• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Blikken goulash en hachee testen

Harry Nack

Last (wo)man standing
@ReadyMom, als het zo smaakt als het eruitziet dan.... :eek:

Misschien moeten we via het preppers netwerk jou eens twee potten Runderstoof uit de Belgische Aldi laten uitproberen voor de test.

De klassieke en met Belgisch bier. En dan een review uiteraard.

Voor mijn preps koop ik inmiddels niets anders meer. Al heb ik nog een voorraad grote horeca blikken van 2700 gram. :oops:
 
Als je het teruggerekend naar de hoeveelheid vlees versus gewicht is het denk ik de duurste die je kan vinden.
(op pasteivulling na, dat is nog iets erger)

Coertjens zit op ongeveer 35% vlees en zit in een blik van 425g.
Dit is 400 gram en ik kan eigenlijk niet goed ontcijferen hoeveel "vlees" dit zou moeten zijn maar ik gok op 18% (dus de helft)
Coertjens zit op 2,5 euro als het in de aanbieding is. (anders 3 euro).

Ik ben blij dat je het getest heb zodat ik nu zeker weet dat ik het beter kan laten staan :)
Ik zie de volgende test met belangstelling tegemoet.

En hoewel ik wil aannemen dat de stoofvlees van Flos lekker is blijf ik bij mijn "eigen" recept.
Maar ondertussen is deze wel aangepast naar longrib/ribstuk ipv sukadelappen qua vleessoort.
Het nadeel van coertjes is dan wel , dat er paardevlees in zit
 
Dit is HET merk voor NL-ers wat je krijgt in de gemiddelde friettent als je een frietje-stoofvlees koopt. Bij de groothandel zoals Makro kun je ook grote blikken kopen van 2700 gram. Bij Jumbo, Ah en andere supermarkten heb je blikken van 425/850 gram.

Coertjens is prima voor blikvoer maar die potten van Aldi uit de Equinox fabriek vind ik beter met 39% grote blokken vlees.

Natuurlijk is vers geweckt nog lekkerder maar dan moeten we wachten tot @Flos een keer een grote pan klaarmaakt.:spam:

[mod]Link verwijderd[/mod]
Bij mij in cafetaria kwam deze er niet in , vooral omdat in deze veel paardevlees in zit
 

Erny

Last (wo)man standing
@Patrick VanEtten Wat is er volgens jou dan mis met paardevlees?
Behalve dat ik van paarden houdt en dus hun vlees bij voorkeur niet eet, is het toch wel één van de meest gezonde, lees: minst vervuilde, vleessoorten. Dit omdat de paarden niet voor hun vlees gekweekt worden.
 

martin

Mankinds only hope
Het nadeel van coertjes is dan wel , dat er paardevlees in zit

Zelfde vraag als @Erny , wat is er mis met paardenvlees?.
Ik eet liever een paard wat nooit is gefokt voor vleesconsumptie (wat een rund wel is).
Paardenvlees is (over het algemeen) een "restproduct". Of worden volgens jouw die paarden speciaal gefokt voor de vleesconsumptie?
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Zelfde vraag als @Erny , wat is er mis met paardenvlees?.
Ik eet liever een paard wat nooit is gefokt voor vleesconsumptie (wat een rund wel is).
Paardenvlees is (over het algemeen) een "restproduct". Of worden volgens jouw die paarden speciaal gefokt voor de vleesconsumptie?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenvlees
Dus JA. er worden paarden gefokt voor vlees.( hoewel ik dacht dat het in het oosten van Europa gebeurde en niet in Frankrijk)Het gaat dus niet om oude afgedankte paarden. Sportpaarden woorden niet gegeten.
Het idee is hetzelfde als het fokken van honden voor vlees, want een hoop spul wat de dierenarts in jou hond spuit maakt het vlees ongeschikt.
En de cultuur, Engelsen zullen geen paardenvlees eten terwijl in het verre oosten de hond gewoon op het menu staat.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Hier in de buurt waren, voor corona, paardenmarkten. De shetlandetjes worden vaak opgekocht voor export naar Italië. En dan worden ze daar geslacht.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenvlees
Dus JA. er worden paarden gefokt voor vlees.( hoewel ik dacht dat het in het oosten van Europa gebeurde en niet in Frankrijk)Het gaat dus niet om oude afgedankte paarden. Sportpaarden woorden niet gegeten.
Het idee is hetzelfde als het fokken van honden voor vlees, want een hoop spul wat de dierenarts in jou hond spuit maakt het vlees ongeschikt.
En de cultuur, Engelsen zullen geen paardenvlees eten terwijl in het verre oosten de hond gewoon op het menu staat.

De oudere en sportpaarden met gebroken benen e.d. worden wel degelijk geslacht. Vaak ook geexporteert naar zuid europa.

