• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BOB/Noodpakket voor visite

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Misschien een leuk idee?

Heb het volgende samengesteld voor als ik visite krijg en dan ineens SHTF uitbreekt.


Ik heb een kleine BOB/noodpakket gemaakt, gewoon simpel met het hoognodige zoals:

EHBO set voor 2 personen
4 grote waxine kaarsen
Opwindradio/zaklamp
Multi zakmes
2 doosjes Watervaste lucifers
Aansteker
2 nooddekens
pakje papieren zakdoekjes
2 simpele poncho's
Fluitje
Reinigingsalcohol
Instructie kaart bij rampen/noodgevallen
Veldfles met (alum)mok en foedraal
Esbit brander met brandstof blokjes
Waterfilter Sawyer mini
Waterdichte tas

Had het een en ander te veel gekocht dus dit was zo samengesteld

Mening en suggestie's zijn welkom:wave:
 
F

frans81

Gast
@QuickFix

Alleen is ook maar Alleen :hug::lol:
En twee weten meer dan 1
En als je alleen bent kun je niet zo goed een pleister op je rug plakken .
Op een fatsoenlijke wijze er op plakken :(
 

Flos

SHTF Expert
@Sum Beh Nim je lacht maar groen . Ik zou nooit een BOB samen stellen voor toevallig visie . Wel eentje samen stellen en op een totaal onverwachte plaats in huis wegleggen ( lees verstoppen ) . Zo ligt er al min. 30 jaar een op mijn zolder . Onlangs eens het water ververst. Maar voor de rest kom ik er niet aan .
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
@Sum Beh Nim je lacht maar groen . Ik zou nooit een BOB samen stellen voor toevallig visie . Wel eentje samen stellen en op een totaal onverwachte plaats in huis wegleggen ( lees verstoppen ) . Zo ligt er al min. 30 jaar een op mijn zolder . Onlangs eens het water ververst. Maar voor de rest kom ik er niet aan .

De tas hangt op een centrale plaats, kan 'm ook zelf gebruiken of m'n zoon, er is in ieder geval een extra BOBje in huis.

Kan trouwens moeilijk tegen de visite zeggen bij een incident zoek het zelf maar uit, als je niets extra in huis hebt dan moet je dus je eigen spullen gaan delen, nu sla je twee vliegen in 1 klap, een extra set voor jezelf of voor een ander
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Vind het ook wel een goed idee. Stel nou je moeder komt op visite, die kan je toch niet gewoon even achterlaten (al zullen sommige mensen dat misschien wel liever doen :p). Bij ons komt er nou zelden iemand op bezoek, alleen echt goede vrienden en familie. Ik ga meestal bij mensen op bezoek, en dan heb ik m'n eigen EDC. Maar het is altijd een goed idee om een extra BOB/noodpakket in huis te hebben.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Vind het ook wel een goed idee. Stel nou je moeder komt op visite, die kan je toch niet gewoon even achterlaten (al zullen sommige mensen dat misschien wel liever doen :p). Bij ons komt er nou zelden iemand op bezoek, alleen echt goede vrienden en familie. Ik ga meestal bij mensen op bezoek, en dan heb ik m'n eigen EDC. Maar het is altijd een goed idee om een extra BOB/noodpakket in huis te hebben.

Precies, echte vrienden of familie wil je toch helpen, ik heb ook altijd m'n EDC bij als ik ergens heen ga:rolleyes:
 
Bovenaan