• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Inflatie Daalt!🤡 / Wie gelooft dat oftewel hoe krankzinnig denkt men dat we werkelijk zijn?!

Ik denk dat niemand er wat op tegen heeft om "de zwakkeren" onder ons te steunen.

Tja, ik kwam dit tegen:

https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/...or-werkloos-gezin-met-3k-aan-toeslagen/190876

1748605558574.png

Dus men krijgt zonder enige tegenprestatie 3.145,55 ?
Ik denk (weet zeker) dat heel veel mensen die zich een slag om de rondte werken een lager inkomen zullen hebben dan deze mensen. En dit soort mensen krijgen het voor elkaar om flink wat schulden te maken, en ze komen er gewoon mee weg. Ik kan er niet kwaad om worden, maar hoe treurig kun je het leven leiden. Ik zou me echt doodschamen.

Maar ik verpest wel de kern van dit draadje, en dat is dat we (mogelijk) aan de vooravond staan van het instorten van een systeem. Dit soort figuren leveren dus niks bij, en kosten alleen maar geld. Gelukkig zijn het deze keer blanke/witte mensen dus nu mag ik het wel uitschrijven. Maar je heb toch geen rekenmachine nodig om te begrijpen dat je hierdoor een systeem 100% zeker onhoudbaar maakt. Dit gaat altijd fout. Het enige bijzondere is dat het nog steeds niet in elkaar is geklapt.

Absurd. Het word tijd dat we overgaan naar een bijstand systeem dat je vaste lasten betaald worden en je een vergoeding per week krijgt om van te eten. Wil je meer dan moet je ervoor werken. Het systeem wat we nu hebben moedigt niet aan om eruit te komen en te gaan werken voor je centen.
Vroeger moest je elke dag komen stempelen maar de linkse kerk vond dat zielig en via elke dag werd het wekelijks een werkbriefje inleveren naar maandelijks en vervolgens mocht je het werkbriefje ook op de post doen naar helemaal geen werkbriefje meer inleveren vandaag de dag.

Overigens is een tegenprestatie leveren wel 'verplicht' maar dat hangt af van de gemeente

Moet ik een tegenprestatie doen voor mijn bijstandsuitkering?
Met een bijstandsuitkering moet u een tegenprestatie uitvoeren als uw gemeente u hierom vraagt. Hierbij gaat het om een onbetaalde, maatschappelijk nuttige activiteit van meestal beperkte duur en omvang.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...woord/wat-is-de-tegenprestatie-in-de-bijstand

Laatst bewerkt:
Tja, ik kwam dit tegen:

https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/...or-werkloos-gezin-met-3k-aan-toeslagen/190876

Bekijk bijlage 28978

Ik denk (weet zeker) dat heel veel mensen die zich een slag om de rondte werken een lager inkomen zullen hebben dan deze mensen. En dit soort mensen krijgen het voor elkaar om flink wat schulden te maken, en ze komen er gewoon mee weg. Ik kan er niet kwaad om worden, maar hoe treurig kun je het leven leiden. Ik zou me echt doodschamen.
Ik kan er wel kwaad om worden @martin. De precieze getallen ken ik niet, maar ik denk dat we als werkenden jaarlijks toch wel zo'n €2.000-3.000 kwijt zijn aan dergelijke profiteurs.

1000062778.png
Met die geweldige welvaart kwam er ook een geweldige belastingdruk. De trend naar stijl omhoog is in dit staatje nog net niet zichtbaar😂
1000062779.jpg
Aan inkomstenbelasting en sociale premies geen gebrek, en dan hebben we het nog niet over de gemeentelijke lasten, BTW en accijnzen...
1000062780.jpg
Meer dan een kwart van de Rijksbegroting gaat op aan de sociale zekerheid, en dan komen daar nog de sociale lasten voor de gemeenten bovenop....
1000062781.png
Door de NL gemeenten werd ruim 74,7 miljard euro aan lasten begroot voor 2024. De volgende twee domeinen zijn al goed voor 41% (!) daarvan:

Sociaal domein overig (Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), jeugdhulp, maatschappelijk werk, de aanpak van huiselijk geweld en vluchtelingenopvang), en
Sociaal domein Inkomensregelingen en Participatie (bijstand, bijzondere bijstand, de IOAW, de IOAZ en de sociale werkvoorziening, en tot en met 2023 de energietoeslag).
Maar ik verpest wel de kern van dit draadje, en dat is dat we (mogelijk) aan de vooravond staan van het instorten van een systeem. Dit soort figuren leveren dus niks bij, en kosten alleen maar geld. Gelukkig zijn het deze keer blanke/witte mensen dus nu mag ik het wel uitschrijven. Maar je heb toch geen rekenmachine nodig om te begrijpen dat je hierdoor een systeem 100% zeker onhoudbaar maakt. Dit gaat altijd fout. Het enige bijzondere is dat het nog steeds niet in elkaar is geklapt.
Tja, en dat bedoelde ik ook met onze "welvaart". Die is wellicht enorm gegroeid (op de pof) maar wat is dat nog waard voor wie een half leven riant leeft en de laatste helft in vodden onder golfplaten moet doorbrengen? Onze welvaart is als het rijden in een dikke slee, met de deurwaarder er voortdurend achteraan met wielklemmen. Eens, haalt die ons in en dan is het feest🥳🎉.

