• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dakloze Eric moet deze winter buiten in een wagentje slapen

petroman

SHTF Expert
Ik mis nog het bewijs dat hij de krant heeft benaderd.

Werk vinden is verder inderdaad een kwestie van willen, maar dan wel van de werkgevers zijde.
Mijn kind wil naast de studie werken, maar te oud, en die moet nog 20 worden dus hou op met onzinnige one liners.
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik mis nog het bewijs dat hij de krant heeft benaderd.

Werk vinden is verder inderdaad een kwestie van willen, maar dan wel van de werkgevers zijde.
Mijn kind wil naast de studie werken, maar te oud, en die moet nog 20 worden dus hou op met onzinnige one liners.

Ook een 19 20 21 jarige kan werken. Misschien niet het werk wat diegene WILT doen... ;)
Ik merk het ook om mij heen, een 60 jarige heeft zo weer een baan, maar iemand van 21 niet. (Beiden komen bij dezelfde failliete werkgever vandaan uit ongeveer dezelfde functie.)
Als ik dan verder vraag, blijkt de 21-jarige alleen maar werk aan te nemen die bij diegene's opleiding past. Terwijl de 60 jarige een baan zwaar onder diegene's niveau heeft aangenomen, maar van daaruit, dus met werk en inkomsten, verder solliciteert.

Niet dat elke situatie 1 op 1 vergelijkbaar is, maar in dit geval zit er ook duidelijk een verschil in instelling en houding ten opzichte van werk.
En niet alleen in dit voorbeeld, maar ik zie veel mensen van mijn leeftijd of iets jonger die moeite hebben om een baan te vinden. Maar waaruit blijkt dat schoonmaakwerk, of in een fabriek werken te min voor ze is, omdat ze een opleiding hebben.

Maar goed, ik heb nooit langer dan een week zonder werk gezeten en ook van mening dat als je echt wilt werken, er altijd werk te vinden is.
Zo heb ik een periode bij een call-center gewerkt, deur aan deur verkocht en schoonmaak werk gedaan.
Is het dan leuk werk? Nee, maar als er brood op de plank komt, kan je ook stap voor stap je eigen kansen op beter werk vergroten.

Nu denk ik dat er in het geval van Eric wel wat factoren zullen meespelen waarom hij dakloos is. En die eerst aanpakt zullen moeten worden alvorens hij zich weer op de arbeidsmarkt kan begeven.
 

sterredag

Prepper goeroe
Willen wordt echt zwaar overschat hier. Niet dat er geen mensen zijn die niet genoeg willen, echter is het niet zo stellig te zeggen met one-liners, als je maar wil dan lukt het wel. Dat is simpelweg niet zo.

Ik heb ook productiewerk gedaan, ik heb ook papiertjes geprikt op straat. Ik heb in avonddiensten lopende band werk gedaan en deed het werk voor 3 personen aan 1 band, want anders verveelde ik me teveel. Terwijl ik gewoon mijn MBO administratief, secretarieel had. Op HBO niveau werk kon doen en gedaan hebt en ruim 10 jaar werkervaring had in die sector.
En ik heb een hele periode op van alles gesolliciteerd waarvan ik enigszins dacht dit moet ik kunnen, of kunnen leren. Als je dan meer dan een jaar thuis zit te solliciteren, en zelfs wel eens aangenomen en na 1 dag weer naar huis wordt gestuurd, dan krijg je zelf vertrouwen een flinke dauw, dan nog de verplichte sollicitatieprocedure in dit land....
Nee je voelt je er geen beter mens door als je te oud bent als je 35 bent. Of dat je naar huis gestuurd wordt want "je ging niet thee drinken met de rest in de kleine pauze". Of .... nee je praat te Rotterdams (IN Rotterdam en zo plat praat ik nou ook weer niet) Of "we zoeken iemand zonder ambtenaren mentaliteit" Leuk! Na een week moet je naar huis, ja want je wilt te snel en je had eerst 2 weken alleen moeten meekijken. :(
Maar wat ik vaak te horen kreeg was: Je bent over gekwalificeerd!!!!

