• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dennenaalden thee

Nomad

Diehard Prepper
Vandaag was het dan zo ver, ik heb dennenaalden thee gemaakt.
Het stond al langer op mijn verlanglijstje, maar het kwam er nog niet eerder van.

Ik was in een bosrijk buitengebied en besloot twee takjes af te snijden.
Omdat ik geen tijd had om ter plekke even een kopje heet water te maken heb ik gewacht tot thuis.

Eenmaal thuis besloot ik er een filmpje van te maken.

Omdat je van de verkeerde naalden toch goede kramp kan krijgen (of erger) besloot ik voorzichtig te beginnen. Eerst de hoek van m'n mond natmaken met de thee. Na 10 minuten spoelde ik m'n mond er mee. Uiteindelijk besloot ik dat het veilig was en dronk de thee.

Dennenaalden thee is zacht van smaak en ruikt geweldig. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het zo'n succes zou zijn!
Zeker voor herhaling vatbaar!

 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat een mooi filmpje!!! Lekker rustig muziekje, ik word er helemaal ZEN van en dat zonder thee.
Mooi gedaan, en erg fijn dat er niet zo in gekletst wordt, de nodige weetjes worden in tekst weergeven, zodat je (als het nodig zou zijn) het filmpje even op pauze kan zetten.

Complimenten!
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb dat voor het eerst gedronken op een van de eerste meeting van het vorige forum.
Best lekker vond ik voor een niet thee drinker. Men bood mij ook honing aan om er door te roeren.
Maar dat weigerde ik omdat je dan de thee minder smaakte.

Kan de smaak beïnvloedt worden door het seizoen waarin je de dennenaalden plukt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Nomad

Diehard Prepper
Bedankt @Stuudje. Ik heb er stiekem een beetje een hekel aan om mijn eigen stem op opname te horen o_O'

Ongetwijfeld heeft het seizoen waarin je de naalden plut invloed op de smaak. Op zijn minst de leeftijd van de naalden. Ik heb ergens gelezen dat jonge naalden het lekkerst zijn.

Ik kan me voorstellen dat je er geen honing in wou @Flos. De smaak is heel mild en zacht. Dan krijg je snel een theedrank met een vleugje den.

Ik heb nu een bakje met naalden in de koelkast staan. Ben benieuwd hoe lang ik het kan bewaren. Als ik vanavond thuis ben ga ik weer lekker aan de dennenaalden thee.
 

Nomad

Diehard Prepper
Dan ga ik een batch drogen @Stuudje, dit is ook wel lekker voor op werk.
Daar drinken ze de hele dag munt en gember thee, dus dan moet dennenaaldenthee ook kunnen toch?

Of de thee nog ergens goed voor is heb ik niet naar gekeken @The mad engineer, dus ik heb even een rondje google gedaan.
In de noordelijke regionen (Scandinavie?) wordt hetgebruikt bij verkoudheid. Het zou preventief werken. Dennenaaldenthee bevat veel vitamine a en c.

Dennenaalden zijn erg gezond. Het werkt perfect preventief tegen de griep en verkoudheid. Het versterkt het immuunsysteem. De volgende eigenschappen horen bij dennennaalden.
Verder zou het antiseptisch, opwekkend en urineuitdrijvend zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
In de noordelijke regionen (Scandinavie?) wordt hetgebruikt bij verkoudheid. Het zou preventief werken. Dennenaaldenthee bevat veel vitamine a en c.
Niet alleen in Scandinavië, ook hier, denk maar aan de bekende dennensiroop. Elk huismerk heeft wel een eigen variant.
(wie is er niet groot mee geworden, of was dat de pindakaas)

1268975.gif
 

druif

Survivor
mooi filmpje !!!!!!!!! voor de volgende keer tip als je de thee in een voor verwarmde thee kan stopt met deksel vervluchtigd de olie niet en heeft het meer werking.
 
Bovenaan