• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Daar sta je dan ... alleen ...

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Beste @Alberto, als iemand die door behoorlijke duistere depressies is gekomen juist vanwege het onderwerp dat je aansnijdt, wil ik ook even reageren. Ik ben niet verbolgen over dat je dit durft te vragen, een gedeelte van mijn nieuw ontwakende levenslust en behoefte om zaken op orde te krijgen komt juist voort uit het onder ogen zien van mijn diepste angsten.

Alle scenario's waar ik me op voorbereid, bevatten vanzelfsprekend ook mijn gezin. In het geval van het onafwendbare einde, hoop ik vooral dat ik met hen samen zal zijn als het komt. Thuiskomen, verzamelen en beschermen staan daarom hoog op mijn lijstje. Mocht ik door een bizar toeval overleven terwijl zij het niet redden, heb ik geen idee hoe ik zal reageren. Mocht de noodsituatie op dat moment nog gaande zijn, en er zijn nog kinderen in leven van mensen die ik ken die hulp nodig hebben, wil ik graag geloven dat ik in staat zal zijn om mijn verdriet te verdringen en te proberen om hen te helpen, maar voor hetzelfde geld breek ik en ga ik neerzitten tot ik zelf aan de beurt ben. Hopelijk zal de tijd het ons niet leren ;-)
 
Bovenaan