• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

joepmeloen

Prepper goeroe
Probeer het uit zou ik zeggen.
Er was overigens ooit op dit forum of het oude, iemand die een bedrijf wilde starten in het bouwen van schuilkelders.
Nooit meer wat van gehoord overigens. Anders dan in de USA denkt men hier blijkbaar anders. Daar is het gewoon een bedrijfstak. Overigens heeft een kelder pas zin als je meer dan 6m boven nap woont. Met een kelder die minimaal 2m dieper gaat heb je nog wat speelruimte t.a.v. wateroverlast.
Hoewel een luchtdichte betonnen doos uiteindelijk wel weer gaat drijven......

Maar als je bedenkt dat in Duitsland de duitsers wel veel schuilkelders en hochbunkers bouwden, die er nog steeds staan, dan kan je je inderdaad afvragen wie er beter voor zijn/haar volk zorgt/zorgde.
Ook Zwitserland heeft een andere insteek (gehad ?) daar was het verplicht om bij nieuwbouw dan wel renovatie een schuilkelder te integreren.
Maar bodemstructuur blijft natuurlijk wel een dingetje.

Edit2:
Heb je tijd voor fun?
Zoek op funda dan eens op de extra's schuilkelder of bunker. Altijd leuk en leerzaam om te zien hoe men een oude bunker hergebruikt heeft of hoe de "upper class" een schuilkelder heeft laten bouwen.
Voor de meeste van ons, denk ik, onbereikbaar qua prijs.

Voor hooggrondwater is er verankering, daarnaast kun je als je hem in de tuin een schuur er oplaten bouwen, dit is dan meteen je ingang, of eventueel een aanbouw, zodat er meer gewicht op het geheel is, in princiepe miet het voldoende zijn met een verankering.

Hebben jullie hier wel eens aangedacht;
Legoblok-beton-160x80x80. Kost +/- 100 per stuk wel
Prijziger dan op locatie laten gieten of prefappen en je hebt natuurlijk kieren.
Maar voor bovengronds of alleen al de straat te blokeren tegen light tanks :)
 

wildemossel

Diehard Prepper
Hoewel het hier op een "bunkerforum" begint te lijken, lees dit ( denk er wel aan dat deze link keiharde EU propaganda is);

https://ec.europa.eu/info/strategy/...-fit-digital-age/european-digital-identity_nl

De EU wil dus een bewijs waarin (bij voorkeur) 'al je gegevens staan en dus controleren:
Je identiteit
Je burgerservicenummer
Je medische gegevens
Je bankrekening
Welke boodschappen je doet
En liefst ook nog een CO2 quotum

En je hoort er helemaal niets over..........
Vreemd o_O:(
 

logan1202

Prepper goeroe
Het is niet de eerste wet die ze er zonder enige ophef doorheen geduwd hebben. Als je ze niet nauwlettend volgt heb je opeens te maken met regels waar je niet weet waar ze vandaan komen. En aangezien de meeste mensen alleen maar naar VI en shownieuws kijken kunnen ze doen wat ze willen.
 
G

gebruiker 3367

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoewel het hier op een "bunkerforum" begint te lijken, lees dit ( denk er wel aan dat deze link keiharde EU propaganda is);

https://ec.europa.eu/info/strategy/...-fit-digital-age/european-digital-identity_nl

De EU wil dus een bewijs waarin (bij voorkeur) 'al je gegevens staan en dus controleren:
Je identiteit
Je burgerservicenummer
Je medische gegevens
Je bankrekening
Welke boodschappen je doet
En liefst ook nog een CO2 quotum

En je hoort er helemaal niets over..........
Vreemd o_O:(

Dat is de financiële hervorming die ze samen met de Green Economy willen invoeren (Agenda 2030). Diverse economen waarschuwen er al een tijdje voor hoe groot de overheidscontrole wordt met zo’n digital identity en digital currency.

Contant geld is straks verleden tijd, dus je kunt niets meer onder de radar kopen. De overheid weet straks dus precies wat voor een preps je in huis hebt. Bijkomend voordeel is dat het bijzonder lastig wordt op de zwarte markt te handelen en mogelijk gaat de war on drugs eindelijk het gewenste resultaat opleveren? Evenals andere frauduleuze praktijken. Niet voor niets dat crypto nu hevig geboycot wordt en de koers enorm is gedaald. Dat moeten ze nog even uitfaseren, want elke vorm van geld uitgeven zonder dat de overheid er weet van heeft past niet meer in de maatschappij straks. Internationaal kredietsysteem.

In Oekraïne hebben ze er een pilot mee gedraaid. Wel met de optie om je transacties anoniem te houden, maar die optie zal op den duur wel verdwijnen.

