• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

blikken rotatie systemen

joshforeal

Prepper
Ben eigenlijk opzoek naar het volgende. Misschien inderdaad makkelijker om een plaatje toe te voegen:
 

Bijlagen

  • IMG_4949.JPG
    IMG_4949.JPG
    13 KB · Weergaven: 53
  • IMG_4950.PNG
    IMG_4950.PNG
    192.2 KB · Weergaven: 45

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
http://prepared-housewives.com/creative-storage-solutions/

Eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat dat een wereld op zich (< link) kan zijn.

Deze vind ik wel echt stoer:
1*L14stHT3jVabxOWBMfWEAQ.jpeg
 

joshforeal

Prepper
http://prepared-housewives.com/creative-storage-solutions/

Eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat dat een wereld op zich (< link) kan zijn.

Deze vind ik wel echt stoer:
1*L14stHT3jVabxOWBMfWEAQ.jpeg
De websites welke deze verkopen werken vanuit Amerika. Helaas zenden ze of niet af of ze vragen bizarre verzendkosten excl. inklaringskosten. Ben al heel lang aan het zoeken en loop eigenlijk stuk. Ben te eigenwijs om zoveel extra kosten te maken. Zelf maken heb ik overna gedacht. Zit alleen met de ruimte die ik heb om het te gebruiken. Vandaar dat ik toch steeds weer terug val op dat systeem.
 

joshforeal

Prepper
Maar met zelfbouw heb je toch juist de meeste invloed het gebruik van de ruimte? ;)
Heb je gelijk in. Ben zelf alleen niet goed in de uitwerking. En tijd is de grote factor die ik weinig heb om het uit te voeren. Ik weet het, het is een keuze. Vandaar dat ik het kant en klaar wil kopen. En ik moet het kunnen aanpassen qua breedte ivm verschillende maten van het blik. Die kant en klaar oplossingen hebben dat wel al ingebouwd.
 

joshforeal

Prepper
Je kunt ook een timmerman vragen via werkspot.nl .
Dan kan ik ze inderdaad beter in Amerika bestellen met alle kosten die daar bij komen. Maar goed, ik begrijp dat ik niet de enige ben die ze niet kan of weet te vinden in NL. Jammer. Persoonlijk denk ik dat er wel markt voor zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

drent

Diehard Prepper
Ik moet weer de boel nalopen, tot nu toe altijd soorten bij elkaar, maar misschien dat per jaartal tht datum handiger is. Die schrijf ik gewoon met een stift op het etiket (daar kijk je immers tegen aan) en dan zie ik meteen wat op moet dat jaar. Al die systemen vreten ruimte en die heb ik juist niet.
 

Roel

Mankinds only hope
Je hoeft nu ook weer niet ál te strikt te zijn met potten en blikken, zo krek komt het met de data nu ook weer niet.
We hebben wel bruine bonen gegeten die in de verhuizing zoek waren geraakt en nu 6 jaar over tijd zijn..tja, smaakte nog prima.
 

drent

Diehard Prepper
Dan nog is het erg handig te weten wat kennelijk genoeg gegeten wordt om voor die datum op te gaan en wat niet. Daarnaast is er wel degelijk een verschil tussen veilig te eten en voedingswaarde/smaak.
 

joshforeal

Prepper
Ik heb alleen een voorraad van wat ik normaal ook eet. Dus het zal niet echt over de datum gaan. Ondanks dat heb ik laatst toch nog een blik perziken gegeten wat 1 jaar over datum was. Blik zelf zag van binnen en buiten er goed uit. Daarna eerst een klein stukje geproefd. Niets mis mee qua smaak en hoe het zelf eruit zag. Was nog even beet vast als een "vers" blik. Heb ook nog een blik gevonden in de kast met saté stukjes in saus. Deze is ook 1 jaar over datum. Iemand al ervaring daarmee?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Wat is er mis met een krat?
Blik vanuit de winkel gaat nog 3 jaar mee volgens de aangegeven datum. Als je het goed netjes schoon donker opslaat nog tig jaren langer dan wat het datumpje op het blik / pot aangeeft.
Dan pak je een krat waar je alles tm houdbaar 2020 in stopt. En als het 2019 is dan zorg je dat je alvast die krat begint op te maken. En als die leeg is dan vul je hem weer tot en met 2024 spullen.

Zorg dat je de krat kan blijven tillen zodat je het nog gemakkelijk naar hogerop kan verplaatsen of in de auto, bakfiets, etc
 
Hoi.
Net nieuw hier, en ik post meteen maar een bericht.
Ik had ook een rolatiesysteem (FiFo), maar nu ben ik wat minder met preppen bezig...
Ik rouleerde de kratten waar de blikken in stonden als geheel, per krat.
Of je maakt een schap, waar je een plaat (Hout, karton, whatever) aan de rechterkant tussen zet, en de nieuwe blikken komen altijd links, maar wat je pakt doe je altijd van de rechterkant van de plaat.
Zo gaat de plaat langzaam naar rechts, en als er geen blikken meer aan de rechterkant staan, begin je weer van voren af aan.
Het is niet nodig om ingewikkelde mechanismen te maken, enkel wat simpele regels waaraan je je houdt en wat hulpmiddelen.
 
Bovenaan