• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Charcoal Stove/Grill ??

petroman

SHTF Expert
Maar Frans, kan die oorspronkeleijk eigenaresse dat niet alsnog vertellen ? Morgen even langs fietsen.

@Jade, goed gedaan en snel geleerd !

Ik heb buiten een grote aardewerken uil staan als buiten kachel. Die moet je langzaam opstoken, dan begint ie eerst stevig te stomen en daarna is ie echt heet.
Stook je te snel barst ie uit elkaar.
 
F

frans81

Gast
Maar Frans, kan die oorspronkeleijk eigenaresse dat niet alsnog vertellen ? Morgen even langs fietsen.

@Jade, goed gedaan en snel geleerd !

Ik heb buiten een grote aardewerken uil staan als buiten kachel. Die moet je langzaam opstoken, dan begint ie eerst stevig te stomen en daarna is ie echt heet.
Stook je te snel barst ie uit elkaar.

Ik denk dat wanneer je haar zou zien en op de manier waar ze het op bracht! Je mij meteen zou begrijpen .

Derhalve heb ik ook niet gevraagd of ik tussen de rest van de spullen mocht kijken !

De Pan heb ik per ongeluk ook meegenomen :oops: .

Ik kom er zo ook wel uit :) Met hulp van anderen ;)
@Jade heeft mij al reuze geholpen .
 

petroman

SHTF Expert
Als je eenmaal weet hoe zo'n ding in de handel genoemd wordt kan google je wel helpen.
Bij aardeweerk oven kom je eerder in de pizza hoek uit.
 
F

frans81

Gast
Als je eenmaal weet hoe zo'n ding in de handel genoemd wordt kan google je wel helpen.
Bij aardeweerk oven kom je eerder in de pizza hoek uit.

Ik heb al vele termen gebruikt !

Zodoende Idd , als je weet hoe het in de handel genoemd word :( .

Het is gewoon een niet alledaags geziene Stove :)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is dit een tandoor. Een kleine versie.
http://luxury-tandoors.com/product-category/tandoors/

Komt uit India en omgeving. Word al eeuwen gebruikt om voedsel op een economische manier snel en goed klaar te maken.
Zelf maken kan natuurlijk ook ;)


Voor ik ging slapen was Tandoor de laatste gegoogelde term .

Maar ik kwam niet jou link tegen !
Idd ook zeer nette strakke stoves . En vergeleken met de vele inmiddels geziene is dit een kleine uitvoering .

Bedankt voor de bijdrage @Lai
 
  • Leuk
Waarderingen: Lai
F

frans81

Gast
Ik denkt dat @frans81 de telefoon af luistert van de kringloopwinkel.

Ik fiets nooit in voorspelbare vorm een route .
Derhalve beland ik soms op de gekste plaatsen en zie ik vaak meer dan een ander !
En een voorzichtige nieuwsgierigheid stuurt ook nog mee haha .

En ik durf te benaderen en te vragen .

De ene keer krijg je een glimlach met en Ja en de andere keer krijg je een geïrriteerd persoon en een snauw .

Niet geschoten is altijd mis .
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Lai

Prepper goeroe
Voor ik ging slapen was Tandoor de laatste gegoogelde term .

Maar ik kwam niet jou link tegen !
Idd ook zeer nette strakke stoves . En vergeleken met de vele inmiddels geziene is dit een kleine uitvoering .

Bedankt voor de bijdrage @Lai

Ik kijk ook vaak bij de afbeeldingen of ik iets gelijkend zie, daar kwam ik hem tegen. ;)
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb buiten een grote aardewerken uil staan als buiten kachel. Die moet je langzaam opstoken, dan begint ie eerst stevig te stomen en daarna is ie echt heet.
Stook je te snel barst ie uit elkaar.
Foto foto van de uilenkachel.:thumbsup:

Als de kachel goed is op gestookt en het is aarde donker zie je de kachel ook van de buitenkant groeien???
 
Bovenaan