• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De superrijken bereiden zich massaal voor op een Bug-Out

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ja inderdaad!
Maar in plaats van te verhuizen naar hongarije of zweden, zou ik liever iets soortgelijks in de buurt hebben. Maar wat zijn geschikte plaatsen om te wonen?

Misschien iets voor een nieuw Topic, het samenstellen van een lijst met potentiële locaties:rolleyes:
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Bunkers zijn in trek (van FB):
Ik zag er weer één lopen bij Arendsdorp, in zijn camopak.
Dat word dus donderdag ochtend de gemeente bellen om het dichtgemetseld te krijgen, ordinaire nep archeologen.

Iemand van hier ?
In reactie viel het woord prepper ...
 

Fitsein

Survivor

Ray

SHTF Expert
Verreweg de meesten zijn niet 'stinkend rijk' hier en willen precies hetzelfde.
Compleet logischer als dit kan het niet, ieder levend organisme wil niet dood en doet er alles aan dat te voorkomen.

Blijft het feit waarom deze discussie. Simpel. Als zij het ook doen zijn wij niet gek dat we hetzelfde willen.
 
D

Deleted member 101

Gast
Bij 'preppen' denk je waarschijnlijk aan wat wereldvreemde mensen die met een aluminiumhoedje op zich voorbereiden op het einde der tijden. Maar in Amerika zijn ook de rijksten aan het 'preppen' - afkomstig van het woord preparation - geslagen. De elite bereidt zich voor op de revolutie van 'de gewone man'.

http://www.ad.nl/lifestyle/rijke-amerikanen-bereiden-zich-voor-op-einde-van-wereld~a94de273/

Als ik het niet dacht, ik ben niet gek al voldoe ik wel aan enkele punten die genoemd worden; Neen, niet aluminium hoedje ook niet rijk.
Ben eigenlijk wel blij met dit soort berichten, kan ik toch voorzichtig kennissen op preppen attenderen.
Ik hoor het ze al zeggen, geen geld voor, is voor de rijken. Maar zeg dan natuurlijk niet "dat ik er ook één ben" (prepper, niet rijk).
Weten je dan wel te vinden bij een ramp.
Weet u trouwens dat onze koninklijke familie ook diverse adresjes heeft (Griekenland, Argentinië), en misschien nog wel een schuilplaats dichtbij.

Maar in de eerst instantie wordt er gesproken dat men prept voor een revolutie in de VS.
Dit is natuurlijk een eersteklas smoes, want wij 'de gewone man' gaan rellen en dan hoef je niet te preppen je gaat dan een revolutie ontketenen. Dus laat die rijken maar mooi preppen als het zover is grijpen we gewoon alles van de rijken. Een geruststellende gedachten om niet te preppen.
Die rijken zijn zo gek nog niet:)

En op dit moment zij er op het artikel 58 reacties en niet 1 die zegt, ik ga ook maar preppen, ze bevestigen zelfs wat er indirect in het artikel staat. Preppen in niet voor de gewone man.
 

petroman

SHTF Expert
Dit is al een gouwe oude.
Laatste wat ik daar van gezien heb was dat ie nog lang niet klaar was. Want er waren (zijn ?) niet zo veel steenrijke amerikanen die dus daarvoor gaan betalen.
 

petroman

SHTF Expert
Wel goede marketing want vandaag stond een identiek stukkie in de krant.
Met name dat mensen uit de IT hoek, met geld natuurlijk, bang zijn voor oproer van "Jan met de pet". Er is er ook één die dan naar Nieuw Zeeland vliegt, volgens mij vergeet ie dan gemakshalve dat als je honger hebt, het niet uitmaakt waar je woont.
 

Kevin Fox

Survivor
Het degoutante aan dit alles is volgens mij dat ze nog met de miserie die ze hebben gecreëerd wegkomen. Want tenslotte zijn zij het wel die de economische belangen hebben, deze sturen, het verschil kunnen maken in klimaatopwarming etc.
Maar sommigen onder hen merken blijkbaar dat dit catastrofale gevolgen heeft en proberen er onderuit te muizen...
Best wel onrechtvaardig want de gewone man maakt geen schijn van kans tegen iets waar hij niet voor verantwoordelijk is....
 

RonDoe

Senior Prepper
Laat ik voorop stellen dat ik best wel geloof in de opwarming van de aarde, het feit dat er een steeds verdergaande kloof komt tussen arm en rijk, dat ooit de wereldeconomie instort en ik geloof ook nog wel in alle andere doemscenario's. De pest is alleen dat ik helaas niet weet wanneer een en ander gaat plaatsvinden (want dan zou ik er ook superrijk van worden) en dus probeer ik me er ook niet dagelijks druk over te maken. Ik denk dat ik, binnen mijn voorstellingsvermogen van wat ik denk dat er redelijkerwijs zou kunnen gebeuren, zo maximaal mogelijk ben voorbereid.
Kijk, als ik geld en middelen genoeg had vertrok ik naar een van de duizenden onbewoonde eilandjes ten oosten van Australië waar je zoet water hebt en een vruchtbaar klimaat. Ik heb daar dus niet de middelen en het geld voor en zoals @Pr3pper aangeeft vind ik een regio met voldoende natuurbos en zoet water en dat bovendien (heel) dun bevolkt is een heel goede keuze. Ik zal niet steeds mijn eigen gebied promoten (dan denken jullie misschien ook: daar heb je hem weer), maar iets ten zuiden van waar ik woon heb je zulke gebieden wel. Als ik niet zat waar ik nu zit zou dat mijn eerste keus zijn!

