• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Container ombouwen tot huisvesting?

RockyFlats

Ruttaan
Het is wel zo dat met een huidig bod van 20 euro je jezelf af moet vragen wat er mis mee is want zeecontainers gaan doorgaans voor een pak meer weg. Zelfs als ze kas verrot zijn.
@phtvs , wie het echt wil hebben die houdt zijn/haar kruit droog en biedt op het allerlaatste moment. Het ding zal best enkele duizenden € gaan opbrengen vermoed ik.
Het is net zoals met Ebay veilingen. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom er lieden zijn die ver voor de sluitingsdatum al een bod uitbrengen terwijl dat de biedprijs alleen maar onnodig verder verhoogt.
 

PBear

Mankinds only hope
Ik zou toch aanraden eerst op zoek te gaan naar een locatie waar je een container als tiny house mag plaatsen voor enige jaren op z'n minst, liefst ook permanent mag wonen, en pas daarna op zoek gaan naar een geschikte container.
De lage biedprijs voor deze container klinkt heel aantrekkelijk en nodigt uit tot een impulsaankoop. Maar zonder plek om hem te plaatsen en of je een vervoerder kan vinden die het ding daar heen brengt en bovendien op z'n plaats zet, koop je een container vol problemen.
 

JJ&A

Diehard Prepper
De vraag is: wie heeft dit al eens een container omgebouwd. En niet laat hier uw fantasie de vrije loop.
Leuk maar wat schiet de vraagsteller er mee op?
Er wordt gewoon totale onzin geplaatst, zoals dat het steeds makkelijker wordt om iets als een tiny house ergens te plaatsen ongeacht hoe het er uit ziet. Dat is juist een van de grote hindernissen in NL.
Alle hijsmiddelen moeten jaarlijks gekeurd worden en geen enkele bonafide transporteur neemt een risico met een hijsbalk "die gekeurd is door een prepper op een forum via een foto".

Beste @petroman we hebben door de jaren heen een hele fijne band gehad, daarom kan ik ook veel van je hebben, en blijf het zien als goed bedoeld, en ten opbouw, dank je wel daar voor.:hug:

Waar ik de ideeën vandaan heb,
Mijn geboorte dorp waar ik ben opgegroeid, daar heeft de gemeente een groot stuk land ter beschikking gesteld voor mensen die naar idee er een onderkomen neer willen zetten of bouwen en mensen maken er goed gebruik van en voelen zich er gelukkig.

Zelf heeft iemand een kleine aanhangwagen iets omgebouwd, hij heeft er een lage amper punt dak op gebouwd rondom dicht en aan de voorkant heeft hij een rond gat gemaakt waar hij net door heen kan kruipen, het is enkel geschikt om er in te slapen, je kan er zelf niet in zitten, zo laag, het gat blijft open en er zit geen deur voor.
Zo heeft hij een stukje grond wat hij voor €100 pacht van de gemeente, waar hij woonrecht heeft met een brievenbus, zo simpel kan het en word erkent als woning.

Ook is er iemand die van stropakken een ruime woning heeft gemaakt.

Ook zijn er hobbitwoningen in NL waar mensen voor vast in mogen wonen.

Echte getrainde bushcrafters bivakkeren zelf onder een simpele shelter ook in de barre winters in landen waar het nog behoorlijk kan vriezen zoals Canada en Scandinavische landen.

Beste @petroman wat is er tegenwoordig nog vreemd, we zitten allemaal in grote ontwikkelingen, wat vroeger onmogelijk leek is tegenwoordig vrijwel mogelijk. :aloha:

Als je een briefadres hebt kan je op vele plaatsen wettelijk zo maar bivakkeren, zelfs voor langere tijd en de politie mag je niet weg jagen, dat is een Europees wet, en goed recht waar euroburgers recht op hebben.

Ik weet zeker dat @Joosty09 wat heeft aan onze ideeën, en stimuleert ook zijn denk en onderscheidingsvermogen.

