• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bezwaar maken tegen wetsvoorstel over het verbieden van dragen van messen.

De wet wapens en munitie gaat gewijzigd worden. De wijziging is dat het in openbare ruimtes verboden wordt om onverpakt een mes te dragen. Er komen wel een aantal uitzonderingen.
Er is nu een consultatie periode. Dit houd in dat je kunt aangeven hoe je benadeeld wordt door deze wet. Of wat er niet klopt aan deze wet. Je feedback moet wel onderbouwd zijn.

https://www.internetconsultatie.nl/...en_en_dragen_daarvan_in_de_openbare_ruimte/b1
 
Return to:
Hele verhalen hier, allerlei meningen, het zal allemaal wel.

Ik zie het heel simpel, en ik denk dat ik de spijker op zijn kop sla als ik zeg:

Gevolgbestrijding.

Ze gaan nu de man met de pet met een zakmes op zak pakken die deze als gereedschap gebruikt omdat ze het initiele probleem niet kunnen bolwerken.
Laat ze het probleem even lekker bij de kop indrukken en die irritante criminele jeugd keihard aanpakken.

Gevolgbestrijding, echt, hoe verzinnen ze het, om te huilen.
 
Laatst bewerkt:
RockyFlats zei:
Onnozelheid te over, bij de beleidsmakers.
Waarom ?
Omdat steeds meer verbieden niet helpt, en zeker niet als het niet te handhaven is. Dat wordt in dit draadje wel meer dan vijfmaal betoogd, maar jij leest daar kennelijk overheen.
Is het niet het volk van jouw ruttanië dat er een klerezooi van maakt?
Maar @petroman toch , ik was een trotse Hollander die de verwording van het land tot een Ruttanië met lede ogen aanziet. Het was mijn Nederland en is nu jouw Ruttanië, zo krijg ik de indruk. En aardige mensen, die maken er inderdaad een klerezooi van, gefeliciteerd!
IMG_20221019_104839.jpg
Neem nou eens zelf het voortouw, voorbeeld. Verbeter de wereld en begin bij jezelf ipv altijd maar de "anderen" de shuld te geven of uit te schelden.
Ik probeer verstandig te denken, oordelen en handelen, en ben die fase echt al door. Nu gaat het erom, om anderen te informeren en aan het denken te zetten. Dat dat op weerstand stuit, was te verwachten. Maar, echt, het dient een doel om kritiek te hebben op "wie er een potje van maakt". Politici blijven aanbidden die bestendig de zaak verstieren, en foute vriendjes lief blijven vinden, dat is daarentegen weer echt en onversneden "Nederlands".
Blijkbaar kan het gros van de samenleving niet samenleven. En het andere deel, waaronder jij, blijft dan ook nog eens de handhavers voor van alles uitmaken.
Met mij valt prima samen te leven, het andere deel inderdaad, bedankt. Je vergist je daarna, want het zijn niet de handhavers die blaam treft, maar de politiek en beleidsmakers, die rare beslissingen treffen en de handhaving belemmeren. Je vermoedt in mij kennelijk "een rode sok", maar niets is minder waar. Hier, hoge waardering voor politie en hulpdiensten.
Maar geen respect voor politieke prutsers.
 
F
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen kunnen niet samenwerken! Teveel meningen. En als dan ook nog belangrijke posities bekleden dan is het toch knap lastig. En gevaarlijk. En kost bakken met geld.
Dagje apenheul konden ze misschien nog wat van leren.
Die apen kleden je uit waar je loopt , gaat en staat. Plukken je helemaal leeg en komen er prachtig mee weg.
Maar we lachen er wel om aldaar en gaan terug ook haha.

Humor die politiek en drama tegelijk.
Ik heb geen mes bij. Maar het kan plots zo maar zijn dat ik er 3 bij mij heb.

Edit

Er is geen mens op aarde die mij het bewijs kan leveren dat het politieke..regeringssysteem deugd waar dan ook in de wereld.
Er zijn teveel mensen die niet deugen en die werken dus ook daar. En ja er zijn er ook die deugen.
Wederom het één is niet zonder het ander . Goed en kwaad onder één dak. Er gebeurd exact dat. Goeds en kwaadschiks.
Verdedig maar wie je wil.
 
Blijkbaar kan het gros van de samenleving niet samenleven. En het andere deel, waaronder jij, blijft dan ook nog eens de handhavers voor van alles uitmaken.

Als je met "het gros" de meerderheid bedoelt dat lijkt me dat onjuist.
Het is volgens de cijfers maar een kleine minderheid.
En daar wringt in mijn ogen nou ook juist de figuurlijke schoen.
Wetgeving aanpassen aan een kleine minderheid die er een bende van maakt.
En hoe komt dat? Omdat men onder geen beding het probleem wil benoemen.
En die handhavers kunnen er ook niks aan doen. Het is de politiek die debet is aan deze problematiek.

Het wegkijken van de daadwerkelijke oorzaak heeft tot nu toe nooit geleid tot een oplossing van een probleem. Gelukkig dat het onvermijdelijk zal zijn dat er ooit een kantelpunt zal komen. Er komt ooit een dag dat het zover om zeep is dat de oorzaak van problemen weer benoemd zullen worden. Het is in mijn ogen wel jammer dat het dan een stuk lastiger/moeizamer/kostbaarder zal zijn dan om dan weer goed te krijgen. Maar blijkbaar kan het niet anders werken dan zoals het gaat.
 
Laatst bewerkt:
Typisch weer een nieuwe powergrab van de overheid.
Het probleem is dat met name een relatief kleine groep korte-lontiërs verantwoordelijk is voor steekpartijen en bedreigingen (denk bv aan drillrappers en aanverwant uitschot), de overheid durft vervolgens die groep uit politieke correctheid niet te benoemen en/of aan te pakken, maar vaardigt in plaats daarvan nieuwe wetgeving uit waarbij men zichzelf meer macht geeft en waar de gehele Nederlandse bevolking maar onder moet lijden.

DIt spelletje waarbij de overheid elke zelf veroorzaakte crisis gebruikt om zichzelf meer macht toe te kennen wordt echter in toenemende door de Nederlandse bevolking doorzien, hetgeen weer tot gevolg heeft dat het draagvlak voor dit soort maatregelen steeds verder zal eroderen.

Persoonlijk ken ik dan ook niemand die zich hier aan gaat houden.
 
Bovenaan