Je gaat naar een uitzendbureau:
UZB: Wat voor werk wil je doen?
Ik: maakt niet uit
UZB: Ja maar je heb toch wel een voorkeur?
Ik: Nee als ik maar geld kan verdienen
UZB: Ja maar we moeten je inschrijven binnen een sector
Ik: Schrijf me dan maar in bij alle sectoren
UZB: Dat kan niet, waar is je werk ervaring?
Ik: Administratief
UZB: Dan schrijven we je daarop in.
Ik: maar daar is niet zoveel werk in
UZB: Ja maar daar ligt je werkervaring, ergens anders schrijven we je dan niet in.
*zucht*
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Harry Nack

Last (wo)man standing
Overigens heeft hij door de media actie een nieuw probleem gecreeerd. Hij moet nu ook weg van de parkeerplaats. Daar mogen alleen auto's staan van mensen met een wintervergunning. Aangezien hij zelf twee jaar de beveiliging heeft gedaan moest hij dit weten. Niet slim om het dan zo aan de grote klok te hangen.

http://www.at5.nl/artikelen/174951/erics-wagentje-moet-ook-weg-wat-is-hier-humaan-aan

Ik had dit vervolg ook al gelezen. Hij is moedwillig met het karretje op de parkeerplaats van het tuincomplex gaan staan en op een parkeerplaats mag je natuurlijk niet permanent verblijven, Hij moet er weg en nu gaat notabene de bond voor DAKLOZEN een zaak aanspannen. Wat voor geld gaat dat allemaal weer niet kosten? Kun je nie beter voor dat een oplossing proberen te bieden.

De man heeft twee jaar op het park gewoond zgn. als beveiliging van het park. Daar zit een maximum aan van twee jaar en hij had dus twee jaar de tijd om evt samen met de daklozenbond of andere instantie een oplossing te zoeken. Hij vond het echter prima en na 31 maart wil hij weer terug naar zijn recreatie huisje. Ik denk dat deze man het wel best vind en dat hij in principe geen vast verblijf of baantje wil hebben. Hij wil gewoon lekker met zijn hond op dit park blijven chillen op kosten van de gemeenschap. Als hij anders had gewild zou je verwachten in het artikel "Ik wil een huis, ik wil een baan"?

Werken kun je altijd als je wilt. Ik heb bijna een jaar gewerkt met iemand die formeel dakloos was, met een vrouw en twee pubers. In de praktijk woonden ze even hier en daar tot ze er weer uitgezet werden. Uiteindelijk heeft de gemeente waar hij voorheen woonde in samenwerking met instanties een woning kunnen regelen. Gewerkt heeft hij altijd om zo weer uit zijn situatie te komen.

Er zijn steeds meer daklozen om verschillende redenen, helaas. Maar een groot aantal wil ook niet worden geholpen en heeft zijn\haar leventje geaccepteerd zoals het is. Een groot deel van de daklozen is verslaafd aan wat dan ook of heeft geestelijke problemen. Probeer iig de mensen te helpen die geholpen willen worden.
 

FKAGB

Prepper goeroe
@Harry Nack, dat de daklozenbond een zaak gaat aanspannen verbaast me eerlijk gezegd niet aangezien deze Erik voor deze bond lijkt te werken. Althans, hij wordt genoemd als aanwezige tijdens inloopspreekuren. Dat het weer een boel geld gaat kosten voor de maatschappij is wel zeker, en dat terwijl hij bewust de regels overtreedt.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Soms moet je bewust de regels overtreden om aparte praktijken aan de kaak te stellen.
Soms wel, en soms moet je koesteren dat er al uitzonderingen zijn op de regel en dan niet nog eens gaan lopen schoppen als je geen gebruik meer kan maken van de uitzondering terwijl vooraf duidelijk was dat die uitzondering maar voor 2 jaar zou gelden. Het resultaat zou nu namelijk kunnen zijn dat de hele uitzondering wordt geschrapt en dat de beveiliging door een commercieel bedrijf gedaan moet gaan worden. Dan kan niemand meer in de winter op het park overnachten en gaan de kosten voor de overige gebruikers ook nog een keer omhoog.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik mis nog het bewijs dat hij de krant heeft benaderd.

Werk vinden is verder inderdaad een kwestie van willen, maar dan wel van de werkgevers zijde.
Mijn kind wil naast de studie werken, maar te oud, en die moet nog 20 worden dus hou op met onzinnige one liners.