Een leven lang gelukkig "op niveau 1970" had dan toch zo slecht nog niet geweest.
Ik ben toch wel heel erg voor een "omkeerknop"!😉

Ik had nog niet gereageerd in dit draadje want klagen lost meestal niks op. Maar ik word hier wel pissig van. Met hetzelfde inkomen per huishouden komen wij niet in aanmerking voor sociale huur. Dus stel je werkt beide full time, krijg je 3600 netto per maand binnen. Maar tik je nog wel 700 hypotheek en 210 vve af. Dan zit je ongeveer op hetzelfde niveau. Reken daarbij dat ik mn eigen huis moet onderhouden en het is geen vetpot meer. En natuurlijk wordt het beter naarmate ik ouder wordt, want ik heb ambitie en een carierre, en zorg ervoor geen schulden te krijgen, maar dan nog.

Laatst bewerkt:
We zijn het met elkaar eens maar toch komt er niets van de grond om dit aan te pakken?

Het verdeel en Heers functioneerd goed.

Goed voorbeeld is dat er een politieke partij wint, echter mag deze niet de minister president leveren?
Voor mij het voorbeeld dat, nadat eerder het referendum de kop is ingedrukt, onze democratie niets voorsteld.

PS. We worden nu vast wel geclasseerd als staats gevaarlijk. Onze mening op een openbaar forum verkondigen.
Dan ook nog een prepper forum😳

Geblindeerde busjes, birdies op de telefoonlijn, vreemde storingen in je mailprogramma….
😉🤪🫢

Laatst bewerkt:
We zijn het met elkaar eens maar toch komt er niets van de grond om dit aan te pakken?

Het verdeel en Heers functioneerd goed.

Goed voorbeeld is dat er een politieke partij wint, echter mag deze niet de minister president leveren?
Voor mij het voorbeeld dat, nadat eerder het referendum de kop is ingedrukt, onze democratie niets voorsteld.
@Pjotr Prep , dat machthebbers zich zo min mogelijk van het volk aantrekken, dat is van alle jaren denk ik. Het is de afgelopen tijd alleen maar verder verslechterd.

De onnozelheid, goedgelovigheid en desinteresse van de meerderheid van ons volkje is echter ook van alle jaren. De kritische interesse in de politiek zal bij 60% zo'n 10% bedragen schat ik in, en dan kan de resterende 40% zich wel voor 100% interesseren maar tegen 54% resterende onnozelheid kan die 40% niet op.

Ons landje is gewoonweg een luilekkerland voor opportunistische machtgeile politci, net zoals de EU dat is voor het Europees parlement.

Voor mij is wel duidelijk dat alleen referenda ons nog iets van invloed zouden geven, en dat de "democratie" hier deels een farce is. Een volk een stem laten uitbrengen na het hersenspoelen, heeft van een democratie maar weinig weg.

Veel valt er niet aan te veranderen denk ik. Verwijt dat niet in eerste instantie de politici want hersenafwijkingen komen voor en de gelegenheid maakt de dief. Maar verwijt het de 60%. Ons volk roept de ellende bij meerderheid over zichzelf af. Het zij zo.
PS. We worden nu vast wel geclasseerd als staats gevaarlijk. Onze mening op een openbaar forum verkondigen.
Dan ook nog een prepper forum😳

Geblindeerde busjes, birdies op de telefoonlijn, vreemde storingen in je mailprogramma….
😉🤪🫢
Haha, tja... Ik vermoed dat een objectief lezer het al gauw met ons eens is. Als er mensen het belang van Nederland voor ogen hebben, dan zijn wij het wel denk ik.

Ik denk dat velen in staatsdienst ook zo hun eigen gedachten hebben, maar dat druk van bovenaf nu eenmaal "beperkingen oplegt".

In de oorlog bleven vele burgemeesters, politiemensen en andere ambtenaren ook in functie. Vertrek, en er komt iets slechters voor terug, speelde daar ook, naast een behoud van inkomsten natuurlijk.
Of ze allemaal volgzaam het nieuwe baasje volgden, dat waag ik toch wel te betwijfelen.😉
Zo, zal de situatie ook nu wel zijn...

Trouwens, haha, wat die opvang van "oorlogsvluchtelingen" betreft, is het nu toch wel "in heel veel Europese landen oorlog". Misbruik, en wij zijn de misbruikten. Een beetje meer inflatie kan er nog wel bij, om alle onzin te bekostigen

Uit het NRC:

Hoe een Oekraïens paspoort een ticket kan zijn voor leefgeld en werkvergunning​

Behalve Oekraïners die de oorlog ontvlucht zijn, komen er steeds meer Roma naar de crisisnoodopvang in Heerenveen – niet per se vanuit Oekraïne.
Steeds meer Oekraïners die zich als oorlogsvluchteling in Nederland melden voor opvang, komen niet vanuit Oekraïne, maar vanuit Duitsland, Polen, Roemenië, Hongarije, België en Zweden. Dat blijkt uit een rondgang van NRC langs gemeenten met een crisisnoodopvang.
Een aantal gemeenten vermoedt volgens het ministerie dat er ontheemden zijn die in meerdere lidstaten, waaronder Nederland, tijdelijke bescherming genieten en leefgeld ontvangen.

Haha, zigeuners uit Roemenië die bij ons en nog wat andere landen simultaan leefgeld ontvangen. Het kan kennelijk, waarom ook niet? Des te eerder is de zooi hier naar de kloten, en dat is toch wel waarop verwoed wordt aangestuurd. Dat moet wel zo zijn want anders kan ik het niet verklaren. Voor wie is het interessant, een Europa als ... kolonie?

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Terug
Bovenaan