En laten we allemaal positief zijn over elkaar, en waardering hebben, want wij zijn overlevers met ontwikkelde denkvermogens.
 

marzman

Diehard Prepper
Is het niet makkelijker om een stacaravan te kopen en die op te knappen? Dat is al een beetje hetzelfde idee als een container, maar al ingericht met ramen en deuren en een interieur ;)

Op zich bestaan containerwoningen al lang, 30 jaar geleden woonden de zigeuners er in in het dorp waar ik woonde, 10 jaar geleden studenten in amsterdam (ze hebben er daar flats mee gebouwd), nog 10 jaar en het zijn misschien starterswoningen voor jonge gezinnen ;)
 

Henk88

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
De vraag is: wie heeft dit al eens een container omgebouwd. En niet laat hier uw fantasie de vrije loop.
Ik heb geen containerwoning gebouwd maar ik heb me er wel serieus in verdiept en ik heb ook wel eens zelf een camper gebouwd. Containerwoningen hebben naar mijn idee 3 grote voordelen;
- Ze zijn makkelijk te verplaatsen
- Ze zijn erg stevig en redelijk waterdicht wat een voordeel kan zijn bij aardbevingen, overstromingen of stormen
- Ze zijn relatief goedkoop in aanschaf, voor een paar duizend euro koop je een gebruikte Reefer container en voor nog eens een paar duizend euro zet je er eenvoudige camper ramen in, een deur en eenvoudige verlichting.

Het probleem is dat deze 3 voordelen in Nederland niet goed tot hun recht komen. Zoals je zelf al aangeeft is de Nederlandse regelgeving voor het bouwen of plaatsen van woningen erg streng dus je zult die woning niet zomaar verplaatsen. Ook hebben we in Nederland relatief rustig weer en de meeste mensen willen toch een wat luxere of praktischere inrichting dan een langwerpige stalen doos. Toch kan een containerwoning wel interessant zijn als bijvoorbeeld bijgebouw met het idee om de woning eventueel te verplaatsen naar een land met minder strenge bouwregels als dat nodig is. Ook is het wel degelijk zo dat de regels in Nederland voor Tiny houses soepeler worden maar het is een moeizaam proces en bouwgrond is bovendien schaars.
De isolatie zit dan aan de containerwand vast, en de hijsogen "willen ook wel eens actie", denk ik, iedere paar honderd jaar.

@Henk88 , kunnen we er niet eerst voor zorgen dat we allemaal 250 jaar oud worden? Om zo'n ding vaker te verplaatsen dan na iedere 60 cm zeespiegelstijging lijkt me toch wat overdreven. Zet het dan beter op een terpje, lijkt me?
Verplaatsen gaat dan niet met een trailer maar met een vliegende hyper-relocator van de VN vermoed ik. En die neemt ook het tuintje en het kippenhok nog mee.
Bekijk bijlage 24792
Het is naief om te denken dat de zeespiegel niet sneller gaat stijgen. Momenteel lees je in het nieuws over veel temperatuurrecords en er zijn voldoende signalen dat zelfs het meest negatieve IPCC rapport te optimistisch is. Klimaatverandering gaat exponentieel sneller door kantelpunten, een goed voorbeeld daarvan is deze grafiek met de gemiddelde temperatuur van de Noord-Atlantische oceaan. Waar de afgelopen jaren warm waren maar nog binnen de marge beleven van eerdere jaren zie je nu in 2023 dat er echt een groot verschil zit tussen 2023 en de andere jaren. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het zee-ijs in Antartica wat onbreekt en zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden.
https://nos.nl/collectie/13871/arti...p-dieptepunt-ruim-45-keer-nederland-ontbreekt
grafiek.png
Het is natuurlijk lastig te voorspellen hoe snel de zeespiegel precies zal stijgen maar het is niet ondenkbaar dat Nederland binnen 10-20 jaar een stukje Noordzee is als bepaalde trends zich doorzetten. Dan komt zo'n verplaatsbare containerwoning misschien toch wel van pas.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Ik heb geen containerwoning gebouwd maar ik heb me er wel serieus in verdiept en ik heb ook wel eens zelf een camper gebouwd. Containerwoningen hebben naar mijn idee 3 grote voordelen;
- Ze zijn makkelijk te verplaatsen
- Ze zijn erg stevig en redelijk waterdicht wat een voordeel kan zijn bij aardbevingen, overstromingen of stormen
- Ze zijn relatief goedkoop in aanschaf, voor een paar duizend euro koop je een gebruikte Reefer container en voor nog eens een paar duizend euro zet je er eenvoudige camper ramen in, een deur en eenvoudige verlichting.

