• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roel

Mankinds only hope
Ik ben mijn eigen held geworden sinds ik drie weken in de Biesbosch heb geleefd als jager-verzamelaar.
Na die drie weken, -18 kg, ben je helemaal terug bij je wortels en heb je niets meer bij te dragen aan de moderne wereld.
Behalve dan dat je na 1 dag weer modern als een klein kind in de tuin staat te huilen... je wilt terug.
Leuk, maar niet heus, toentertijd had ik niet de kennis die ik nu heb en was gegarandeerd dood gegaan in de winter.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten vertellen, er is niet één foto, of welk soort van bewijs dan ook...maar toch...bij deze....
Ik koester deze herinnering als een van de mooiste uit mijn leven.
Geen slimme zaken als Ray Mears.
Geen "dappere"dingen als Bear Grylls
Zeker geen Dick Proenneke, diep respect..
Ik wou dat ik van sommigen had geweten toen.
 

Ray

SHTF Expert
Ik ben mijn eigen held geworden sinds ik drie weken in de Biesbosch heb geleefd als jager-verzamelaar.
Na die drie weken, -18 kg, ben je helemaal terug bij je wortels en heb je niets meer bij te dragen aan de moderne wereld.
Behalve dan dat je na 1 dag weer modern als een klein kind in de tuin staat te huilen... je wilt terug.
Leuk, maar niet heus, toentertijd had ik niet de kennis die ik nu heb en was gegarandeerd dood gegaan in de winter.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten vertellen, er is niet één foto, of welk soort van bewijs dan ook...maar toch...bij deze....
Ik koester deze herinnering als een van de mooiste uit mijn leven.
Geen slimme zaken als Ray Mears.
Geen "dappere"dingen als Bear Grylls
Zeker geen Dick Proenneke, diep respect..
Ik wou dat ik van sommigen had geweten toen.

Wauw, een uitzonderlijke ervaring, hopelijk ga je er meer over vertellen, het is al een tijdje geleden als ik het goed begrijp.
 

Roel

Mankinds only hope
@Ray, het is al meer dan dertig jaar geleden, maar het lijkt als verleden week. Zoiets lijkt naderhand nog meer indruk te maken dan op dat moment.
En laten we eerlijk zijn, een beetje stom was het wel. Achteraf gezien hadden we lang niet genoeg kennis en voorbereiding. Als je nog niet de helft weet van wat je zoal uit de natuur kunt eten dan ben je niet goed bezig.
En ook op het gebied van kleding en voedselbereiding was wel het een en ander aan te merken. Wat we wel goed hadden was het tijdstip. In september is er van alles klaar aan bessen en noten en daar hebben we een boel lol van gehad.
En strikken zetten was ook iets dat we onder de knie hadden. Tenminste, ik kon het en na een weekje de anderen ook.
Verder werd er na een week een ree geleverd (was al dood) die we hebben geslacht en het vlees deels meteen op gegeten. De rest d.m.v. roken/drogen bewaarbaar gemaakt en dat leek een twijfelachtige zaak.
Het werd wat groen na verloop van tijd, maar uiteindelijk bleek het onder die groene laag nog goed eetbaar.
Verder probeerden we vis te vangen met harpoen, pijl en boog en benen haken. Tja...:(
Alleen met een kleine fuik hadden we af en toe succes.
Zoiets als op de foto maar dan wat kleiner.
cUHzr-175d06d6-resize.jpg
 

Dreutel

Prepper goeroe
Ik kan het topic over survivalshows nergens vinden, dus plaats ik dit bericht maar even hier, dan kan een mod het later verplaatsen.

Om toch on topic te zijn hier: Dick Strawbridge als bushcraft held :) in een show met Dave Canterbury.

 
Bovenaan