Zo kan de overheid straks precies zien waar je bent, hoeveel je uitgeeft en of het in de nieuwe groene economie past. Eet je teveel vlees, fastfood of broeikas groentes? Gebruik je je diesel auto teveel? Koop je teveel nutteloze troep of plastic? Foei, dat is slecht voor het klimaat, boete voor jouw digitale portemonnee. Meer dan twee glazen alcohol in het café genuttigd? Foei, slecht voor je gezondheid, dat kost het zorgsysteem geld, we blokkeren jouw account tot morgenochtend. Reis je teveel met het vliegtuig? Helaas, voor u geen transacties bij vliegtuig maatschappijen meer, u zit aan uw Co2 uitstoot limiet? Toch op vakantie? Dan zult u toch echt een maand geen vlees moeten eten of de auto laten staan, tsjah, het is of het een of het ander.

Enzovoorts. Ik vind het een verontrustend iets waar we naartoe gaan. Kapitalisme is als slecht bestempeld, dus gaan we toe naar een systeem a la China.

Meer over e-hryvnia:
https://www.kyivpost.com/business/e-hryvnia.html
 

logan1202

Prepper goeroe
Er zijn ook nog landen waar alles wat je hierboven op noemt eeuwen ver weg is. En sommige zijn niet eens zo ver weg. Het kon dan hier wel eens op Rusland gaan lijken, waar iedereen die wat geleerd heeft zijn biezen naar het buitenland pakt.
 
G

gebruiker 3367

Gast
De bovenstaande discussies maken wat mij betreft, ik voor mijn veiligheid niet kan vertrouwen, afhankelijk wil zijn, of onderworpen wil zijn aan "de" overheid.

Daar bereid ik me dan ook op voor.

Amen.
 

Henk88

Diehard Prepper
Het is een beetje tegenstrijdig want intuïtief wil je weinig overheidsbemoeienis. Immers dan kun je lekker je gang gaan en dingen doen zoals jij het wilt. Echter de realiteit is dat de meeste mensen deze vrijheid niet aankunnen. Een goed voorbeeld hiervan is de coronacrisis, als iedereen zijn of haar gezonde verstand had gebruikt, afstand hield en handen zou wassen dan waren lockdowns niet nodig geweest.

Echter het blijkt dat de gemiddelde mens niet in staat is om logische en praktische regels op te volgen om te voorkomen dat een virus zich verspreid. Hetzelfde geldt voor klimaatverandering. Het is geen ramp om een stukje vlees te eten of een keertje te vliegen maar wel met mate. Het is echter duidelijk dat mensen zonder regels geen maat kunnen houden met alle gevolgen van dien. De ironie is dus dat een overheid die strenge regels hanteert en meer controle uitoefent om te zorgen dat mensen duurzaam leven klimaatverandering tegengaat en uiteindelijk kan zorgen dat jouw overlevingskansen beter zijn.
 

logan1202

Prepper goeroe
De ironie is dat wij strenge regels krijgen om de wereld te redden. 80% van het plastic in de oceaan komt uit Azie. niet van ons.
Wij moeten gescheiden afval afgeven terwijl het grootste deel van de wereld het gewoon ter plekke verbrand. plastic en al.
Wij moeten aan de elektro auto, maar alle ouwe troep rijd nog 100 jaar in Afrika.
Het Amerikaanse leger verbruikt evenveel brandstof per dag als Finland. Hoezo moeten wij CO2 neutraal worden?
Wij mogen niet meer vliegen maar zelf vliegen ze overal naar toe. Zelfs naar een klimaat-top.
En waarom bepaald de EU hoeveel watt mijn stofzuiger mag zijn? Voor het stroomverbruik? Terwijl de zonnepanelen uitschakelen als er eindelijk zon is.
Ik denk dat het ook wel goed komt met een stuk minder regels.
 

Ray

SHTF Expert
Hoewel het hier op een "bunkerforum" begint te lijken, lees dit ( denk er wel aan dat deze link keiharde EU propaganda is);

https://ec.europa.eu/info/strategy/...-fit-digital-age/european-digital-identity_nl

De EU wil dus een bewijs waarin (bij voorkeur) 'al je gegevens staan en dus controleren:
Je identiteit
Je burgerservicenummer
Je medische gegevens
Je bankrekening
Welke boodschappen je doet
En liefst ook nog een CO2 quotum

En je hoort er helemaal niets over..........
Vreemd o_O:(

Dat is idd weer ontopic :)

Het speelde in de week voordat de oorlog in Oekraine uitbarstte en was goed in het nieuws hoor, inclusief NOS journaal en alle bekende nieuwssites zoals hier op Nu.nl: https://www.nu.nl/tech/6185389/zorgen-over-europese-digitale-identiteit-dit-weten-we-er-nu-over.html

Hoe kijk je aan tegen het inloggen bij allerlei diensten met je Facebook of Google account? Die doen hun best om deze functie te vervullen en ik vertrouw dergelijke commerciele haaien al helemaal niet met mijn gegevens.