Het probleem is dat deze 3 voordelen in Nederland niet goed tot hun recht komen. Zoals je zelf al aangeeft is de Nederlandse regelgeving voor het bouwen of plaatsen van woningen erg streng dus je zult die woning niet zomaar verplaatsen. Ook hebben we in Nederland relatief rustig weer en de meeste mensen willen toch een wat luxere of praktischere inrichting dan een langwerpige stalen doos. Toch kan een containerwoning wel interessant zijn als bijvoorbeeld bijgebouw met het idee om de woning eventueel te verplaatsen naar een land met minder strenge bouwregels als dat nodig is. Ook is het wel degelijk zo dat de regels in Nederland voor Tiny houses soepeler worden maar het is een moeizaam proces en bouwgrond is bovendien schaars.

Het is naief om te denken dat de zeespiegel niet sneller gaat stijgen. Momenteel lees je in het nieuws over veel temperatuurrecords en er zijn voldoende signalen dat zelfs het meest negatieve IPCC rapport te optimistisch is. Klimaatverandering gaat exponentieel sneller door kantelpunten, een goed voorbeeld daarvan is deze grafiek met de gemiddelde temperatuur van de Noord-Atlantische oceaan. Waar de afgelopen jaren warm waren maar nog binnen de marge beleven van eerdere jaren zie je nu in 2023 dat er echt een groot verschil zit tussen 2023 en de andere jaren. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het zee-ijs in Antartica wat onbreekt en zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden.
https://nos.nl/collectie/13871/arti...p-dieptepunt-ruim-45-keer-nederland-ontbreekt
Bekijk bijlage 24801
Het is natuurlijk lastig te voorspellen hoe snel de zeespiegel precies zal stijgen maar het is niet ondenkbaar dat Nederland binnen 10-20 jaar een stukje Noordzee is als bepaalde trends zich doorzetten. Dan komt zo'n verplaatsbare containerwoning misschien toch wel van pas.
@Henk88 , ik deel jouw zorgen, maar ik verwacht toch zeker niet om binnen 10-20 jaar op een nieuw waddeneiland te wonen.
De 3 mm zeespiegelstijging per jaar is al de hogere waarde van na 2000 (voorheen 2 mm/jaar). En zelfs als het 4 mm/jaar zou worden, dan houden mijn laarzen de voeten nog droog als ik over 40 jaar stokoud door 16 cm water heen moet.
Ik maak me dan meer zorgen over het tegen die tijd wegzakken van het looprek.😉

Vergeet ook niet de invloed van El Niño (nu) en La Niña. El Niño laat het nu en in 2024 wel bijzonder warm worden, maar het was altijd een cyclus van zo'n 3-7 jaar, dus die invloed zal ook weer afnemen.
https://www.theguardian.com/environ...her-event-is-affecting-global-heating-in-2023

Enfin, mocht het tegenvallen... Hier aan de kust ligt het behoorlijk hoger dan landinwaarts. Aan de westkant begin ik dan een strandtent, en je bent hierbij alvast uitgenodigd op een gefrituurd "iets". Wat er na zo'n SHTF te frituren en knagen is, is immers wel even afwachten...
@Joosty09 staat dan vast naast me op het strand, en in zijn wind en water bestendige tinyhouse kunnen we dan schuilen😉
4a1262656c2e5bd045bd8030b3005402_804937c4f2c24f9be55e293fd0ab569304f3af5c.png~2.jpg
https://www.routeyou.com/nl-nl/location/view/47224932/laagste-punt-van-nederland-6-74m
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Wat drijft mensrn toch om een container te willen kopen, verplaatsen, verbouwen en er in wonen...
Tel al die kosten eens bij elkaar op en vraag je af of je niet beter een tuinhuis had moeten kopen.

Voordeel van een tuinhuis is geleverd als bouwpakket.
Houtconstructie dus goed aan te passen en te bewerken bijvoorbeeld (isolatie met gipplaten aan de binnenkant).
Wat kost zo'n tuinhuis...

Bijvoorbeeld, deze is al geisoleerd.
https://www.buitenkampioen.nl/product/tuinhuis-costa/

Nog een voordeel de verkoopbaarheid van je grond inclusief tuinhuis..
 