Eens met Petroman. Na je 19e is het vreselijk moeilijk om een bij baan te krijgen en voor ongeschoold werk buiten ze liever mensen uit het oost-blok uit! Ja ook in de kassen!

Als je een gat in je cv hebt, geen maatje graat hebt of je bek is niet groot genoeg dan kan je het schudden op de arbeidsmarkt over het algemeen. Ik heb tussen 2010 en 2012 over de 800 sollicitatie brieven gestuurd voor iedere achterlijke baan die er maar e vinden was. Van 8u in de week wc's boenen tot winkel/vakkenvullen savonds. Toen ik 25 was kreeg ik al te horen dat ik op leeftijd was. Deze opmerking is helaas niet alleen bestemd voor 40/50ers. Of ik kreeg direct de opmerking dat ik in de settel leeftijd zat, ook zo kansloos.


Ja ik kon een zogenaamde arbeidservaring plek krijgen met behoud van uitkering net als belofte dat ik na die periode een contract kreeg van een jaar en m'n studie er bij kon doen. Toen het puntje bij paaltje kwam kwamen ze met de smoes dat ze me niet wilden omdat ik zogenaamd niet kon vegen.

In Rotterdam en omstreken zijn veel mensen met een bijstand op die manier genaaid.

Dus voor de mensen die denken dat als je wil je wel een baantje vind heb je het mis. Doe het sprookjes boek dicht en bagger de ego uit je ogen.

(niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen of voor het hoofd te stoten maar als je je aangesproken voelt is dat niet mijn probleem)
 

DO-it

Diehard Prepper
Wat een discussie over een man waarvan we het verhaal helemaal niet kennen. Dat terwijl ik de indruk kreeg van @Tom de enige reden van het plaatsen van dit ‘artikel’, was dat hij het bijzonder vond dat zelfs een klein (Piaggo nog wat) brommertje als BOV kan dienen. Een ding waarvoor je niet eens een rijbewijs nodig hebt. Tenminste ik neem aan dat dit klopt. Anders ga ik wel heel erg :off:. Mijn excuses als dat zo is.

@Tom Ik ben benieuwd hoever je kunt komen met zo’n brommobiel (sorry bedoel het niet sarcastisch, maar weet niet zo goed wat de goede naam is)...... Ook slim om met zo’n terrine en theelichtjes de boel te verwarmen. Zou het echt warm blijven in zo’n ding als het ‘s nachts 15 graden vriest?????

Maar misschien ga ik nu wel :off: en sla de plank helemaal mis in deze post.:fluit:
 
D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@DO-it

Hallo
Ik vind de Piaggio Ape met brommer kenteken een erg leuk ding om zuinig te rijden en is makkelijk te onderhouden. Dus geen dure garage rekeningen voor de kleine beurs.
Je kunt op deze link klikken voor meer info.
http://preppers.nl/forum/threads/5781-Vespa-Piaggio-Ape-als-BOV-(zuinig-en-handig)

De tankinhoud is 10 liter en verbruik 1 op 20 tot 1 op 30 afhankelijk van gebruik en belasting (vracht en volgas e.d.)
De motor is tweetakt maar je kunt gewoon euro 95 tanken omdat het een mix motor is met apart olietankje. Deze mixt de benzine met de olie voor de tweetaktmotor.
Je kunt je er ook opvoersets voor kopen dus kan dan sneller rijden.

De kachel is een zgn bloempot kachel met waxinelichtjes eronder, voor de kleine ruimte wel voldoende.
Maar wel goed ventileren uiteraard.

Maar het artikel gaat meer over een maatschappelijk probleem van de woningnood waardoor de mensen uit wanhoop zelf een oplossing zoeken en uitwerken die dan door de instanties weer worden getorpedeerd.
Dit vind ik erg triest voor de betrokkenen zoals in het artikel dakloze Erik.
Ik verwacht dat de woningnood nog verder gaat toenemen en er meer probleemgevallen bijkomen.

Ik vond het wel een actueel onderwerp en ook wel een triest verhaal, wat mijn opvalt is de veerkracht van deze dakloze Erik. En dan de keuze voor zijn voertuig is ook erg slim.
Dus zodoende dit topic geplaatst.
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Willen werken... oppervlakkigheid troef..

Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat opvolging van omstandigheden, mensen ongewild heel snel in een negatieve spiraal terecht kunnen komen.

