F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
En alweer iets in handen en onbekend voor mij .
Ja ik wist dat er andere vormen van Dubbelboogs Bivakzakken waren !
Maar nog nooit heb ik er 1 uit 1988 in handen gehad .
Het is een non Gore Tex versie en van Britse makelij , CQC ( https://cqc.co.uk ) . Deze levert nog steeds éérste klas militaire uitrustingen wereldwijd ( in de UK lijken ze niet te bezuinigen en vertrouwen op hun gear . Zie oa ook hun Berghaus / Arktis kwaliteits spul ) .
Vermoedelijk is deze Apparte Bivakzak een soort two layer type nylon en gecoat !? . Waterdichtheid ga ik nog testen .
Ik heb deze Apparte bivy uit inruil verkregen
Het oogt zeer spacious met zijn 2.80 lengte en ruim 90 Breed . Op wat kleine gebruikerssporen na een kleine plaatselijk verkleuring aan binnenzijde lijkt het oké.
Boogjes lijken zeer fragiel en zijn veel dunner dan de bij ons verstrekte types .
In filmpje zie je ook dat een beste Man ze op maat moet maken .
Ook ik had al geprobeerd of het boogje van onze Enkelboogs bivy past . Nope ! 8 cm te lang .
Ik kreeg hem geleverd in zijn originele opberg zak met tevens geen label maar opdruk / stempel met info .
Inmiddels zijn er al Gore Tex types en in verschillende kleuren .
Ook de Nylon versie is er in meerdere kleuren .
Maar je ziet er bijna geen te koop van deze oudjes .
Zie ook link hier beneden

Ja ik wist dat er andere vormen van Dubbelboogs Bivakzakken waren !
Maar nog nooit heb ik er 1 uit 1988 in handen gehad .
Het is een non Gore Tex versie en van Britse makelij , CQC ( https://cqc.co.uk ) . Deze levert nog steeds éérste klas militaire uitrustingen wereldwijd ( in de UK lijken ze niet te bezuinigen en vertrouwen op hun gear . Zie oa ook hun Berghaus / Arktis kwaliteits spul ) .
Vermoedelijk is deze Apparte Bivakzak een soort two layer type nylon en gecoat !? . Waterdichtheid ga ik nog testen .
Ik heb deze Apparte bivy uit inruil verkregen
Het oogt zeer spacious met zijn 2.80 lengte en ruim 90 Breed . Op wat kleine gebruikerssporen na een kleine plaatselijk verkleuring aan binnenzijde lijkt het oké.
Boogjes lijken zeer fragiel en zijn veel dunner dan de bij ons verstrekte types .
In filmpje zie je ook dat een beste Man ze op maat moet maken .
Ook ik had al geprobeerd of het boogje van onze Enkelboogs bivy past . Nope ! 8 cm te lang .
Ik kreeg hem geleverd in zijn originele opberg zak met tevens geen label maar opdruk / stempel met info .
Inmiddels zijn er al Gore Tex types en in verschillende kleuren .
Ook de Nylon versie is er in meerdere kleuren .
Maar je ziet er bijna geen te koop van deze oudjes .
Zie ook link hier beneden