• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Corona app

Ray

SHTF Expert
Het hele punt bij die app is vertrouwen. Ook al staat de exacte broncode van de app gewoon online, kan iedereen controleren wat hij precies doet, hebben toch maar weinig mensen kaas gegeten van deze broncode materie. Daarom ben ik blij dat we hier iemand als @martin hebben rondlopen, die wel die kennis in huis heeft en bereid is vragen te beantwoorden. :)
 
F

forumlid 1447

Gast
Als je een telefoon hebt ,die het kan opladen, denk ik doen.
Alleen al het risico van iemand besmetten ,terwijl het voorkomen kan worden,
is reden genoeg, maar zorg wel dat als dit alles gedaan is, dat je hem kan verwijderen.
Ik verwacht, dat dit namelijk een standaard programma op GSM's gaat worden, en dan zijn we verder van huis.
En dan zijn diegene die niet meer zonder mogen leven, jaloers op ons krenten en zuinig-aards.
Een gezonde vorm van wantrouwen, is even belangrijk als vertrouwen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Voor mensen die langs de grens wonen:
Helaas kan de Duitse en Nederlandse app niet samen op 1 telefoon. Terwijl langs de grens wel veel grensverkeer is.

(als gevolg van het niet samenwerken van Nederland met de buurlanden, Duitsland nodigt Nederland regelmatig uit voor samenwerking maar Nederland wil het zelluf doen)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het hele punt bij die app is vertrouwen.


Dat geldt natuurlijk ook voor Whatsapp, hier een vergelijking waar je toestemmingen voor geeft...

Ef135YqX0AErRs8
 

phtvs

Sysop
Admin
Het blijkt dat de app toch privacy gevoelige info lekt

Google Promised Its Contact Tracing App Was Completely Private—But It Wasn’t
Researchers say hundreds of preinstalled apps can access a log found on Android devices where sensitive contact tracing information is stored
https://themarkup.org/privacy/2021/...acing-app-was-completely-private-but-it-wasnt

En in het Nederlands
'Standaard-apps Android kunnen bij gegevens CoronaMelder'
In meerdere landen hebben de CoronaMelder-apps te maken met privacyproblemen door Google. Apps die standaard op het besturingssysteem van Android zitten, kunnen bij de gegevens van CoronaMelder-apps.
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5227806/google-privacy-android-coronamelder-app
 

phtvs

Sysop
Admin
Bovenaan