• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Drager beademings apparatuur , Ex Brandweer !

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou niet meteen de overjheid de schuld geven met wetten en regelgeving.
Het is de fabrikant die de eindstreep trekt.

Ik heb helaas geen zin haha om het perfect te onderbouwen en waterdicht , maar !!

Drager bepaald op geen enkele wijze of ik hun producten wel of niet mag gebruiken na een bepaalde datum . Die verantwoording ligt bij mij als ondernemer;)
En dan heb ik het nu niet over overheids gerelateerde bedrijven zoals Brandweer .
Verzekeringen gaan wel moeilijk doen en de ARBO .
Wij gebruikten op het werk ook beademingsapparatuur en ook bij ons had de Fabrikant geen enkele invloed :( . Wel werd er duidelijke uitleg gegeven en kreeg men de nodige papieren . Ook werd er gekeurd omdat het wel moest :hug:.
Ik heb behoorlijk gevaarlijk werk gedaan en in claustrofobische ruimtes .

Regels en wetgevingen komen vanuit verschillende hoeken ! Fabrikant / Arbo/ Verzekeraars enz .

Overheid heeft er dus in de ruime zin ook een vorm van invloed op .:)


Perslucht / Gas cilinders is weer ander verhaal daar je die zelf niet mag vullen .

Beste Petro

15180207074131895476692.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Perslucht / Gas cilinders is weer ander verhaal daar je die zelf niet mag vullen .
Bekijk bijlage 10567

Kleine correctie: Perslucht mag je wel zelf vullen, als je zou willen kun je gewoon een compressor aanschaffen. Ook kun je bij veel duikzaken zelf je fles aan de automaat vullen.
Wel moet de fles elke 5 jaar gekeurd worden, dit wordt bij zelf vullen niet gecontroleerd maar bij een vulstation natuurlijk wel. Ik heb ik mijn tijd als vulmachinist vreemde zaken gezien. Verkeerde kranen op de fles, zware inwendige corrosie, uitwendig ook. Aluminium flessen met nekscheurtjes. Kortom, doe voorzichtig met de persluchtcilinders en laat ze op tijd keuren.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine correctie: Perslucht mag je wel zelf vullen, als je zou willen kun je gewoon een compressor aanschaffen. Ook kun je bij veel duikzaken zelf je fles aan de automaat vullen.
Wel moet de fles elke 5 jaar gekeurd worden, dit wordt bij zelf vullen niet gecontroleerd maar bij een vulstation natuurlijk wel. Ik heb ik mijn tijd als vulmachinist vreemde zaken gezien. Verkeerde kranen op de fles, zware inwendige corrosie, uitwendig ook. Aluminium flessen met nekscheurtjes. Kortom, doe voorzichtig met de persluchtcilinders en laat ze op tijd keuren.

Compressor heb ik al heel lang !

Dat ik gewoon lucht in een fles mag persen dat weet ik wel.
Maar ik dacht dat het niet mocht bij beademingsapparatuur .
Bij de Brandweer bestaat dat toch uit een mengsel ??
Of is dat gewoon gefilterde buitenlucht in die Cilinders ?
 
F

frans81

Gast
1 set blijft voorlopig toch in mijn bezit !
Dit ondanks een uitdagend bod .
Eerst wil ik gaan testen met juiste fles met juiste aansluiting .
Dat gebeurd binnenkort door een kennis van mij .

We zullen zien .
 

Marcov

Prepper goeroe
Compressor heb ik al heel lang !

Dat ik gewoon lucht in een fles mag persen dat weet ik wel.
Maar ik dacht dat het niet mocht bij beademingsapparatuur .
Bij de Brandweer bestaat dat toch uit een mengsel ??
Of is dat gewoon gefilterde buitenlucht in die Cilinders ?

Nee hoor, ademlucht is gewoon gecomprimeerde buitenlucht. Dat gaat eerst door een actief koolfilter en een droogfilter.
Het droogfilter voorkomt dat er vocht in de fles komt en daarmee eventuele put corrosie.
De druk is afhankelijk van de fles en zit tussen de 230 en de 300 bar.

Gewone compressoren zijn meestal niet geschikt voor ademlucht, oa door gebruik van het verkeerde type olie en het niet halen van de juiste druk.
 
F

frans81

Gast
Nee hoor, ademlucht is gewoon gecomprimeerde buitenlucht. Dat gaat eerst door een actief koolfilter en een droogfilter.
Het droogfilter voorkomt dat er vocht in de fles komt en daarmee eventuele put corrosie.
De druk is afhankelijk van de fles en zit tussen de 230 en de 300 bar.

Gewone compressoren zijn meestal niet geschikt voor ademlucht, oa door gebruik van het verkeerde type olie en het niet halen van de juiste druk.


Ik zat dus in de buurt met mijn Twijfel gevoel . Maar het kan dus ook echt niet thuis gevuld worden zodat men veilig iets inademt . Die Droog en Kool filters zal de Doorsnee mens / Prepper niet in huis hebben in combo met juiste Compressor en verdere toebehoren ;)
 
Bovenaan