• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een houten stoel maken met alleen handgereedschap

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Idd een luxe stoel. Je ziet heel veel bushcraft stoelen met harde zittingen, juist zo'n matje zorgt voor het comfort aan je billen.
Kaarsrechte zitting is wellicht nog wel wat spartaans.

Zo'n trekmes zag ik laatst nog in de kringloop en ik werd al blij. Helaas bleek die bij één handvat te zijn gebroken. :(
Je ziet ook weer in dit filmpje hoe handig zo'n ding is. Het kan ook met alleen je mes, maar met een trekmes werkt het veel sneller, nauwkeuriger en veiliger. Handig ook om de bast van vers hout te strippen, iets wat je regelmatig doet als je met vers hout werkt. Heb jij er al eentje @Myronprps?

Wordt het toch zo eentje voor in de rugzag (verlanglijst werk): https://www.baptist.nl/houtbewerkers/houtsnijden/trek-en-haalmessen/frost-trekmes-220mm
Een 'normale' moet toch een keertje ergens op de kop te tikken zijn voor weinig. De heer Boekensmid op Marktplaats heeft wel een paar leuke tweedehands.
 

phtvs

Sysop
Admin
Zo'n trekmes staat ook bij mij hoog op het verlanglijstje. Ik heb een mini versie liggen die ik vaak gebruik voor de modelbouw, erg handig en werkt veel preciezer dan een gewoon mes.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Er zijn er maar weinig die op een bijeen komst met een hoop gereedschap in hun rugzak zitten.
@JamHard heeft er lang mee rond gezeuld.
Verder ken ik er maar een dat bijna alle gereedschap bij zich had op de toen hetende SC.
Al had die het niet in een rugzak.
 
Bovenaan