Eigenlijk zou iedereen naast een email ook gewoon een databaseje in eigen beheer moeten kunnen hebben waar je toegang tot bepaalde gegevens in eigen beheer hebt voor de diverse instanties en clubjes waar je bij wil. Mijn huisarts en ziekenhuizen waar ik met evt. met spoed beland mogen mijn medische gegeven wel inzien, maar de belastingdienst hoeft dat niet.
 

Henk88

Diehard Prepper
De ironie is dat wij strenge regels krijgen om de wereld te redden. 80% van het plastic in de oceaan komt uit Azie. niet van ons.
Wij moeten gescheiden afval afgeven terwijl het grootste deel van de wereld het gewoon ter plekke verbrand. plastic en al.
Wij moeten aan de elektro auto, maar alle ouwe troep rijd nog 100 jaar in Afrika.
Het Amerikaanse leger verbruikt evenveel brandstof per dag als Finland. Hoezo moeten wij CO2 neutraal worden?
Wij mogen niet meer vliegen maar zelf vliegen ze overal naar toe. Zelfs naar een klimaat-top.
En waarom bepaald de EU hoeveel watt mijn stofzuiger mag zijn? Voor het stroomverbruik? Terwijl de zonnepanelen uitschakelen als er eindelijk zon is.
Ik denk dat het ook wel goed komt met een stuk minder regels.
We hebben nu een aantal jaar een regelarme liberale overheid die liever toekijkt dan ingrijpt. Je hoeft maar een willekeurige nieuwswebsite te bekijken om te zien welke vruchten we daarvan plukken. Het onderwijs is een bende, politie en justitie kampen met achterstanden, de huizenmarkt en arbeidsmarkt zijn oververhit, de zorg is overbelast en zo zijn er nog zat voorbeelden te vinden. En je bevestigd het zelf al, in landen waar nog minder milieuregels zijn dan in Nederland zoals Azië of Noord-Amerika maken ze nog een grotere puinhoop van het milieu. En jij wilt nog minder regeltjes? :p

Natuurlijk is het frustrerend dat als je over gezond verstand beschikt dat je je aan allerlei regeltjes moet houden omdat de massa niet genoeg verstand heeft. En natuurlijk is het frustrerend dat als wij ons aan strenge regels houden ze in China alsnog het gif zo in een rivier kieperen. Maar dat mag allebei geen excuus zijn om dan maar te zeggen nou dan kunnen we in Europa ook wel zonder regels de natuur nog harder kapot maken. De klimaatcrisis neemt zulke ernstige vormen aan dat zelfs mensen die nu al bejaard zijn nog bijzondere natuurrampen kunnen gaan meemaken. Het lijkt me dan ook moreel en praktisch gezien verantwoord om een bijdrage te leveren aan het milieu. Vermoedelijk maakt het geen groot verschil en vermoedelijk zal klimaatverandering toch wel doorzetten maar er al is al genoeg cynisme, het is beter om een positieve bijdrage te leveren. Daarnaast gaan die landen die jij noemt het vanzelf merken hoor. Die auto's gaan geen 100 jaar meer rijden in Afrika, binnen 50 jaar is het grootste deel van Afrika een onbewoonbare woestijn om maar wat te noemen.
 

logan1202

Prepper goeroe
Natuurlijk moeten er met zoveel mensen regels en wetten zijn. Maar dat wil niet zeggen dat alle wetten en regels goed zijn.
1 voorbeeld. Het rietje. Mag niet meer van plastic. maar wordt wel verpakt in plastic. En die papieren dingen zijn nog slechter ook.
 
G

gebruiker 3367

Gast
Natuurlijk moeten er met zoveel mensen regels en wetten zijn. Maar dat wil niet zeggen dat alle wetten en regels goed zijn.
1 voorbeeld. Het rietje. Mag niet meer van plastic. maar wordt wel verpakt in plastic. En die papieren dingen zijn nog slechter ook.