Vind alleen de manier van vervoeren van dieren niet erg geslaagd. Vooral paarden verwonden zichzelf tijdens de rit naar de slachterij en zijn vaak ziek of uitgeput voor ze daar aankomen.

Owja, ik eet wel gewoon paard, zeehond, papegaaiduiker, schapekop en walvis enzo. Gefermenteerde haai daarin tegen dan weer niet:lol:
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Dat sportpaarden geslacht worden voor menselijke consumptie is een strijdpunt. Dit heeft echter te maken met de medicamenten die het dier toegediend heeft gekregen en of deze het vlees niet ongeschikt maken. En er zijn natuurlijk altijd landen waar de wet minder streng is.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Serieus...koeien en varkens die medicatie krijgen worden in Nederland niet geslacht voor consumptie. Melk van koeien die medicatie krijgen komt ook niet in de melktank.
Meteen dat andere misverstand uit de wereld halen...groeihormonen zijn al bijna 60 jaar verboden in Nederland en de Europa. Sinds 1961 is dat in Nederland verboden, sinds 1988 geldt in heel Europa een verbod op het gebruik van groeihormonen. De VS ziet sommige hormonen als veilig en staat ze (nog) wel toe.

Dat Amerika het anders doet, of Zuid-Amerika, dat is het probleem...vooral als grootgrutters daar het vlees inkopen.
Waar komt je vlees vandaan, is dus voor je eigen gezondheid heel belangrijk.
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb niet anders gezien.
Maar dat is al een paar jaar geleden hoor dus als alle controle instanties nu goed samenwerken dan is er niets aan de hand.
Geen paniek dus.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik heb geen idee meer waar ik dit enkele jaren geleden heb gekocht. Maar vanavond wordt het gegeten.
Met rijst en in de stoof een gele paprika, een ui en een Spaanse peper.
Heb al even geproefd.... Mmmmm....:)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Serieus...koeien en varkens die medicatie krijgen worden in Nederland niet geslacht voor consumptie. Melk van koeien die medicatie krijgen komt ook niet in de melktank.
Meteen dat andere misverstand uit de wereld halen...groeihormonen zijn al bijna 60 jaar verboden in Nederland en de Europa. Sinds 1961 is dat in Nederland verboden, sinds 1988 geldt in heel Europa een verbod op het gebruik van groeihormonen. De VS ziet sommige hormonen als veilig en staat ze (nog) wel toe.

Dat Amerika het anders doet, of Zuid-Amerika, dat is het probleem...vooral als grootgrutters daar het vlees inkopen.
Waar komt je vlees vandaan, is dus voor je eigen gezondheid heel belangrijk.

Hier ligt er soms rundvlees uit zuid Afrika in de winkels, zet daar echt mn vraagtekens bij. Koop sowieso zelden vlees in de winkel.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik zet vraagtekens bij elk vlees in de supermarkt...meeste koop ik bij de boer, de landwinkel. Is misschien iets duurder(ik eet minder vlees, wel beter vlees), maar altijd uit de regio. De boer waar het vandaan komt staat op etiket, of is te achterhalen.
Triest dingetje, OKVlees waar je online kon bestellen is gestopt omdat de aanleveraars te vaak sjoemelden en de oprichter/eigenaar daar niet mee kon leven.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik zet vraagtekens bij elk vlees in de supermarkt...meeste koop ik bij de boer, de landwinkel. Is misschien iets duurder(ik eet minder vlees, wel beter vlees), maar altijd uit de regio. De boer waar het vandaan komt staat op etiket, of is te achterhalen.
Triest dingetje, OKVlees waar je online kon bestellen is gestopt omdat de aanleveraars te vaak sjoemelden en de oprichter/eigenaar daar niet mee kon leven.

Boeren adverteren hier vaak in de zomer wanneer er geslacht gaat worden, dan kan je dus een dier reserveren en hoe je het hebbe wilt. Bestel het zelf gewoon in bonken, tot gehakt malen doe ik liever zelf.

Je merkt eigenlijk dat je vlees consumptie snel naar beneden gaat want op is op, eenmaal gewend aan dat vlees is dat supermarkt spul niet meer te hachelen. Kilo prijs ligt dan rond de 18 euro ipv 8. Losgelopen bio Dexter rund. Varkensvlees ongeveer 14 kilo, ook los loop.
 
F

forumlid 1447

Gast
Je koopt vlees in South Africa, Argentina, what ever, vervoert het in grote bakken naar Nederland, verwerkt het hier naar eindproduct.
Je zet de naam en het adres van jou fabriek er op, en tadaa .
Waar komt het vandaan?
Uit NL/België, en geen haan die er naar kraait.
Ben blij als ze er opzetten waar het echt vandaan komt.
Zeker weten dat de kwaliteit gewaarborgd is.
 
Bovenaan