• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De superrijken bereiden zich massaal voor op een Bug-Out

RonDoe

Senior Prepper
@joepmeloen : De groep rijken die jij omschrijft (cursusje Krav Maga en vuurwapens binnen handbereik) is wellicht kleiner dan je denkt. Wanneer je je een beetje in de doelgroep verdiept zie je inderdaad veel geld, ruimvallende Hawaï-shirts en vooral veel broeken met een rekbare tailleband. Het goede leven eist vrij snel zijn tol in de vorm van meer kilo's en minder conditie. Nu maakt dat voor een hoop van hen niet zo veel uit omdat ze zich altijd nog per golfkarretje kunnen verplaatsen. De rijken denken net als het overgrote deel van de wereldbevolking: alle rampspoed zal wel loslopen, dus ze bereiden zich net zo goed (of slecht) voor als het grootste deel van de mensheid...leuk als je 5 motoren of auto's in je garage hebt staan, maar wanneer je nog geen extra jerrycannetje brandstof in diezelfde garage hebt staan houdt het vrij snel op.
In mijn optiek heeft een geoefende hiker met een goedgevulde rugzak niet veel minder kans als een van die rijken, laat staan een redelijk goed voorbereide prepper.
 

Preppertt

Senior Prepper
Ik denk dat je de "oude" groep rijke nu over een kam scheert met de "nieuwe" rijke. Ik zit tegenwoordig vrij dicht bij het vuur (niet letterlijk natuurlijk) maar ik weet wel wat er speelt in een vrij grote groep rijke millenials (25 - 35 jaar) die vrij goed boeren via het internet. Deze groep is veel bezig met fysiek fit zijn, goed eten (veelal ook biologisch en eigen moestuinen, want is hip) en deze zijn echt wel voorbereid of fysiek mindere tijden.

Hier nog een interview van een aantal jaren geleden met 0.a. Robert Kiyosaki, schrijver en investeerder en Mike Malloney (wellicht bekend hier vanwege de goudmarkt) over preppen. Deze gasten zijn dan wel wat ouder, maar behoren financieel toch zeker tot de "rijken".

 

joepmeloen

Prepper goeroe
@RonDoe

Het punt is dat niet iedereen prept, rijk of arm maakt dan niet uit en heeft iedereen net zoveel honger.
De rijke die wel prept heeft het wel veel makkelijker met materiaal kopen. En wellicht als rijke heb je ook een ander / breder netwerk voor bijvoorbeeld zwartemarktspullen zoals die vuurwapens...
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het punt is dat niet iedereen prept, rijk of arm maakt dan niet uit en heeft iedereen net zoveel honger.
De rijke die wel prept heeft het wel veel makkelijker met materiaal kopen.
Jah, duh...daar heeft de rijke dan ook hard voor geleerd en gewerkt(en soms een beetje geluk gehad) Dus...als je zelf ook zo'n rijke wilt worden, leer, leer door, zoek een goede baan, zoek goede investeringen.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Jah, duh...daar heeft de rijke dan ook hard voor geleerd en gewerkt(en soms een beetje geluk gehad) Dus...als je zelf ook zo'n rijke wilt worden, leer, leer door, zoek een goede baan, zoek goede investeringen.

Wie zegt dat ik niet al rijk ben, geen goede baan heb of niet doorgeleerd heb...
Misschien heb ik 8 jaar terug misschien wel voor 50 euro 1000 bitcoins gekocht..oops
 
L

LadyPrepper

Gast
Goed punt. Maar...
Rijk zijn geeft gewoon heel veel meer mogelijkheden in de zin van materieel kopen en daar vallen vuurwapens ook onder. Fysiek zullen de rijken het misschien zwaar krijgen, maar het is nu heel hip om als rijke te sporten, men wil immers lang van de centen genieten, personel trainer en wat al niet meer. Cursesje krav maga, doen ze even, toch geld zat, ach doe er maar meteen twee ;-).
Een motor is wel handig om mee weg te komen. Hop even op rijles en koop meteen vijf motoren en een kogelwerend pak... vergis je niet in rijken.
Interessante discussie. Ik ben niet superrijk maar behoor wel tot de groep "vermogenden". Dat is totaal niet in de orde van grote van mensen met miljarden maar ook met een paar nullen minder qua vermogen, zit ik toch snel op vele malen "Jan modaal". Geld maakt het idd makkelijker om goede spullen te kopen (ons gezin' motto is letterlijk "aan de spullen zal het niet liggen") en om meerdere BOL's te hebben, in binnen en buitenland. Betekent dat een hogere kans op overleven ? Ach.. een zwerver is gewend om niets te hebben terwijl ik toch echt een prinses op de erwt ben. Ik ben daar ook realistisch in; geld kun je niet eten en honger hebben we uiteindelijk allemaal. Geld is dus alleen in de voorbereiding een voordeel, daarna eigenlijk niet meer.
 
