• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een vriend leren kippen slachten.

Flos

SHTF Expert
Deze morgen is mijn vriend langs geweest.
Hij wouw al een hele tijd eens kippen slachten.
Vandaag was het zover.
Vier stuks hebben we er naar de kippehemel geholpen.
a) eerst dode ik er een en dat deed hij mooi na .
b) in heet water dompelen en plukken ging als de besten.
c) leeghalen haartjes afbranden en mooi afspoelen .
d) dat mocht hij dan opnieuw doen met de resterende kip zonder dat ik aanwijzingen gaf.
ook dat lukte best. Nu in januari mag hij terug komen voor zijn examen. Ik hoop dat hij het nog kan.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Een bevriende collega van mij dit prachtige apparaat.
Het werkt perfect en scheelt een hoop werk, zeker wanneer je een behoorlijk aantal kippen wil slachten op 1 dag.
De veren worden met behulp van water verzameld in een bak, dus zit je zelf ook niet onder de veren, wat ik met plukken een nadeel vind.
Zou dat niet wat voor jou zijn, daar er o.a. nog al eens een kippetje of wat doorheen gaat bij jou?
Of blijf je toch van het ouderwetse handwerk?
IMG_6932.JPG
IMG_6931.JPG
IMG_6939.JPG
 

Flos

SHTF Expert
Beste @Rataplan dacht jij nu werkelijk dat ik zo iets niet had. Alleen de kunststoffen tappen staan aan de buitenzijde van de trommel.
Maar als bij mij iemand komt om het te leren moet hij het eerst leren met de hand en dan machinaal.
 

Highway

Last (wo)man standing
@Flos , vroeger, toen Highway nog een k*t puber was, heb ik ook eens leren kip slachten. Het doden moest met de kip tussen je bovenbenen, de nek naar voren en mes er in, daarna direct omlaag buigen en laten leeg lopen.
Dus, goed, ik doe dat. Maar die klauwen grepen me in de benen en de kip liet een 'paniek ei' los :confused: en dat dit kon was niet verteld dus ik had pijn, zat onder het ei, bloed en veren! ...van die dingen die je nooit vergeet...
 

Flos

SHTF Expert
@Flos , vroeger, toen Highway nog een k*t puber was, heb ik ook eens leren kip slachten. Het doden moest met de kip tussen je bovenbenen, de nek naar voren en mes er in, daarna direct omlaag buigen en laten leeg lopen.
Dus, goed, ik doe dat. Maar die klauwen grepen me in de benen en de kip liet een 'paniek ei' los :confused: en dat dit kon was niet verteld dus ik had pijn, zat onder het ei, bloed en veren! ...van die dingen die je nooit vergeet...
Ja er zijn zo van die momenten dat het fout kan gaan.
Mijn vriend zij bij zijn eerste kip die hij dood stak. ,, het gaat niet lekker,,
Waarop ik zei. Je komt niet doden om het lekker te gaan,
 
Bovenaan