• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bouwsleutel – kastensleutel – kraansleutel en hoe lang sta jij voor een gesloten object

W-O-L-F

Senior Prepper
Bouwsleutel – kastensleutel – kraansleutel, en hoe lang sta jij voor een gesloten object

Ik zelf vindt het een must om iets te hebben in mijn uitrustingen waarmee ik
technische sluitingen zoals gas en water, airconditioning en ventilatie, panelen, vergrendeling in straatlantaarns, vuilnisbakken, vuilnis containers, deuren,
groepen kasten, Schakelkast
kan openen

sommige palen uit de weg kan halen ( let op voor veel palen op de weg heb je een andere en langere sleutel nodig )

In mijn uitrustingen zitten enkele sleutels
ikzelf heb gekozen voor 2 losse sleutels ipv een knippex combi

In geval van nood kan zo’n ding goed van pas komen

Een sleutel voor alles is er niet.
en licht en klein ook niet
Er zijn wel plastieken , maar daar heb ik het niet zo op

Welke voor jou de juiste is, moet je zelf beslissen.

Onderstaande zijn dan ook alleen bedoelt als voorbeeld en om dit onder de aandacht te brengen.

ScreenShot1950.jpg deze van knippex is wel aardig compleet maar duur ( +/- maar duur ( 35.-- )


ScreenShot1951.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
Volgens mij is dit al een keer in een topic voorbij gekomen, maar dit is een gedeelte van mijn verzameling.

2aAjd6N.jpg
 

Nomad

Diehard Prepper
Mooi spul allemaal. Die Knipex staat bij deze op mijn verlanglijstje.
Zelf doe ik het meeste met mijn Swiss Army Knife.
Met het tangetje zijn heel veel zaken open te krijgen.
Victorinox-Pliers-Nocrimp.jpg

Opdekkende sleutels kunnen meestal met open bek gepakt worden.
Insteeksleutels kunnen meestal met de gesloten tang wel geopend worden (hard er in drukken en hopen op het beste).

Door de jaren heen heb ik hier de nodige paaltjes en kasten wel mee open gekregen.
Maar een speciale sleutel is wel beter. Toch eens naar kijken.
 

W-O-L-F

Senior Prepper
De palen sleutel van @Marcov voor oa de amsterdammertjes , met de kruis lukt dit niet altijd of juist meestal niet
omdat het slot dieper zit :)
upload_2016-3-30_15-25-51.png kosten +/- 15.--

upload_2016-3-30_15-29-1.pngdeze komt zeker altijd diep genoeg maar is onhandig groot

en dit is de zeskant variant
upload_2016-3-30_15-30-37.png

jaja de ambulance staat vaak voor paal
 

Nomad

Diehard Prepper
Aha, een slot open maken met een blikje.
Wel, het werkt @Stuudje. Maar niet op alle sloten.
Als de sloten met een 'veer' vergrendelen dan werkt het, het slot kan aan beide kanten vergrendeld zitten, dus zorg voor extra shims.

Wat ook kan: met een dun puntig stukje staal achterin het slot prikken en even goed heen en weer bewegen. Als het een onbeschermd slot is plopt ie zo open.

Anders ben je aangewezen op lockpicks, of bijvoorbeeld deze universele sleutel:
Betonschaar.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
Aha, een slot open maken met een blikje.
Wel, het werkt @Stuudje. Maar niet op alle sloten.
Als de sloten met een 'veer' vergrendelen dan werkt het, het slot kan aan beide kanten vergrendeld zitten, dus zorg voor extra shims.

Wat ook kan: met een dun puntig stukje staal achterin het slot prikken en even goed heen en weer bewegen. Als het een onbeschermd slot is plopt ie zo open.

Anders ben je aangewezen op lockpicks, of bijvoorbeeld deze universele sleutel:
Betonschaar.jpg

En als het om een niet te goed slot gaat, kun je ook de oude vertrouwde steeksleutels gebruiken. Die zijn lichter dan de universele sleutel en bovenal, minder verdacht.

 

Nomad

Diehard Prepper
Haha, die kende ik nog niet @Marcov!
Geniaal. Lichter en inderdaad veel minder verdacht dan een beton schaar!

Nu denken sommigen misschien, wat heb je hier aan?
Wel, afgelopen week heb ik met spoed (medische noodzaak) een codeslot van een sleutelkastje moeten kraken. NDE (non destructive entry) dat wel.
Maar het loont zich je hier in te verdiepen ^_~
 

dubbel0

Diehard Prepper
En als het om een niet te goed slot gaat, kun je ook de oude vertrouwde steeksleutels gebruiken. Die zijn lichter dan de universele sleutel en bovenal, minder verdacht.



ff proef op de som gedaan, vond een slot op het werk en geen sleutel :) het slotje is nu open en stukkie :) werkt als een tierelier :)
 

Flos

SHTF Expert
Er word wel eens gelachen met een action hangslot . Maar ik vind de nog het beste model dat er is. Sommige van die messingen hangsloten. Doe ik open met een theedoek kleinere modellen met mijn neusdoek.
 
F

frans81

Gast
Wat hangsloten betreft kun je voor een ware uitdaging komen te staan .
De INGERSOLL 700 Serie daar heb ik er 1 van in gebruik , een 10 lever completely removable Shackle versie ( 10 pinnetjes om te picken ;) )
Die wij gebruiken is er een van de tweede generatie , zonder afsluitbaar sleutelgat en opgebouwd uit vele lagen speciaal staal .
De nieuwere zijn uit 1 massief blok gehard staal ( Zie Link ) .
Als je van deze sloten de sleutel kwijt bent dan heb je echt pech :wave::wave:
Gelukkig hebben we drie sleutels :thumbsup:

http://nothingbutpadlocks.com/products/closed-shackle-padlocks/ingersoll-cs700

ingersoll_back.jpg ingersoll_front.jpg
 
Bovenaan