• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dakloze Eric moet deze winter buiten in een wagentje slapen

D

Deleted member 101

Gast
Een bijzonder artikel over "dakloze Eric" wat is er dan zo bijzonder aan.
Welnu Erik is eigenlijk een prepper met een BOV (Bug out Verhicle) zonder dat hij het zelf weet, ik denk dat deze begrippen hem niet bekend zijn.
Wat ik dus zo bijzonder vind dat hij slaap in een "wagentje" wat een Piaggio Ape met lange laadbak met brommer kenteken blijkt te zijn. (Dus geen APK eis en brommer-rijbewijs is voldoende).
De les kan zijn dat we in een kleine BOV niet dakloos hoeven te zijn, tenminste als je een sta-plaatsje hebt en uiteraard geld voor de aanschaf, 2e hands vanaf ongeveer 2000 euro dan nog wat houtwerk e.d. voor opbouw.

https://delagelander.nl/video-daklo...je-slapen-wachtlijst-woning-is-vijftien-jaar/




Als een iets over geschreven op preppers.nl Vespa Piaggio Ape als BOV (zuinig en handig)
http://preppers.nl/forum/threads/5781-Vespa-Piaggio-Ape-als-BOV-(zuinig-en-handig)?highlight=Piaggio

Wel triest dat hij 15 jaar op de wachtlijst moet voor een huis.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Sorry hoor maar wat een flauwekul. Kan Eric niet werken? Kan Eric geen uitkering aanvragen? Of is Eric een probleemgeval wat geholpen moet worden? Als Nederlander hoef je niet zo te leven, behalve als er achtergrond problemen zijn. ( Ik moet toegeven dat t wagentje wel voor even beter is dan buiten)
 

Erny

Last (wo)man standing
Mijn vermoeden is dat deze Erik overdag gewoon in zijn huisje mag vertoeven maar daar alleen niet mag slapen (net zoals op ons complex waar je nu vanaf nov t/m maart ook niet mag overnachten, waar ik mij niet helemaal aan hou.).
Snap alleen niet zo goed waarom hij die camper die zo mooi in beeld staat niet kraakt... ;)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Sorry hoor maar wat een flauwekul. Kan Eric niet werken? Kan Eric geen uitkering aanvragen? Of is Eric een probleemgeval wat geholpen moet worden? Als Nederlander hoef je niet zo te leven, behalve als er achtergrond problemen zijn. ( Ik moet toegeven dat t wagentje wel voor even beter is dan buiten)

Hij heeft een volkstuin, lijkt me niet dat dit betaald word met kroonkurken en lege wc rollen? Zelfde geld voor de Ape, als hij geen vast adressen heeft hoe krijgt hij dan dat ding verzekerd of gebruikt ie mss een katvanger?
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ik las in het artikel van de Lagelander dat er hij voorheen wel mocht overnachten omdat hij (voor de vorm) aanwezig moest zijn voor beveiliging. Dat is een uitzondering op dat park. Normaal mag je er niet overnachten in de winter tenzij je dus een oogje in het zeil houdt. Dat mag in overleg met de gemeente maximaal twee jaar achter elkaar, dit om te voorkomen dat deze regeling misbruikt wordt om permanent te wonen. Lijkt me een duidelijk verhaal. Het impliceert ook dat hij al twee jaar de mogelijkheid heeft gehad naar wat anders te zoeken.

Dus, heel vervelend, maar als je twee jaar gaat wachten en dan verbaasd doen als je geen dak boven je hoofd hebt dan heb je er zelf ook wel een rol in gehad. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je 15 jaar moet wachten op een huurwoning, maar er zijn vast eerder woningen te krijgen elders in het land.
 
J

J.J

Gast
Hij heeft een volkstuin, lijkt me niet dat dit betaald word met kroonkurken en lege wc rollen? Zelfde geld voor de Ape, als hij geen vast adressen heeft hoe krijgt hij dan dat ding verzekerd of gebruikt ie mss een katvanger?
Als deze man een postfadres heeft krijgt, kan hij, of heeft hij een uitkering, en kan zich dan dingen veroorloven.
Hier in de stad Groningen *verblijft* een man met een hond al geruime tijd in een tent bij een kanaal bij de rondweg.
 

sterredag

Prepper goeroe
Ik vond dit geen klaagverhaal of zit er nog meer voor of achter wat hier niet te zien is? Deze man laat zien wat voor een oplossing hij heeft bedacht.
Als je om wat voor vage reden dan ook op straat komt te staan. En geloof me dat kan makkelijk in dit land! Heb je hooguit recht op een dakloze uitkering, dat is lager dan een gewone. Maar de bijdrage voor een volkstuin is ook laag. Recht op urgentie krijg je niet zomaar omdat je op straat staat. Dakloze opvang is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Dan is deze oplossing volgens mij een beter alternatief.

Zelfs als je met een gezin op straat komt te staan wordt je niet goed geholpen.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Een dakloze krijgt zo'n 75€ per week en iemand in de schuldsanering met eenpersoonshuishouden 55€ per week. Eric kan beter een baantje zoeken denk ik. Wanneer je kunt werken op je volkstuin, kun je ook ergens anders aan de slag. Bijv de groenten en fruit afdeling van de supermarkt of in de tuinbouw waar ze staan te springen om personeel.
 

Niels

Mankinds only hope
Eens met @Harry Nack . Als je wil werken, dan kan dat.
Als je ook nog eens laat blijken dat je echt wel wil, en ook graag nieuwe trucjes leert, dan willen ze je nog liever.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Er is tijdens sollicitaties nooit aan me gevraagd of ik dakloos was. Zelfs niet toen ik nog in de yurt woonde. Zou vergelijkbaar zijn want hij heeft ook een soort van dak boven zijn hoofd.
 

sterredag

Prepper goeroe
Dat neemt nog niet weg dat het per definitie mogelijk is om te werken als je maar wil werken. Zeker niet als je al wat op leeftijd bent.
 
Bovenaan