L

LadyPrepper

Gast
@RonDoe

Het punt is dat niet iedereen prept, rijk of arm maakt dan niet uit en heeft iedereen net zoveel honger.
De rijke die wel prept heeft het wel veel makkelijker met materiaal kopen. En wellicht als rijke heb je ook een ander / breder netwerk voor bijvoorbeeld zwartemarktspullen zoals die vuurwapens...
Mwah.. dat vuurwapens verhaal herken ik totaal niet. Met geld koop je beveiliging maar zeker in NL ga je je vingers niet branden aan illegale vuurwapens. Het Personal trainer/zelf defense lessen klopt wel maar preppen heeft volgens mij meer te maken met hoe je in het leven staat dan je bankrekening. Daarbij moet je ook nog eens onderscheid maken tussen oud en nieuw geld; oud geld pot het op en kan het niet zelf verdienen (en zal dus ook geen geld uitgeven aan prep activiteiten), nieuw geld is juist meer van de gadgets en uitgeven dus als die preppen, doen ze het wel met de beste materialen.
 

AWOL

Prepper goeroe
@LadyPrepper een tijdje terug meldde iemand hier (kan het niet meer vinden, een ander misschien wel) een service waarbij je voor een flink bedrag in noodgevallen gebruik kon maken van een evacuatie dienst als je ernstig in de problemen komt, denk aan ex-militairen, helikopters en dergelijke die je waar ook terw ereld komen ontzetten cq evacueren. Ook een optie voor vermogenden maar onbereikbaar voor de gewone man.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
@LadyPrepper een tijdje terug meldde iemand hier (kan het niet meer vinden, een ander misschien wel) een service waarbij je voor een flink bedrag in noodgevallen gebruik kon maken van een evacuatie dienst als je ernstig in de problemen komt, denk aan ex-militairen, helikopters en dergelijke die je waar ook terw ereld komen ontzetten cq evacueren. Ook een optie voor vermogenden maar onbereikbaar voor de gewone man.

Klopt Global rescue was dat

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/global-rescue-abonnement.2809/#post-51334
 
L

LadyPrepper

Gast
Link werkt niet maar ik heb het gegoogeld en is een verzekering (reis) met een extra service erbij. Ik ga me er thuis wat beter in verdiepen. Thnx!
 

Ray

SHTF Expert
Link werkt niet maar ik heb het gegoogeld en is een verzekering (reis) met een extra service erbij. Ik ga me er thuis wat beter in verdiepen. Thnx!
Apart, link naar het topic werkt hier en de link naar Global Rescue in dat topic.
Maar ach, gewoon globalrescue.com in tikken werkt ook. :)
 
L

LadyPrepper

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Apart, link naar het topic werkt hier en de link naar Global Rescue in dat topic.
Maar ach, gewoon globalrescue.com in tikken werkt ook. :)
Ja, found iT! Google is Ur best friend ! Het gaat om medische evacuatie naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Op zich fijn maar voegt mijnsinziens niets toe aan de verzekeringen die wij nu al hebben. Daarbij in geval van een wereld die instort, valt er weinig medisch te evacueren. Mocht dat wel nog kunnen dan beschikken we over voldoende middelen om dat ter plekke te regelen.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ja, found iT! Google is Ur best friend ! Het gaat om medische evacuatie naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Op zich fijn maar voegt mijnsinziens niets toe aan de verzekeringen die wij nu al hebben. Daarbij in geval van een wereld die instort, valt er weinig medisch te evacueren. Mocht dat wel nog kunnen dan beschikken we over voldoende middelen om dat ter plekke te regelen.

Nee, zij doen meer dan dat: lees op deze link bijvoorbeeld dat zij ook een "sociale onrust" dienst bieden:
https://globalrescue.com/personal/travelservices.html


Security Extraction
If you are faced with a security emergency, natural disaster, terrorist attack, government ordered evacuation, or civil unrest while travelling, our teams of military special operations veterans will get you to safety and bring you home.
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik trainde wel af en toe PMC ers, en ja voor die jongens zijn er soms leuke opdrachten voor de extreem rijken van deze wereld. Ik ben ermee gestopt.
 
Bovenaan