• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Best hiding place

Loreen

Last (wo)man standing
Er zullen best situaties waarbij de bewoonde wereld niet langer veilig is en (ver) reizen riskant is en er (tijdelijk) ondergedoken moet worden

Nou zal het vast aan mijn fantasie liggen, maar ik probeer al de hele tijd een situatie te bedenken waarbij het nodig/zinnig is om je huis te verlaten en 500m verderop te bivakkeren, en ik krijg niets verzonnen?

Als het gaat om een natuurramp oid, dan zou ik lekker OF in huis blijven zitten, OF heel wat verder dan 500m verderop mijn heil zoeken (zo extreem plaatselijk zijn die natuurrampen meestal namelijk niet).

Als het gaat om plunderingen oid, als ze zich niet tegen laten houden door een voordeur die op slot zit, dan heb ik zo'n vermoeden dat ze zich ook niet tegen laten houden door een prikkeldraadje en die 500m ze ook niet heel veel uitmaakt. Dan zou ik dus ook OF zorgen dat mijn huis zo optimaal mogelijk beveiligd is, OF zorgen dat het net lijkt of mijn huis al geplunderd is en op de bovenverdieping verstoppen, OF heel wat verderop gaan zitten.

Als het gaat om iets van brand oid waardoor je snel je huis moet verlaten is het een persoonlijke SHTF en gaat de rest van de wereld gewoon door, en is het dus niet nodig om je 500 meter verderop in andermans perceel te verstoppen.

Als het gaat om een pandemie zou ik lekker zorgen dat ik zo lang mogelijk binnen kan blijven, en dus al helemaal niet de deur uit gaan om 500m verderop in een weiland te gaan zitten.

Nou ja, zo zit ik dus al de hele tijd te prakkiseren, maar ik krijg niks bedacht. Dus ik ben erg benieuwd wat die redenen dan zijn?
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb 3 BOLs met verschillende mogelijkheden om meer of minder self sufficiënt te zijn. Thuis hou ik het een maand uit qua eten, water, kaarsen, verlichting e.d. maar nogmaals, dat is niet mijn intentie. Overigens ben ik zelden langer dan een maand thuis dus er is ook nog een hele reeële kans dat ik niet eens hier ben op het moment dat er iets gebeurt. Morgen naar BOL2 om deze verder op orde te krijgen en te kijken of een moestuin daar een goede optie is. Ik heb altijd een plan B trouwens maar in dit geval heb ik plan A, B, C en D. Ik pretendeer echt niet alles afgedekt te hebben maar volgens mij kom ik met een boot als BOL en BOV, een BOL in NL op een meer afgelegen lokatie en hoger gelegen dan mijn thuis, en een volledig self sufficiënte BOL in het buitenland een heel end. Ik prep thuis absoluut maar heb geen intentie om hier eigen water of energie bronnen te regelen. Bij BOL2 zou dat wellicht kunnen en dat kan ik het weekend bekijken.
Een maand lijkt me idd al een hele goede prep. Na een maand heb je meer duidelijkheid of de kans om alsnog te vertrekken idd, op wat voor manier dan ook. Zelf heb ik daarom altijd benzine op voorraad en in roulatie, minimaal 2000 km gaat wel lukken. Helaas heb ik niet zoveel opties qua eigen BOL's, maar connecties genoeg en gelukkig zit ik in een redelijk goed deel van NL, hoog en droog en dunbevolkt, dat scheelt al een hele slok op een borrel.
 

Ray

SHTF Expert
Mijn BOL2 ligt in jouw deel van NL dus ik sluit me aan bij wat je zegt. Maar hoe mooi mijn huis ook is in de Randstad - een maand hier in een SHTF situatie trekt me totaal niet. Ik hoop dan echt weg te zijn. En dan zie ik wel hoe het er bij staat bij terug komst ... benzine prep je voor je auto? Dat zou hier in de stad absoluut onmogelijk zijn. Ik probeer wel om auto's altijd volgetankt te hebben en ook de boot zit vol (water en brandstof) maar verder ook niet. Bij BOL3 hebben we wel heel veel hout voor kachels en koken en ook bij BOL2 ga ik die voorraad weer aanvullen. Hier thuis kan dat helaas niet - zonder gas, water, licht (en Netflix) is dit niet de beste plek, daar ben ik me van bewust, maar het is wel overleefbaar.
Nergens plek voor een paar degelijke stalen jerrycans met brandstof? Niet verboden hoor, ook niet in de stad. Moet je weg, zet je die in de auto en gaan.
 
Bovenaan