Het is een reductie van plastic, dus een heeeeeel klein stapje in de goede richting. Als je het rietje niet in plastic zou verpakken dan is de kans groot dat deze binnen no-time smerig wordt bij het vervoeren. Aangeraakt door de vakken vuller met zijn vieze vingers enz. Dat wil je liever niet in je mond stoppen.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat de consument allerlei minuscule aanpassingen moet doen en een schuldgevoel wordt aangepraat, terwijl er ondertussen op veel grotere schaal vervuiling door grote multinationals plaats vind en die nauwelijks door de overheid worden aangepakt.

Als de overheid echt iets zouden willen doen voor het milieu dan moet je doorpakken met een fikse belasting op vlees, vis, eieren, zuivel, broeikas groentes. Maar alles draait op geld. De overheid voert geen goed beleid in, omdat ze dan de enorme donaties uit de vlees en zuivelindustrie kwijt raken. Consumenten zullen pas stoppen met overmatig consumeren, wanneer hun portemonnee hard geraakt wordt. Dat zal de overheid ook niet willen doen, want dan verliezen ze aan populariteit en hun machtspositie. Dus zolang politiek vooral draait om geld en populariteit (mooi voorbeeld was de Hugo mondkapjes deal), dan zullen onze politieke leiders geen degelijk beleid voeren.

Daar heb je eerlijkheid, objectiviteit en transparantie voor nodig. Mensen hebben leiding nodig, dat zeker. Maar leadership is een term wat veelal verward wordt met macht en autoritair beleid. Naar mijn mening zijn de echte leadership skills ver te zoeken bij de meeste ouders, managers en politieke leiders.
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:

Drenthe heeft momenteel dagelijks 1-2 aanvallen van wolven veel inderdaad op groot vee als koeien en pony's. Veel schapen staan al op stal ipv op de hooilanden om de boel netjes te begrazen en te bemesten. Meer en meer mensen houden ook op met vee. DA had ik vandaag langs (niet ivm wolf trouwens), die heeft zeker 3x per week dieren te euthanaseren/behandelen door wolvenaanvallen.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het nu de wolf of de mens.

Beslist niet lezen als je te gevoelig bent.

Voor mijn gevoel is de wolf een seriemoordenaar, hij dood veel meer dieren dan hij op kan en neemt van elk gedood dier een deel en dan is de volgende aan de beurt.
Rond om ons worden dieren op een wrede manier vermoord door de wolven.

Vermoedelijk zijn koeien een pony aangevallen door de wolven.
https://www.ad.nl/binnenland/wolf-doodt-vermoedelijk-voor-het-eerst-in-nederland-een-koe-drie-andere-koeien-gewond~a76e7139/?referrer=https://www.google.com/
Eén koe heeft de slachting niet overleefd. De drie andere koeien raakten gewond. Wat er precies is gebeurd, moet onderzoek nog uitwijzen. De koe die is overleden, is zeker tien keer gebeten. Toen de twee op de plaats delict kwamen, hingen de ingewanden uit het dode dier.
Ook lijken nu koeien de beurt te zijn, worden gebeten en gedood, kan de regering ons garanderen dat hij burgers niet aanvalt, dood, of een kind wat word verscheurd die rustig ergens speelt.


Geleerden zeggen al dat de mogelijkheid bestaat dat hij de mens niet meer als een gevaar ziet, want wenen is haast vanzelfsprekend met zoveel inwoners in het kleine overvol landje, die ook van de natuur wil genieten en vertoeven.
En ze lopen nu ook als tussen de mensen door en woonwijken.
Kan je nog echt veilig je hondje avonds in het donker je hondje uitlaten?????
of morgens vroeg.
Of de kinderen moeten op de fiets naar school in het donker.


Het is haast niet meer de vraag of de wolf een volwassenen dood een kind verscheurt maar wanneer.

Ik vind wolven sinds kort onbegrijpelijk zo onnatuurlijk, ik snap er niets.


En moet je kijken als ze een dier hebben gedood en ze zijn allemaal heel hongerig de delen niet verdraagzaam de buit nee ze grauwen bijten en vliegen elkaar aan, wat een gedrag naar elkaar toe het lijken wel mensen.

Waar van de bekende uitspraak Ike ike en de rest kan stikken.

En niet omdat hij jarig is maar om de vreterij.

Heel vroeger had je nog schatten van mensen.

Nu alleen nog via onze forums kan je het nog treffen.
 

drent

Diehard Prepper
Drenthe heeft momenteel dagelijks 1-2 aanvallen van wolven veel inderdaad op groot vee als koeien en pony's. Veel schapen staan al op stal ipv op de hooilanden om de boel netjes te begrazen en te bemesten. Meer en meer mensen houden ook op met vee. DA had ik vandaag langs (niet ivm wolf trouwens), die heeft zeker 3x per week dieren te euthanaseren/behandelen door wolvenaanvallen.
 
Bovenaan