Henk88

Diehard Prepper
Wat drijft mensrn toch om een container te willen kopen, verplaatsen, verbouwen en er in wonen...
Tel al die kosten eens bij elkaar op en vraag je af of je niet beter een tuinhuis had moeten kopen.
Dat tuinhuis waar jij naar linkt kost 8000 euro. Dat is exclusief montagemateriaal, beits, dakbedekking en dakgoten, als je dat erbij besteld ben je zo 1000 euro extra kwijt. Er staat niet bij wat het tuinhuis weegt maar een vergelijkbare blokhut op een andere site weegt al meer dan 1700 kg met onderdelen van 5 meter lang. Dan moet je toch ook al een vrachtwagen huren. Een extra nadeel is dat een tuinhuis gevoeliger is voor verzakking dus je zult meer geld moeten steken in een goede fundering. Daarbij noem jij het een voordeel dat het een bouwpakket is maar voor zo’n groot tuinhuis monteren, verven en afwerken dat is een flinke klus en zelfs al je veel zelf doet ben je zo 9.000 euro kwijt.

Ter vergelijking, een zeecontainer reefer kost 3950 euro, inclusief werkend koelsysteem wat je mogelijk kan gebruiken voor klimaatbeheersing of kan verkopen. Simpele kunststof ramen met HR glas kosten 200 euro per stuk en een deur kost 400 euro. Voor 3 ramen en een deur ben je 1000 euro kwijt en die monteren in de zeecontainer is een stuk minder werk dan een tuinhuis monteren en verven, en ja een container ziet er dan wat minder mooi uit maar het is onder de streep wel 4000 euro goedkoper en minder kwetsbaar voor veranderende weersomstandigheden.

https://friconreefer.nl/index.php?productID=903686&size=40 ft
 

marzman

Diehard Prepper
Wat drijft mensrn toch om een container te willen kopen, verplaatsen, verbouwen en er in wonen...
Tel al die kosten eens bij elkaar op en vraag je af of je niet beter een tuinhuis had moeten kopen.

Voordeel van een tuinhuis is geleverd als bouwpakket.
Houtconstructie dus goed aan te passen en te bewerken bijvoorbeeld (isolatie met gipplaten aan de binnenkant).
Wat kost zo'n tuinhuis...

Bijvoorbeeld, deze is al geisoleerd.
https://www.buitenkampioen.nl/product/tuinhuis-costa/

Nog een voordeel de verkoopbaarheid van je grond inclusief tuinhuis..

In Spanje verkopen ze gemeubileerde tuinhuizen als tiny house in supermarkten en Ikea. Gaat dan wel richting 20.000 euro.

https://www.palmako.ee/en/anna-26819-m2
 

RockyFlats

Ruttaan
In Spanje verkopen ze gemeubileerde tuinhuizen als tiny house in supermarkten en Ikea. Gaat dan wel richting 20.000 euro.

https://www.palmako.ee/en/anna-26819-m2
Het is zo te zien geen Espania maar Estonia @marzman . Je zou toch raar opkijken als je een denkt een huisje te hebben gekocht in het warme Spanje, en dan na het sneeuw scheppen een norse Russische grenswacht als buur blijkt te hebben...😉

OK, ok, het zijn natuurlijk bouwpaketten die je overal kunt neerzetten. Het is wel geinig om in de onderstaande foto te zien dat dat Palmako ook is gelukt... met Photoshop😁

Die huisjes hebben wel veel meer "sjeu" dan een container, en in die prachtige omgevingen zijn ze dan weliswaar "geplakt", maar het is wel iets om bij weg te dromen. Zo'n BOL, en een bootje....
20230715_080604.jpg
Screenshot_20230715-075632.png
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Dat tuinhuis waar jij naar linkt kost 8000 euro. Dat is exclusief montagemateriaal, beits, dakbedekking en dakgoten, als je dat erbij besteld ben je zo 1000 euro extra kwijt. Er staat niet bij wat het tuinhuis weegt maar een vergelijkbare blokhut op een andere site weegt al meer dan 1700 kg met onderdelen van 5 meter lang. Dan moet je toch ook al een vrachtwagen huren. Een extra nadeel is dat een tuinhuis gevoeliger is voor verzakking dus je zult meer geld moeten steken in een goede fundering. Daarbij noem jij het een voordeel dat het een bouwpakket is maar voor zo’n groot tuinhuis monteren, verven en afwerken dat is een flinke klus en zelfs al je veel zelf doet ben je zo 9.000 euro kwijt.

