kuch).

Ik vind een goede beschermbril onmisbaar . net zoals een paar goede KEVLAR / NOMEX HANDSCHOENEN . Mag Tactical zijn met beschermopzet als ze maar goed passen en je er nog wat detail werk mee kan . Zoals een draad door de Naald . :)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
IMG_0283.JPG

Ik heb even voorlopig deze handschoenen. Ik bezit de gave om mij aan alles te kunnen verwonden....

Draad door naald is wel een uitdaging, maar voor de rest zit ik met deze snijklasse 5 wel goed (EN388 - 4542).
 
F

frans81

Gast
Bekijk bijlage 4786

Ik heb even voorlopig deze handschoenen. Ik bezit de gave om mij aan alles te kunnen verwonden....

Draad door naald is wel een uitdaging, maar voor de rest zit ik met deze snijklasse 5 wel goed (EN388 - 4542).

Zelf gebruik ik deze speciale uitvoering uit de luchtmacht die tevens Brandvertragend is en Snijwerend in zeer hoge klasse .
Ik heb ze al vaak kunnen verkopen voor een mooie prijs , maar dit zijn de enigste die ik heb kunnen bemachtigen tot nu toe .

http://preppers.nl/forum/threads/12134-Dupont-3-Way-Protection-100-Kevlar-Tactical-Gloves
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice! Ik kan altijd mijn zomer motor handschoenen nog aan doen. Die van mij waren iets van 5 euro per paar. Voor de rest gebruik ik mijn motorhandschoenen. Twee in een :)

Motorhandschoen en GOEDKOOP . Pffff , ruim 100 Euries en ik heb ze maar een paar keer aangehad . Het zijn Macna Vantera outdry Handschoenen . Zeer fijne comfortabele Zomerhandschoen .
Ook Snij en scheurwerend . Hou ik ook lekker voor erbij .

http://www.bikeroutfit.nl/nl/macna-vantera-outdry.html

20161206_203409.jpg
 
F

frans81

Gast
hehe beetje verkeerd getypt, de werkhandschoenen waren 5 euro, de motorhandschoenen 50 - 100 :)

haha , ik had al geschakeld voordat ik mijn bericht plaatste .
Dus begreep al wat je bedoelde .
Ik had mijn tekst anders moeten samenstellen dan had jij bemerkt dat ik het al doorhad :lol:
Het wordt nog moeilijk ook nog :)
Ik kruip met die motorhandschoenen en pak op de Snor vespa dan weten ze dat ze mij serieus moeten nemen .
 

Flos

SHTF Expert
Echt een fan van een bril ben ik nu niet. Voor mijn personeel kocht ik bolle' veiligings brillen dozen van 2 dozijn. Het was ongelofelijk hoe snel die dingen versleten waren. Of nu moeten die gasten en hun fam. nooit geen brillen meer kopen. Het zelfde verhaal met werkhandschoenen.
Zelf heb ik er maar weinig gedragen. Die klauwen van mij waren zo ruw dat er geen kras in kwam. Ook werkschoenen heb ik nog gekocht per euro pallet.
Nu draag ik een paar camouflage handschoenen tijdens het jagen.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik gebruik op de zaak ook de Uvex veiligheidsbrillen, in m'n BOB heb ik een ruimzicht veiligheidsbril van de Prepshop.
Heb jaren lang een bril op sterkte gedragen, twee jaar geleden heb ik mijn ogen laten laseren, nu draag ik alleen nog een zonnebril of veiligheidsbril.
 

Nomad

Diehard Prepper
Beschermbrillen zijn belangrijk, ik heb er ook meerdere.
De meeste zijn vuurwerkbrillen die je over je bril kan dragen, die deelde de winkel waar ik werkte gratis uit aan kinderen.
Helaas was er bij de klanten weinig animo voor en bleven de meeste Aangezien ik een groot kind ben... heb ik er een paar.

Verder heb ik nog een goed sluitende bril van 3M, die ook bescherming bied tegen chemische stoffen.

Een goede beschermbril is onontbeerlijk.
 

Prepare2Rescue

Survivor
Alle persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) moeten zorgen, moeten afgestemd zijn op je gebruik.
Een goed gekeurde beschermbril heb je al vanaf 8,00 bij de goede gereedschapshops. En tegenwoordig heb je al hele fraaie modellen.
De meeste van die brillen zijn ook geschikt als schietbril. Maar niet elke schietbril is geschikt als PBM.

Ja, een beschermende bril is handig.. Dat zelfde geld ook voor goede handschoenen, schoeisel, en kleding.
Een tactisch uitziende schietbril, geeft meteen een stempel
Er zijn goede alternatieven, voor het zelfde doel, maar ook prima te dragen in andere kledingstijllen, dan defensie camo.
 
Bovenaan