• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Duiven.

Flos

SHTF Expert
Een buurman die duivenmelker is. ( man die met wetstrijd duiven speeld ).
Heeft aan mij gevraagd om mijn duiven op zondagmorgen op te hokken.
Die beestjes vliegen vrij rond bij mij en gaan en komen wanneer ze willen.
Dus gisteravond de uitvlieg pier maar dicht gedaan om mijn buurman tevreden te stellen.
Deze morgen ging ik zoals elke morgen mijn dieren voederen. Het eerste dat opviel was dat niet alle duiven zijn opgehokt. Een blik geworpen in de duiventil zag ik duiven die niet bij mij zijn geboren of die ik gekregen heb. Vreemdelingen en zijn er zelfs bij met ringen aan. Die ga ik straks eens controleren en eventueel de eigenaar verwittigen.
Wat mij ook opviel is de hoeveelheid duiven ik heb. Niet te verwonderen dat die beesten elke dag 3/4 van een emmer graan naar binnen spelen.
Dus deze week staat er zeker duif op de menu. En de weken er op ook.
Jonge duif is best lekker.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik had hier gisteren een duif die BE op het ringetje had staan.met die harde winden vorige week was die bij ons gestrand. Ik had de duif van mijn werk meegenomen naar huis en daar losgelaten in de hoop dat ie door zou vliegen naar BE. Loop ik vandaag op mijn werk door de moestuin zit die duif er weer..... Is ie naar het noorden gevlogen ipv naar het zuiden. :confused:
 
J

J.J

Gast
Wij hebben ik de flat veel overlast van verwilderde postduiven, ze zijn niet weg te jagen, je jaagt ze weg maken een vlucht tocht van vijf meter en zitten je aan te kijken, van wat wil jij ik hoor hier en komen dan zelfs een stukje dichter bij, als of ze je ook nog willen uitdagen, en op en duur dan je doen wat je wilt ze gaan niet weg, wat zijn die vogels vasthoudend ongelofelijk.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik had hier gisteren een duif die BE op het ringetje had staan.met die harde winden vorige week was die bij ons gestrand. Ik had de duif van mijn werk meegenomen naar huis en daar losgelaten in de hoop dat ie door zou vliegen naar BE. Loop ik vandaag op mijn werk door de moestuin zit die duif er weer..... Is ie naar het noorden gevlogen ipv naar het zuiden. :confused:

Heeft die sukkel z'n kaart onderste boven gehouden.
 

phtvs

Sysop
Admin
Met het weer van de afgelopen weken is het niet verwonderlijk dat veel (jonge) duiven hun hok niet meer kunnen vinden of even ergens neerstrijken om wat op krachten te komen. Even wat te eten en drinken geven en de volgende dag loslaten is het beste. Komen ze weer terug op je hok en hebben ze een ring om, dan kun je het beste contact opnemen met een duivenvereniging. Vaak is er in de buurt een centraal hok waar je de duiven heen kunt brengen. De eigenaren van de duiven zullen je dankbaar zijn. Ik heb zelf een aantal jaar met duiven gespeeld en was toch altijd weer blij wanneer ik mn duiven terug kreeg.

Wedstrijd duiven krijgen veel medicatie toegediend. Ik zou ze zelf niet eten. Ongeringde duiven na de slacht goed controleren op ziektes voor je ze gaat braden ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
J

J.J

Gast
Dit lijkt me een waardevolle tip.

Je kan wild ook eerst met "dunne bleek" verdunt met water behandelen (wassen) het dood ziektekiemen en schimmels.
Ook je spullen ontsmetten, zekerheid gaat voor alles.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik dacht dat je duiven altijd eerst in moest vriezen ivm geel. Dat je ze daarna pas kan eten.
 
Bovenaan