• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

DIY Vuurpomp

Richard434

Prepper goeroe
@Dorpsgek dat klopt een O-ring is best kwetsbaar (zeker in koud weer) , maar als de passing goed is en je hem schoonhoud en invet
valt het reuze mee ,alhoewel levenslang er niet in zit :rolleyes: een paar reserve O-ringetjes is een goed idee .
Heeft u wel eens overwogen om een fire piston te maken met zo'n pakking
http://www.beaverbushcraft.co.uk/ou...ium-PyroPiston-Fire-Piston-Silver-858010.html
want deze pakking zou je zelf altijd kunnen maken van een stukje rubber of leer . Een O-ring is niet echt iets wat je zelf
kunt doen .Zo'n pakking als deze fire piston gebruikt wel , en aangezien u overeen draaibank beschikt moet
deze fire piston toch ook goed te doen zijn voor u:cool: ik heb indertijd er één gemaakt, maar zo op het handje is het erg moeilijk
om alles uitgelijnd te houden alhoewel hij wel werkte , maar erg veel energie kostte om een koolte te krijgen :rolleyes:
grwil
Aan de andere kant, wat kosten een 100 O-ringen nou? Aangezien het gewoon EPDM kan zijn, en je geen bijzondere (of grote) diameters hoeft te hebben.
Bij een groothandel op industrie-gebied, heb je voor een paar euro een zakje met 100 0-ringen van maat naar keuze.
voorbeeld: 100 o-ringen 15x2,5 (diameter koperen waterleiding ;) ) voor €2,50. http://www.btecq.nl/o-ring-15-x-25/itm/76177
 

Wafels

Diehard Prepper
@Richard434 U heeft gelijk ze kosten weinig , hier bij mij in de buurt is het toch vrij moeilijk om
O-ringen te kopen zeker een passende (10 x 2 mm) maar los daarvan waar het mij om gaat is dat
in een SHTF tijd er weinig te kopen zal zijn en dan is het goed om te weten dat er verschillende oplossingen
U zult dan wel zeggen 100 of 500 O-ringen kosten weinig en nemen weinig plek in:D (waar u ook weer
gelijk in heeft ) maar dan vind ik het weten of kennen van verschillende oplossingen een prettig iets
en een goed werkende fire pison is een handig apparaat om te hebben .:cool:
gr will
 

Dorpsgek

Survivor
@Dorpsgek dat klopt een O-ring is best kwetsbaar (zeker in koud weer) , maar als de passing goed is en je hem schoonhoud en invet
valt het reuze mee ,alhoewel levenslang er niet in zit :rolleyes: een paar reserve O-ringetjes is een goed idee .
Heeft u wel eens overwogen om een fire piston te maken met zo'n pakking
http://www.beaverbushcraft.co.uk/ou...ium-PyroPiston-Fire-Piston-Silver-858010.html
want deze pakking zou je zelf altijd kunnen maken van een stukje rubber of leer . Een O-ring is niet echt iets wat je zelf
kunt doen .Zo'n pakking als deze fire piston gebruikt wel , en aangezien u overeen draaibank beschikt moet
deze fire piston toch ook goed te doen zijn voor u:cool: ik heb indertijd er één gemaakt, maar zo op het handje is het erg moeilijk
om alles uitgelijnd te houden alhoewel hij wel werkte , maar erg veel energie kostte om een koolte te krijgen :rolleyes:
grwil

Voor 22 pound ga ik nieteen hele avond klooien :) Mooi dingetje trouwens.
 

Richard434

Prepper goeroe
@Richard434 U heeft gelijk ze kosten weinig , hier bij mij in de buurt is het toch vrij moeilijk om
O-ringen te kopen zeker een passende (10 x 2 mm) maar los daarvan waar het mij om gaat is dat
in een SHTF tijd er weinig te kopen zal zijn en dan is het goed om te weten dat er verschillende oplossingen
U zult dan wel zeggen 100 of 500 O-ringen kosten weinig en nemen weinig plek in:D (waar u ook weer
gelijk in heeft ) maar dan vind ik het weten of kennen van verschillende oplossingen een prettig iets
en een goed werkende fire pison is een handig apparaat om te hebben .:cool:
gr will
Uiteraard is het belangrijk om te weten hoe je op verschillende manieren iets op kunt lossen. Aan de andere kant, zijn sommige producten dermate veelzijdig toepasbaar dat ik het belangrijk vind om een zooitje O-ringen op de plank te hebben liggen.
 
Bovenaan