• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De zin of de onzin van spullen in de ogen van een serieuze prepper

D

Deleted member 2138

Gast
Opzich denk ik wel dat het nuttig is, maar misschien nog nuttiger (al zou je dan mogelijk voor een esthetische mooiere oplossing willen gaan) om ze sowieso al te plaatsen voor je gevel. Je ziet wel vaker bij huizen in een gevaarlijke bocht van die paaltjes staan die specifiek ervoor zijn om een auto die de bocht uit vliegt op te vangen (als in dat die niet het huis raakt, niet om de klap te verminderen voor de auto ;)) Dat kan er vaak best prima netjes uit zien. Voor je oprit wordt een iets ander verhaal gezien je daar gewoon met je voertuig langs wilt kunnen tot die tijd. Een stevig hek met slot zou dan uitkomst kunnen bieden maar is ook aanzienlijk duurder in aanschaf.
Helemaal mooi zou zijn als je ze kunt weg werken in de grond zoals die ronde paaltjes van de gemeente natuurlijk, maarja dat zal wat geld/werk kosten en dan moet je weer nadenken over hoe je ze omhoog laat komen als het elektrischiteit net afgesloten is en of je dan op je eventuele generator wilt vertrouwen (misschien dat een handmatige manier ook mogelijk is). Ik denk dat je het omhoog/omlaag krijgen van de 'paaltjes' zou kunnen doen met een (pneumatische) potkrik en dan weg werken onder de grond; maar dat kost natuurlijk wel het nodige werk. (Materiaal gezien denk ik dat het best te doen is, duurste zijn de potkrikken denk ik; en eventueel een betonnen ondersteuning waar het allemaal in/op komt.)

Je kan natuurlijk ook kijken met de vraag; kan ik hetzelfde bereiken in een shtf-scenario met iets anders wat ik sowieso heb liggen/aan kan komen (met shtf in acht). (Mogelijk ergens in de grond een aantal grote stenen ofzo die je er tegen die tijd uit kan halen?) Want dan kan je de stenen weg doen en in een shtf-scenario nog steeds een voertuig barricade creëren.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Een plant bak voor kruiden heeft er op gestaan. Je ziet de afdruk nog daar waar minder most te zien is. En je ziet hem ook nog voor een stukje op de foto.
Het is een oude porseleinen lavabo.
Voor het voortuintje van mijn huis staat er al een muurtje. En ik zou er zelf niet graag tegen rijden met een gemiddelde snelheid.
Ik heb namelijk altijd beton werken gedaan beroeps halve.
 
D

Deleted member 2138

Gast
Misschien dat een stapeltje stenen die je achter je achtertuin haalt hetzelfde kunnen bieden in een SHTF situatie? Tuurlijk die kan je weg leggen maar zo'n grote steen ook toch? Of heb je daar een heftruckje voor nodig om die te verplaatsen?
Uiteindelijk is het om te voorkomen dat men 1,2,3 op je erf kan komen met hun voertuig denk ik? (ook weer 'kosten'/baten)
 

Flos

SHTF Expert
De blokken wegen zo rond de 80kg en er staan geen handvatten aan om ze verplaatsen. Ik heb er een plug ingestort met M12 schroefdraad en ik heb een systeem om ze op te tillen met 2 personen. En dan nog loop je er niet ver mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Als contra gewicht voor een lekker zwaar luik van een bunker/ Kelder ?? Die M12 plug kont goed van pas .
 
Bovenaan