Superrijken zijn superrijk omdat ze òf een continue stroom van zeer royale inkomsten hebben òf omdat ze weinig van hun vermogen uitgeven. Fijn voor ze, maar ik vind onszelf absoluut niet minder goed voorbereid. Ook de 'gewone man' kan zoiets voor elkaar krijgen als je er tenminste voldoende moeite voor wilt doen, denk ik wel eens al moet je natuurlijk wel over enige financiën beschikken.
 

Roel

Mankinds only hope
Als de rijken geen gas, water en licht meer hebben èn het voedsel is op wil ik nog wel eens zien hoe ze van hun dan waardeloze geld een fijne stamppot gaan maken of een roerei....
Slimme mensen zorgen dat ze een grote kennis hebben. Dat ze een aardige voorraad hebben. En vooral een groep mensen waar je van op aan kunt.
Daar zul je meer aan hebben dan aan een luxe bunker ergens in the middle of nowhere.
 

petroman

SHTF Expert
Beetje hypokroiet is dit alles wel. Asl jij en ik veul geld zouden hebben dan kochten we een mooie bol, zat onze kelder vol met eten, drinken, gear.
O ja en we hebben dan ook een mooie snelle, bov, boc, bob etc.

Over hoe je aan het geld komt en wie verantwoordelijk is voor wat is leuk voor bij het kampvuur (?) maar verder niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

RonDoe

Senior Prepper
Wat mij opvalt is dat menigeen denkt dat de (super)rijken overal onderuit kunnen komen en dat hen door hun rijkdom niets kan overkomen. Vaak wordt gedacht dat het de gewone man is die steeds de pisang is. Nu ben ik buitengewoon geïnteresseerd in alle aspecten van de tweede wereldoorlog, ik heb er meters boeken van (en dan niet van die romans waar een eenvoudig soldaat gedurende de oorlog generaal wordt zonder dat-ie een schram oploopt en aan het eind trouwt met een filmster).
Wanneer ik ooggetuigenverslagen lees van overlevenden van de holocaust dan valt het mij op dat het meer geciviliseerde deel van degenen die de pech hadden in een werkkamp te komen het het kortste volhield. Nederlandse, Belgische en Franse joden hadden vaak een kortere levensverwachting dan bijvoorbeeld Poolse of Roemeense joden en zigeuners of anderen die uit staten kwamen waar òf al eeuwen pogroms waren òf die sowieso al constant hadden moeten worstelen met moeilijke omstandigheden.

Mijn punt is dat ik denk dat wanneer een rijk iemand die alles altijd aangereikt heeft gekregen in het leven en nagenoeg nergens moeite voor heeft hoeven doen onder ellendige omstandigheden het minder lang zal volhouden dan wellicht een Jan Modaal, die niet met een gouden paplepel in zijn mond is geboren of een arbeider die altijd fysiek zwaar(der) werk heeft moeten verrichten. Dus zolang ze zich in weelde kunnen blijven afzonderen zullen ze best in het voordeel zijn (maar dan worden zo ook steeds nadrukkelijker als 'buit' gezien denk ik dan), maar zodra ze net zo diep in de ellende zitten als de gewone man moet ik nog maar zien wie aan het langere eind trekt.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Wat mij opvalt is dat menigeen denkt dat de (super)rijken overal onderuit kunnen komen en dat hen door hun rijkdom niets kan overkomen. Vaak wordt gedacht dat het de gewone man is die steeds de pisang is. Nu ben ik buitengewoon geïnteresseerd in alle aspecten van de tweede wereldoorlog, ik heb er meters boeken van (en dan niet van die romans waar een eenvoudig soldaat gedurende de oorlog generaal wordt zonder dat-ie een schram oploopt en aan het eind trouwt met een filmster).
Wanneer ik ooggetuigenverslagen lees van overlevenden van de holocaust dan valt het mij op dat het meer geciviliseerde deel van degenen die de pech hadden in een werkkamp te komen het het kortste volhield. Nederlandse, Belgische en Franse joden hadden vaak een kortere levensverwachting dan bijvoorbeeld Poolse of Roemeense joden en zigeuners of anderen die uit staten kwamen waar òf al eeuwen pogroms waren òf die sowieso al constant hadden moeten worstelen met moeilijke omstandigheden.

Mijn punt is dat ik denk dat wanneer een rijk iemand die alles altijd aangereikt heeft gekregen in het leven en nagenoeg nergens moeite voor heeft hoeven doen onder ellendige omstandigheden het minder lang zal volhouden dan wellicht een Jan Modaal, die niet met een gouden paplepel in zijn mond is geboren of een arbeider die altijd fysiek zwaar(der) werk heeft moeten verrichten. Dus zolang ze zich in weelde kunnen blijven afzonderen zullen ze best in het voordeel zijn (maar dan worden zo ook steeds nadrukkelijker als 'buit' gezien denk ik dan), maar zodra ze net zo diep in de ellende zitten als de gewone man moet ik nog maar zien wie aan het langere eind trekt.

Goed punt. Maar...
Rijk zijn geeft gewoon heel veel meer mogelijkheden in de zin van materieel kopen en daar vallen vuurwapens ook onder. Fysiek zullen de rijken het misschien zwaar krijgen, maar het is nu heel hip om als rijke te sporten, men wil immers lang van de centen genieten, personel trainer en wat al niet meer. Cursesje krav maga, doen ze even, toch geld zat, ach doe er maar meteen twee ;-).
Een motor is wel handig om mee weg te komen. Hop even op rijles en koop meteen vijf motoren en een kogelwerend pak... vergis je niet in rijken.
 
Bovenaan