• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Eetbare planten Biesbosch

Candyman

Diehard Prepper
Kunnen jullie mij als beginneling even helpen?
Ik heb een boek gekocht met 200 wilde en eetbare planten en ik ben vandaag de Biesbosch in geweest maar ik kon weinig vinden.
Distels en brandnetels genoeg maar veel verder kwam ik niet.
Het is ook behoorlijk droog geweest en de planten zijn vaak half dood dus dat helpt ook niet echt om ze te herkennen.
Kunnen jullie mij wat namen geven van planten die groeien in de Biesbosch zodat ik specifiek op die kan gaan zoeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

ReadyMom

Prepper goeroe
kamille, valeriaan, fluitekruid (maar pas op voor gelijkende soorten schermbloemen), braam, brandnetel, harig wilgenroosje, hop, kleefkruid, look-zonder-look, madeliefje, paardenbloem, weegbree (brede en smalle), speenkruid (wortelknolletjes, niet teveel, en alleen voor de bloei dus nu niet).
Andere gangbare zoals dovenetel, hondsdraf(vooral bloemen), wilde peen zijn er vast ook te vinden.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik stond te kijken bij fluitenkruid maar hij zag er iets anders uit dan op de foto en er stond een waarschuwing bij over giftige planten die er op lijken dus ik ben er maar vanaf gebleven.
 

Ray

SHTF Expert
Je moet ook rekening houden met het seizoen (wat nu wat vervroegd is door het warme weer). In de boeken planten zoeken die in dit jaargetijde goede eetbare delen hebben. De zomer is wat dat betreft niet het beste seizoen, dat is bij uitstek het voorjaar voor het groenvoer en de herfst voor noten, bessen en paddestoelen. Een heel oud boekje wat ik zelf erg leuk vind voor de beginner is "Verzamel vier seizoenen", Saskia Goosens.
 

Candyman

Diehard Prepper
Je moet ook rekening houden met het seizoen (wat nu wat vervroegd is door het warme weer). In de boeken planten zoeken die in dit jaargetijde goede eetbare delen hebben. De zomer is wat dat betreft niet het beste seizoen, dat is bij uitstek het voorjaar voor het groenvoer en de herfst voor noten, bessen en paddestoelen. Een heel oud boekje wat ik zelf erg leuk vind voor de beginner is "Verzamel vier seizoenen", Saskia Goosens.


Ik heb hem gevonden op marktplaats, bedankt.
 
Bovenaan