Ter vergelijking, een zeecontainer reefer kost 3950 euro, inclusief werkend koelsysteem wat je mogelijk kan gebruiken voor klimaatbeheersing of kan verkopen. Simpele kunststof ramen met HR glas kosten 200 euro per stuk en een deur kost 400 euro. Voor 3 ramen en een deur ben je 1000 euro kwijt en die monteren in de zeecontainer is een stuk minder werk dan een tuinhuis monteren en verven, en ja een container ziet er dan wat minder mooi uit maar het is onder de streep wel 4000 euro goedkoper en minder kwetsbaar voor veranderende weersomstandigheden.

https://friconreefer.nl/index.php?productID=903686&size=40 ft

Goed om te lezen dat je ervaring hebt met zeecontainers ombouwen tot woning. Je hebt vast wel foto's van de jouwe.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Dat tuinhuis waar jij naar linkt kost 8000 euro. Dat is exclusief montagemateriaal, beits, dakbedekking en dakgoten, als je dat erbij besteld ben je zo 1000 euro extra kwijt. Er staat niet bij wat het tuinhuis weegt maar een vergelijkbare blokhut op een andere site weegt al meer dan 1700 kg met onderdelen van 5 meter lang. Dan moet je toch ook al een vrachtwagen huren. Een extra nadeel is dat een tuinhuis gevoeliger is voor verzakking dus je zult meer geld moeten steken in een goede fundering. Daarbij noem jij het een voordeel dat het een bouwpakket is maar voor zo’n groot tuinhuis monteren, verven en afwerken dat is een flinke klus en zelfs al je veel zelf doet ben je zo 9.000 euro kwijt.

Ter vergelijking, een zeecontainer reefer kost 3950 euro, inclusief werkend koelsysteem wat je mogelijk kan gebruiken voor klimaatbeheersing of kan verkopen. Simpele kunststof ramen met HR glas kosten 200 euro per stuk en een deur kost 400 euro. Voor 3 ramen en een deur ben je 1000 euro kwijt en die monteren in de zeecontainer is een stuk minder werk dan een tuinhuis monteren en verven, en ja een container ziet er dan wat minder mooi uit maar het is onder de streep wel 4000 euro goedkoper en minder kwetsbaar voor veranderende weersomstandigheden.

https://friconreefer.nl/index.php?productID=903686&size=40 ft

En toch kan ik me er wat bij voorstellen dat men een zeecontainer wil ombouwen tot een solide woninkje want het is een zware stalen constructie en aardig element bestendig, gezien het weer steeds grilliger word met rondvliegende rommel wat een houten tuinhuisje zo kan verpletteren of laten wegwaaien of weg drijven.
Als je een zeecontainer terdege element bestendig wilt maken doe je dat zeker met ramen die bom of kogel bestendig zijn waait er dan wat tegen aan dan is de schade beperkt, en is het ook nog inbraakbestendig ook de deur(en) dan heb je tegelijk een vesting en ben je meer bestand tegen rovende mensen met een SHTF.

Dus ja ik kan me er wat bij voorstellen dat @Joosty09 eieren voor zijn geld kiest, :bbq:
haha, dat klinkt weer wat tegenstrijdig als je het letterlijk neemt.

@Joosty09 ik lok je wat uit de tent. :SC::thumbup:
Doe fijn gezellig mee me de conversatie, wij doen al ons best.
 

marzman

Diehard Prepper
Het is zo te zien geen Espania maar Estonia @marzman . Je zou toch raar opkijken als je een denkt een huisje te hebben gekocht in het warme Spanje, en dan na het sneeuw scheppen een norse Russische grenswacht als buur blijkt te hebben...😉

OK, ok, het zijn natuurlijk bouwpaketten die je overal kunt neerzetten. Het is wel geinig om in de onderstaande foto te zien dat dat Palmako ook is gelukt... met Photoshop😁

Die huisjes hebben wel veel meer "sjeu" dan een container, en in die prachtige omgevingen zijn ze dan weliswaar "geplakt", maar het is wel iets om bij weg te dromen. Zo'n BOL, en een bootje....
Bekijk bijlage 24810
Bekijk bijlage 24811

