We zijn het met elkaar eens maar toch komt er niets van de grond om dit aan te pakken?
Het verdeel en Heers functioneerd goed.
Goed voorbeeld is dat er een politieke partij wint, echter mag deze niet de minister president leveren?
Voor mij het voorbeeld dat, nadat eerder het referendum de kop is ingedrukt, onze democratie niets voorsteld.
@Pjotr Prep , dat machthebbers zich zo min mogelijk van het volk aantrekken, dat is van alle jaren denk ik. Het is de afgelopen tijd alleen maar verder verslechterd.
De onnozelheid, goedgelovigheid en desinteresse van de meerderheid van ons volkje is echter ook van alle jaren. De kritische interesse in de politiek zal bij 60% zo'n 10% bedragen schat ik in, en dan kan de resterende 40% zich wel voor 100% interesseren maar tegen 54% resterende onnozelheid kan die 40% niet op.
Ons landje is gewoonweg een luilekkerland voor opportunistische machtgeile politci, net zoals de EU dat is voor het Europees parlement.
Voor mij is wel duidelijk dat alleen referenda ons nog iets van invloed zouden geven, en dat de "democratie" hier deels een farce is. Een volk een stem laten uitbrengen na het hersenspoelen, heeft van een democratie maar weinig weg.
Veel valt er niet aan te veranderen denk ik. Verwijt dat niet in eerste instantie de politici want hersenafwijkingen komen voor en de gelegenheid maakt de dief. Maar verwijt het de 60%. Ons volk roept de ellende bij meerderheid over zichzelf af. Het zij zo.
PS. We worden nu vast wel geclasseerd als staats gevaarlijk. Onze mening op een openbaar forum verkondigen.
Dan ook nog een prepper forum
Geblindeerde busjes, birdies op de telefoonlijn, vreemde storingen in je mailprogramma….

Haha, tja... Ik vermoed dat een objectief lezer het al gauw met ons eens is. Als er mensen het belang van Nederland voor ogen hebben, dan zijn wij het wel denk ik.
Ik denk dat velen in staatsdienst ook zo hun eigen gedachten hebben, maar dat druk van bovenaf nu eenmaal "beperkingen oplegt".
In de oorlog bleven vele burgemeesters, politiemensen en andere ambtenaren ook in functie. Vertrek, en er komt iets slechters voor terug, speelde daar ook, naast een behoud van inkomsten natuurlijk.
Of ze allemaal volgzaam het nieuwe baasje volgden, dat waag ik toch wel te betwijfelen.

Zo, zal de situatie ook nu wel zijn...