Een werkgever die het niet zo mooi heeft gespeeld, arbeids- en/of sportongevallen waarbij de verzekering de handjes terugtrekt en achter de verwachte vergoedingen kan fluiten en je 80% van de taken die je eerder deed niet meer aankan... een overheid die je van het kastje naar de muur stuurt... en de frustratie groeit idd meer en meer als je in gesprek gaat met uitzend bureaus die je in het verleden ook al een paar keer niet correct hebben gehandeld...
Investeren in spullen (vaak 2dehands of ruilhandel) om low budget dingen te doen, te herstellen maken tot je plots hoort dat je met heel je hebben en houden ergens anders naartoe moet...

Ikzelf heb het geluk gehad dat mijn vriendin mij onderdak heeft geboden, andere mensen hebben dat geluk niet en moeten vaak veel dingen tot niet zowaar het meeste achterlaten wat ook voor stress kan zorgen.. op dat punt is het bijzonder moeilijk om de motivatie te vinden om probleem per probleem aan te pakken en is het een echte uitputtingsslag waar heel veel mensen niet in slagen.

Persoonlijk ben ik ik al meer dan 10 jaar bezig om zo'n de spiraal te kruipen en zal hopelijk slechts nog enkele jaren duren...


Maar goed ik ben technisch gezien niet dakloos maar het hele 'Willen werken' roept voor mij toch redelijk wat emoties los
 

Loreen

Last (wo)man standing
Nou ja, goed om te weten dat een hoop mensen hier op het forum ALTIJD kunnen werken, zolang ze maar willen. Ik ga er van uit dat als deze mensen ooit depressief of overspannen raken, of een burn-out krijgen, of invalide raken, een ziek kind/zieke partner hebben, die 100x solliciteren maar steeds worden afgewezen of door wat voor een omstandigheden dan ook tijdelijk niet kunnen werken, zij geen uitkering aan zullen vragen aangezien het dan immers hun eigen schuld is. Blijkbaar WILLEN ze dan gewoon niet hard genoeg.

Gelukkig is er voor de mensen die inzien dat er naast WILLEN ook het stukje KUNNEN is in Nederland wel een sociaal vangnet, om hen die wel willen werken maar het om wat voor een reden dan ook (tijdelijk) niet kunnen op te vangen.

Vanaf de bank is het natuurlijk wel heel makkelijk te oordelen over iemand, zeker als je zelf nooit in zo'n situatie gezeten hebt (en voor de mensen die nu gaan roepen: ik heb ook ooit zonder werk gezeten en toen ging ik solliciteren en toen kreeg ik meteen een baan: dan heb je dus NIET in een situatie gezeten waarbij je wel wou werken maar niet kon, dan zat je in een situatie dat je wou werken en het ook kon :rolleyes:).
 

Niels

Mankinds only hope
Ja, oke... Er kan altijd wel iets zijn waardoor je niet kunt werken, maar in een "normale" situatie waarin er niks midisch in het spel is kan je toch gewoon werken?
Ik heb zelf ook tegen een burn-out aan gezeten, en heb zelf aan de bel getrokken, dus ik weet dat dat niet leuk is zacht gezegd, maar ik bleef wel volop door werken.

Mijn ding is gewoon dat er veel mensen zijn die kunnen, maar niet willen, maar wel of overheidsgeld opstrijken, of lopen te jammeren.
En dat kunnen hebben de personen vaak een ander idee over dan wat de werkelijkheid is vind ik.

Ik kan bij die pipo in het filmpje de situatie vanaf mijn bank hier niet goed bekijken, maar als je al zo in de media wilt verschijnen zegt dat al wel iets mijn inziens.
Hij zou ook zijn energie kunnen steken in het zoeken van werk, geld verdienen, en een appartement huren of iets, maar goed, dat zie ik natuurlijk allemaal vanaf mijn bank hier zo.

Dat beeld wat ik heb is niet voor niks. Ik werk hard, en betaal een gods vermogen aan belastingen, en een groot deel er van geet naar kansloze figuren die kunnen maar niet willen werken,
en organisatie's die er mee bezig zijn.

Als er mensen zijn die echt wat hebben vind ik er niks mis mee dat die tijdelijk niet werken maar wel geld opstrijken wat een ander voor hen verdient heeft.
 
Bovenaan