Het wordt verkocht via Carrefour (supermarkt) in Spanje (of werd want de link geeft nu alleen nog tuinhuisjes daarom had ik een andere link gebruikt met hetzelfde huisje) en ook Ikea (ander huisje, heeft zelfs verdiepingen) daar, maar waarschijnlijk in wel meer landen. Carrefour Spanje zal ze misschien inkopen in Estland.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Uitvinding

Sier tralies werk (per pijp element) onder hoge druk met een bijtende en behoorlijke stinkende (verf) vloeistof.
Die kan je over de ramen van de zeecontainer lassen, wil men het doorzagen of slijpen, dan heeft men een probleem.

Waarom druk per element,
Wil men de anderen door zagen of slijpen krijgt men het weer te doen met de vloeistof.
De pijpjes door het staalconstructie van de zeecontainer, daar kan je het druk systeem per element aansluiten.
 

PBear

Mankinds only hope
Uitvinding

Sier tralies werk (per pijp element) onder hoge druk met een bijtende en behoorlijke stinkende (verf) vloeistof.
Die kan je over de ramen van de zeecontainer lassen, wil men het doorzagen of slijpen, dan heeft men een probleem.

Waarom druk per element,
Wil men de anderen door zagen of slijpen krijgt men het weer te doen met de vloeistof.
De pijpjes door het staalconstructie van de zeecontainer, daar kan je het druk systeem per element aansluiten.

Lijkt me erg erg lastig te construeren en tamelijk gevaarlijk in montage en onderhoud.
Ik nerm aan dat het de bedoeling is indringers af te schrikken. Niet de legitieme bewoners te verwonden.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
En toch kan ik me er wat bij voorstellen dat men een zeecontainer wil ombouwen tot een solide woninkje want het is een zware stalen constructie en aardig element bestendig, gezien het weer steeds grilliger word met rondvliegende rommel wat een houten tuinhuisje zo kan verpletteren of laten wegwaaien of weg drijven.
Als je een zeecontainer terdege element bestendig wilt maken doe je dat zeker met ramen die bom of kogel bestendig zijn waait er dan wat tegen aan dan is de schade beperkt, en is het ook nog inbraakbestendig ook de deur(en) dan heb je tegelijk een vesting en ben je meer bestand tegen rovende mensen met een SHTF.

Dus ja ik kan me er wat bij voorstellen dat @Joosty09 eieren voor zijn geld kiest, :bbq:
haha, dat klinkt weer wat tegenstrijdig als je het letterlijk neemt.

@Joosty09 ik lok je wat uit de tent. :SC::thumbup:
Doe fijn gezellig mee me de conversatie, wij doen al ons best.

Kan je dan niet beter een kelder maken... bom bestendig glas, tuinshuisjes die wegwaaien...

Ik weet 't niet hoor klinkt allemaal wat overdreven en boven budget. Aan een zeecontainer kan je niet zomaar een raam plaatsen, dat moet je toch echt weer verstevigen met houten balken of cellen-betonblokken.

Over cellen-betonblokken gesproken, waarom niet meteen een schuilkelder maken, voor tegen de wind zit je veilig.
Een zeecontainer kan een tijdje drijven volgens mijn, weet niet of dat komt door de zuurstof of bodem?
Hoe dan ook mocht ie gaan zinken zit ik toch niet graag in een zeecontainer opgesloten, dan zou je weer een dakraam moeten plaatsen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Uitvinding

Sier tralies werk (per pijp element) onder hoge druk met een bijtende en behoorlijke stinkende (verf) vloeistof.
Die kan je over de ramen van de zeecontainer lassen, wil men het doorzagen of slijpen, dan heeft men een probleem.

Waarom druk per element,
Wil men de anderen door zagen of slijpen krijgt men het weer te doen met de vloeistof.
De pijpjes door het staalconstructie van de zeecontainer, daar kan je het druk systeem per element aansluiten.

@JJ&A , indringers zijn ook mensen.
Ik zou ze dan eerder in de rook zetten. Een alarmsysteem met een fikse rookgenerator voorkomt dat ze iets kunnen uitrichten, en vernielt niet tegelijkertijd het interieur en ons fraaie uiterlijk.😁
 
Bovenaan