• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bluetti's power station rugzakken

Als je de natuur intrekt dan neem je je GSM mee (voor noodgevallen) en een powerbank.
Geen idee waarom je dan een accu zou willen meeslepen.
Overigens moet je ook de opvouwbare zonnepanelen niet vergeten.

Deze vraag word beantwoord in het filmpje;

Als je de natuur intrekt dan neem je je GSM mee (voor noodgevallen) en een powerbank.

De techniek...

Wat mij wel handig lijkt in bebost gebied is een mini-drone. Mocht je ooit hulp willen inroepen... drone omhoog met wat opvallende stof of iets glinsterends en je bent redelijk snel gevonden door de hulpdiensten.

Laatst bewerkt:
Die rugzakken wegen 30 KG? Dat lukt wel even maar om daar nou flink mee te gaan wandelen, dan kun je er meteen zo'n japanse jas met ventilatoren er in bijkopen (die je kan opladen met je rugzak).

We kopen rijstzakken van 20 KG, daar moet dan nog een halve zak bij en dan daar mee gaan wandelen?

Ah het is 7,5 KG, dat scheelt een stuk. Nog wel een redelijk gewicht.

Ik zou dan zo'n tas op wieltjes overwegen die je wel eens ziet op de markt. Ook wel eens een dag mee door de dierentuin gelopen omdat drinken enzo voor iedereen toch wel zwaar was en dat ging eigenlijk heel goed (zelfs over een touwbrug in een vogelkooi ;à ). Je trekt die gewoon achter je aan.

Bij mij ontstaat er toch wel iets van een lach-kramp als ik denk aan 512 Wh in een rugzak. Waarom dan niet meteen knecht Patsy met een rug-kast met hulpwieltjes (goed idee @marzman ) mee nemen?

Om een marginaal stroomverbruik af te dekken (smartphone, radio, LED lampje, tablet, drone) lijkt mij 512 Wh wel wat overdreven voor wie met een rugzakje de wereld in trekt. De extra kilo's moet men immers wel meedragen.

Anders is het vast, voor een verbindingsman met een fikse radio op de rug, of als laadstation voor een peloton met 12 aanvalsdrones... Geen standaard gebruik voor een huis-tuin-en-keukenprepper lijkt mij. Maar, ik vind het evengoed een mooie zet van Bluetti. Voor sommigen kan het een uitkomst zijn, en Bluetti staat naar mijn bescheiden mening voor kwaliteit. Mijn EB-70 powerstation zal ik echter niet snel op mijn rug hangen😉

Ik ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de EB-70 powerstation die jullie kort geleden hebben aan geschaft?

En zijn jullie wel eens te kort aan stroom ondervonden, of was het ruim voldoende?

En hoeveel leden hebben nu zo'n toestel?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de EB-70 powerstation die jullie kort geleden hebben aan geschaft?
@JJ&A , ik vind het een geweldig apparaat. Ik laad er al mijn draagbare apparatuur mee op, en gebruik het als een transportabel stopcontact. @martin heeft er pas echt "frontervaring" mee opgedaan denk ik, en is er ook tevreden over voor zover ik begreep.
En zijn jullie wel eens te kort aan stroom ondervonden, of was het ruim voldoende?
Een echt tekort nog niet, maar ik heb hier dan ook een netaansluiting waar ik Gigawatturen uit kan halen😉 Opladen uit het net en uit een solarpanel gaat prima, en dan kan ik weer dagen vooruit.
En hoeveel leden hebben nu zo'n toestel?
Iedereen, behalve jij!?😉

Wat denk je zelf @JJ&A ?
Volgens tweakers krijg je ook een 5,12kWh accu leeg. Wat is ruim voldoende voor wat?
Als je je bus er mee start is ie snel leeg denk ik.

Heb je aan 2liter water genoeg? Per uur wel denk ik, voor alleen drinken, per 24u wordt het al spannender.

Ik ben tevreden. Maar het kan altijd beter.
Zonder dat ding had ik echt problemen gehad met mijn starlink, dus ik ben eigenlijk meer dan tevreden.

Wat me tegenval is dat de indicatie van het energieniveau erg onbetrouwbaar is. Er is een 20,40,60,80,100 % maar eigenlijk kun je daar niks mee. En het opladen tijdens verbruik is echt niet goed. Stel er komt 100W binnen en het verbruik is 70W, dan is zelfs na 4 uur de batterij 0 opgeladen. Ik kan dan beter omschakelen naar mijn standaard stroomvoorziening, en dan is de accu na 4 a 6 uur 100% opgeladen.

Met die Buck (zie ander bericht op het forum) kan ik rechtstreeks opladen vanuit 1 of 2 panelen, en dat is wel ideaal.

Ondanks deze 2 minpunten geef ik het alsnog een 7,5 en is het een prima plan-B of Plan-C. Maar het is totaal niet geschikt als thuisaccu. het is prima geschikt om een alternatief te hebben als het in Spanje bewolkt is, of als ik ergens stroom nodig zou hebben op een plek waar geen stroom aanwezig is.

Terug
Bovenaan