• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Digitale portofoons

hans013

Senior Prepper
Aangezien ik wel van de portofoons enzo ben heb ik een set van 3 digitale portofoons aangeschaft.

1 md380 van tytera met display en beheer functies.
2 md280 van tytera zonder display.

Voordeel van deze porto is dat hij naast de bekende pmr446 kanalen ook digitaal met encryptie kan werken.

Op deze manier kan ik gewoon met baofeng portofoons praten, en operationele info voor mijn team digitaal en gecodeerd doorgeven om locaties en dergelijke door te geven.

Mocht ik een portofoon kwijt zijn dan kan ik met de 380 kijken of deze nog aan staat, en op afstand deactiveren.
 

QuickFix

Diehard Prepper
Ik vind om en nabij de €130,= (MD-380) en €110,= (MD-280) voor een DMR toch altijd wel
een hoop geld, ondanks dat het mooie techniek is met een zee van mogelijkheden.

Als je van de porto's bent: ik heb nog een (MTP700) TETRA porto liggen, inclusief alles erbij. ;)

2.jpg
 

hans013

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Hmm nadeel dat die mtp700 niet op kan tegen mijn mtp850s... met dmo repeater functie en hoge rf....

Verder een leuke porto voor onderling verkeer van de brandweer.

Voordeel is wel dat deze 700's nog onzichtbaar te programmeren zijn op particuliere tmo netten zoals schiphol, Rotterdam airport en eindhoven airport.
 
Bovenaan